مقایسه تلویزیون P1 55 اینچی با تی سی ال QLED 55C715

ملیکا برزوئی چهارشنبه 12 آبان 1400 - 15:34
مقایسه تلویزیون P1 55 اینچی با تی سی ال QLED 55C715
در این مقاله به مقایسه تلویزیون P1 55 اینچی با تی سی ال QLED 55C715 پرداخته خواهد شد و نقاط ضعف و قوت هر یک بررسی خواهد شد.

خرید تلویزیون همواره یکی از مشکل‌ترین خرید‌های هر خانواده‌ای بوده است. امروز قصد مقایسه دو محصول پرفروش را داریم که شاید بتواند برای کسانی که به دنبال خرید این دو تلویزیون هستند، راهنمای خوبی باشد. مقایسه تلویزیون P1 55 اینچی با تی سی ال QLED 55C715 قطعا به شما در انتخاب محصولی بهتر کمک خواهد کرد.

هر دوی این تلویزیون‌ها دارای سایز مشابهی هستند و از نظر قیمتی نیز در رنجی نزدیک هم قرار می‌گیرند. بنابراین بررسی و مقایسه امکانات این دو تلویزیون می‌تواند برای علاقه‌مندان یا خریداران تلویزیون، بسیار جذاب و پرکاربرد باشد. تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

بررسی و مقایسه تلویزیون P1 55 اینچی با تی سی ال QLED 55C715

هر دوی این تلویزیون‌ها، ساخت کشور چین هستند و در ایران هم به دلیل داشتن قیمتی به صرفه در مقایسه با دیگر رقیبانشان، طرفداران زیادی پیدا کرده‌اند.

اما این فقط قیمت آن‌ها نیست که آن‌ها را محبوب کرده است؛ کیفیت بالای ساخت و فنی این دو دستگاه نیز بسیاری از افراد را به خرید این تلویزیون‌ها تشویق کرده است.

اما واقعا کدام یک تلویزیون بهتری است؛ تی سی ال یا شیائومی؟ هردوی این تلویزیون‌ها دارای امکانات نوین و امروزی هستند که کاملا با تکنولوژی روز دنیا، همسو است.

پس باید بدانید از تلویزیون موردنظرتان چه می‌خواهید و سپس با خواندن این مقایسه به جواب سوالات خود برسید.

در ادامه شروع به مقایسه قدم به قدم این دو دستگاه جدید و محبوب می‌کنیم. اگر می‌خواهید خریدی مناسب را تجربه کنید، مو به مو تمامی مقایسه‌ها را بررسی کنید و بخش‌هایی که برای شما مهم‌تر است را شناسایی کنید.

طراحی و ظاهر

بگذارید برای شروع مقایسه تلویزیون P1 55 اینچی با تی سی ال QLED 55C715 از نظر ظاهر، با تلویزیون شرکت شیائومی شروع کنیم.

وقتی از جلو به تلویزیون P1 نگاه می‌کنید، طراحی لبه‌های باریک آن شما را مجذوب خود می‌کند. ضخامت کل این دستگاه اگر از پایه‌ها صرف نظر کنیم، حدود 9 سانتی‌متر است، اما با احتساب پایه‌ها برای قرارگیری روی میز، 29 سانتی‌متر فضا لازم خواهد بود.

 

دو پایه در دو طرف تلویزیون قرار داده‌ شده است که به راحتی بتوانید آن را در هر سطح صافی قرار دهید. مواد به کار رفته برای ساخت این تلویزیون در تمام قسمت‌های ظاهری آن، پلاستیک است. پلاستیک‌‌ه= مشکی رنگ قاب، نمایی زیبایی را هم به این تلویزیون بخشیده‌اند.

البته باید گفت انتخاب این جنس برای این تلویزیون، به جهت پایین آوردن قیمت آن و تبدیل کردن آن به تلویزیونی اقتصادی‌تر بوده است.

کلید پاور این تلویزیون دقیقا روبه‌روی شما است؛ وسط قسمت پایین قاب و در زیر آرم شیائومی. همچنین اتصالات موجود در این تلویزیون در سمت چپ آن قرار داده شده‌اند. این دستگاه اتصالات کاملی را هم در اختیار شما قرار می‌دهد. همچنین وزن تقریبی آن با احتساب پایه‌های آن، چیزی حدود 12 کیلوگرم است.

اما تی سی ال برای تلویزیون خود چه کرده‌ است؟ این تلویزیون هم از 2 پایه در دوطرف خود استفاده کرده است که طولی حدود 300 میلی‌متر دارند.

وزن این تلویزیون در مقایسه با محصول شرکت شیائومی کمی سنگین‌تر است و با محاسبه پایه‌های آن، چیزی حدود 15 کیلوگرم وزن دارد.

بدنه این دستگاه نیز از پلاستیک فشرده ساخته شده است، اما کیفیت و مقاومت خوبی دارد و شما نباید نگرانی خاصی در این مورد داشته باشید.

 

صفحه نمایش

در اینجا مقایسه تلویزیون P1 55 اینچی با تی سی ال QLED 55C715 از نظر صفحه نمایش را با محصول تی سی ال شروع می‌کنیم.

تلویزیون شرکت تی سی ال مجهز به پنل QLED است. همچنین نمایشگر این تلویزیون، تکنولوژی نقاط کوانتومی هم دارد. این تکنولوژی وضوح و رنگ بهتری را به بیننده انتقال می‌دهد. از دیگر نکات مثبت این نمایشگرها، عمر طولانی‌تر آن‌ها نسبت به بقیه نمایشگرها است.

وضوح نمایشگر محصول تی سی ال، ULTRA HD 4K است و با این وضوح، دیدن جزئیات بسیار لذت‌بخش خواهد بود.

میزان روشنایی این تلویزیون هم 330 nits است و دارای نسبت کنتراست 4000:1 است. زاویه دیدی که تلویزیون شرکت تی سی ارائه داده است، 178 درجه است.

سرعت عکس‌العمال و پاسخگویی آن هم 6.5 m.s است. نرخ به‌روز‌رسانی در این تلویزیون 60 هرتز است که با توجه به قیمت و امکانات آن، عددی خوب به حساب می‌آید.

از دیگر ویژگی‌های این نمایشگر می‌توان به تکنولوژی HDR10  و MEMC اشاره کرد که به ترتیب در واقعی‌تر دیدن رنگ‌ها و افزایش سرعت تصاویر بدون لرزش اثرگذار هستند. رزولوشن این نمایشگر هم 3840 در 2160 است.

اما صفحه نمایشگر P1 شیائومی از پنل VA شرکت تی سی ال بهره می‌برد که کیفیت خوبی را هم ارائه می‌دهد. این نمایشگر هم از فناوری HDR10 بهره می‌برد که باعث می‌شود کیفیت رنگ مطلوبی به چشم بیننده برسد.

وضوح این نمایشگر هم 4K  است که با زاویه دید 178 درجه، تجربه شیرینی را به همراه خواهد داشت.

رزولوشن این نمایشگر هم مانند تلویزیون تی سی ال، 3840 در 2160 است. نکته منفی که در رابطه با این تلویزیون وجود دارد این است که صفحه نمایشگر آن خاصیت ضدبازتاب مناسبی ندارد و اشیا و لوازم موجود را به راحتی در تلویزیون خواهید دید!

البته نمی‌توان از کیفیت و وضوح بی‌نظیر این تلویزیون به راحتی گذشت. هر آن چیزی که از تلویزیون امروزی نیاز دارید، این نمایشگر به شما هدیه خواهد داد!

نرخ به‌روز‌رسانی این تلویزیون نیز مانند رقیب خود، 60 هرتز است. پنل این مدل هم 94 درصد طیف رنگی DCL-P3 را در برمی گیرد.

 

 

کیفیت صدا

سیستم صوتی هر دو تلویزیون بسیار مناسب است و می‌توانید به راحتی از گوش دادن به صدای دلخواهتان، لذت ببرید.

در تلویزیون تی سی ال، دو بلندگو با توان W10 و سیستم استریو DOLBY  قرار دارد. این بلندگوها از بلندی صدای مناسبی هم برخوردار هستند.

در تلویزیون شیائومی هم دو بلندگو با قدرت کلی 10W قرار دارند که از سیستم DTS-HD هم پشتیبانی می‌کنند. این ویژگی به هرچه طبیعی‌تر شنیده‌ شدن صدا کمک خواهند کرد.

سیستم عامل

باید گفت هردوی این تلویزیون‌ها به سیستم عامل اندروید پایبند بوده‌اند! در مقایسه تلویزیون P1 55 اینچی با تی سی ال QLED 55C715 باید گفت که تلویزیون شرکت شیائومی از اندروید 10 و تلویزیون تی سی ال از اندروید 9 بهره‌مند هستند.

با استفاده از این سیستم‌ عامل دنیایی از سرگرمی و تکنولوژی روبه‌روی شما خواهد بود. می‌توانید به صورت آنلاین فیلم و سریال مورد علاقه خود را تماشا کنید یا به شنیدن موسیقی بپردازید.

خرید آنلاین، گردش در دنیای وب و هرچیزی که در ارتباط با اینترنت باشد، برای شما فراهم است. نکته جالب دیگر در مورد این دو دستگاه، امکان اتصال گوشی موبایل از طریق وای‌فای و بدون احتیاج به سیم است.

شما از دیدن صفحه موبایل خود روی نمایشگر تلویزیون، لذت خواهید برد.

در مورد تلویزیون شیائومی باید این را گفت که علاوه بر داشتن سیستم عامل اندروید، این تلویزیون از رابط کاربری patch wall  هم بهره می‌برد که خود آن نیز دنیایی متفاوت را روبروی شما قرار می‌دهد.

البته لازم به ذکر است برای برخورداری از امکانات این رابط کاربری، شما باید مکان و منطقه خود را در تنظیمات تغییر دهید.

 

 

اتصالات

مقایسه تلویزیون P1 55 اینچی با تی سی ال QLED 55C715 از نظر اتصالات هم می‌تواند شما را برای انتخاب از میان این دو گزینه راهنمایی کند. مخصوصا برای کسانی که اهمیت زیادی به پورت‌های موجود در انواع دستگاه‌های دیجیتالی می‌دهند.

این تلویزیون دارای 1 ورودی آنتن، ورودی AV، خروجی SPDIF، دو درگاه USB، 1 ورودی LAN، 3 درگاه HDMI و 1 درگاه خروجی برای هدفون است که می‌توان نتیجه گرفت از نظر اتصالات و امکانات، تلویزیونی مناسب به حساب می‌رود.

برای تلویزیون شرکت شیائومی هم در پشت دستگاه ورودی آنتن، ورودی تصویر کامپوزیت، خروجی صدای اپتیکال، دو درگاهUSB، سه درگاه HDMI، خروجی هدفون و ورودی AV  قرار دارد که تمامی نیازهای شما را برطرف خواهند کرد.

 

مقایسه دیگر ویژگی‌ها و امکانات

با امکانات اصلی این دو تلویزیون آشنا شدیم. حال در ادامه مقایسه تلویزیون P1 55 اینچی با تی سی ال QLED 55C715، به بررسی برخی دیگر از امکانات این دو تلویزیون به صورت مجزا می پردازیم.

تی سی ال QLED 55C715

این تلویزیون علاوه بر امکانات و مشخصات گفته شده در بالا، دارای تیونر DVB-T2 و دیکودر آنلاین HEVC است.

نوع خروجی صدای این دستگاه هم اپتیکال است. این تلویزیون از پردازنده  CA53x4با حداکثر سرعت 1.5 گیگاهرتز بهره می‌برد. هم‌چنین پردازنده گرافیکی آن نیز G52MC1 با سرعت 500 MHZ است.

مقدار حافظه RAM این دستگاه هم 1.5 گیگابایت است و ROM  آن هم 16 گیگابایت حافظه دارد.

از طرفی روی کنترل این دستگاه دکمه‌ای برای ضبط برنامه‌های مورد علاقه شما وجود دارد. از دیگر امکانات آن استفاده از بلوتوث برای ارتباط هرچه بهتر با دیگر دستگاه‌ها است. توان مصرف برق این دستگاه نیز 155W است.

تلویزیون P1 55 اینچی

این تلویزیون از پردازنده 4 هسته‌ای Media tek 9611 QUAD A55 با سرعت 1.5 گیگاهرتز استفاده می‌کند. پردازنده گرافیکی آن هم از نوع MALI G52 MP2  است. حافظه داخلی این دستگاه نیز 16 گیگابایت است و دارای حافظه رم 2 گیگابایتی نیز است.

کنترل این دستگاه نیز بسیار کوچک و جمع و جور است و راحتی استفاده با آن، لذت‌بخش خواهد بود. دیگر امکانات ویژه‌ای که این تلویزیون از آن بهره‌مند است، داشتن میکروفون برای ارتباط‌های صوتی است. این میکروفون در این تلویزیون در قسمت زیرین بدنه جای گرفته است.

این تلویزیون نیز دارای تیونر DVB-T2 است از دیگر امکانات آن وجود کنترل بلوتوثی و منوی فارسی است.

 

نتیجه‌گیری

مقایسه تلویزیون P1 55 اینچی با تی سی ال QLED 55C715 می‌تواند شما را در خرید یکی از این دو تلویزیون محبوب کمک زیادی کند.

از نظر ظاهری هردوی این تلویزیون‌ها به هم نزدیک هستند و نمی‌توان برتری خاصی را برای هر یک درنظر گرفت. هم از نظر قرارگیری پایه‌ها در دو سمت تلویزیون و هم از نظر جنس و رنگ، در یک سطح قرار دارند.

اما از نظر صفحه نمایشگر، برتری با تلویزیون P1 شرکت شیائومی است و این دستگاه برتری چشمگیری را در این مورد دارد. البته این بدان معنی نیست که تلویزیون تی سی ال کیفیتی مطلوب ندارد، اما اگر دنبال تلویزیونی باکیفیت ایده‌آل در حد غول‌های بازار هستید، ما این مدل از شیائومی را پیشنهاد می‌دهیم. گرچه این موضوع به بودجه شما هم کاملا وابسته است.

از نظر سیستم عامل هم هردو، سیستم عامل اندروید را دارند، اما نسخه شیائومی آن، به روز‌تر و با رابط کاربردی بهتری است.

شما با بررسی دیگر ویژگی‌های این دو تلویزیون می توانید اقدام به خرید کنید و از داشتن تلویزیونی هوشمند، لذت‌ ببرید.

 

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد