روند توسعه پاور بانک، تاریخچه و آینده آنها

دوشنبه 25 تیر 1397 - 15:10
روند توسعه پاور بانک، تاریخچه و آینده آنها
پاوربانک ها همواره در لحظات حساس و حیاتی به کمک ما می رسند. با پیشرفت تکنولوژی نیاز ما به منشا تولید انرژی باتری گوشی و یا سایر گجت هایمان بیشتر می شود زیرا بهترین باتری ها کمتر از یک روز شارژ نگه می دارند.

امروزه گوشی های موبایلی نقش مهمی در ارتباطات مخابراتی در سراسر جهان دارند.

گوشی های هوشمند نیز پیشرفت فوق العاده ای داشتند و به سرعت به وسیله ای برای ارتباط با اینترنت تبدیل شدند.

گوشی های هوشمند، نوت بوک، تبلت، لپتاپ و دیگر دستگاه های موبایلی متصل به اینترنت، همگی به یک منبع انرژی پایدار همچون پاور بانک ها برای بهره وری بیشتر نیاز دارند.

روند توسعه پاور بانک

 

از آنجا که موبایل ها و دیگر دستگاه های دیجیتالی با استفاده از باتری کار میکردند، نیاز به استفاده از منابع انرژی قابل حمل با سرعت زیاد رشد کرد.

به طور کلی باتری ها مقدار محدودی انرژی دارند، بنابراین تا پایان روز جوابگو نخواهند بود. با استفاده از پاور بانک میتوانید در هر زمان و مکان دستگاه خود را شارژ کنید.

تصور کنید وقتی که می خواهید یک ایمیل کاری مهم ارسال کنید، گوشی شما خاموش شود. آیا بهتر نیست از یک منبع انرژی قابل اطمینان استفاده کنید؟

پاور بانک ها بسیار کاربردی هستند و در حجم های مصرفی گوناگون بسته به میزان ظرفیت میلی آمپر بر ساعت موجود می باشند.

همانند تکنولوژی، پاور بانک ها نیز به مرور زمان توسعه پیدا کردند. در عرض 15 سال، پاور بانکها از مدل ساده به یک مدل پیچیده با چندین کارایی از قبیل وای فای و چراغ قوه رسیدند.

در مطلب زیر نگاهی به سرگذشت پاور بانکها طی سال های گذشته میاندازیم و آینده آنها را بررسی میکنیم.

تاریخچه پاور بانک

 

مرحله اولیه پاور بانک(2001-2003):

در سال 2001، زمانی که یک دانشجو چند باتری را برای کنترل جریان سر هم کرد، برای اولین بار مفهوم پاور بانک مطرح شد ،

در همایش بین المللی مصرف کننده های الکترونیکی که در لس آنجلس برگزار شد از آن رونمایی شد. در آن زمان اندازه باتری ها بزرگ و عمر آنها کم بود.

مرحله مفهوم بازار(2004-2006):

در همین زمان بود که یک پاور بانک تحت عنوان “محفظه موتور” توسط شرکت Huaqi معرفی شد. هنگامی که دیگر شرکت ها مانند Aigo و Anytone وارد بازار شدند،

قدرت و انرژی زیادی را وارد صنعت پاور بانک کردند. توسعهی باتری های مناسب، IC، مدیریت جریان و تکنولوژی های مرتبط، در نهایت باعث شد پاور بانکها پیشرفتهتر و صنعت آنها گسترده تر شود.

توسعه بازار(2006-2009):

در این مرحله، شرکت های تولیدکننده بیشتری قدم در میدان رقابت گذاشتند و بازار رقابتیتر شد. تا آن زمان پاور بانک بسیار معروف شده بود.

در همین زمان بود که گوشی های هوشمند وارد بازار شد. شرکت های بسیاری شروع به تولید گوشی های هوشمند کردند ولی مشکل اینجا بود که انرژی باتریها بسیار پایین بود.

در سال 2007 شرکت اپل آیفون را با عملکردی عالی رونمایی کرد ولی در ارائه یک باتری بادوام شکست خورد. این باتریها فقط 4 ساعت انرژی ذخیره میکردند.

بنابراین درخواستها برای پاور بانک افزایش یافت.

رشد بازار(2009-2012):

در طول این مدت، پاور بانکها به سرعت رشد کردند. بیش از 500 برند جدید وارد این صنعت شد. با نوآوریها و پژوهش های جدیدی که در حوزه تولید پاور بانک روی داد،

جایگاه آن مستحکم و از محبوبیت زیادی میان مردم برخوردار شد.

امروزه، فروش پاور بانکها بسیار ساده و آسان شده است. در حال حاضر بازار پاور بانک رقابتیست و دست شما برای انتخاب برندها و محصولات مختلف باز است.

حجم این پاور بانکها از 500 میلی آمپر ساعت تا بیش از 30000 میلی آمپر ساعت متغیر است. این پاور بانکها مجهز به پورت های USB، چراغ قوه، وای فای،

باتری های لیتیوم ION و لیتیوم پلیمری چند کاربره هستند و مشتریان میتوانند بر اساس نیازهایشان پاور بانک مورد نظر خود را انتخاب کنند.

آینده پاور بانک چه خواهد بود؟

طبق پیش بینی ها در چند سال آینده، پاور بانکها بیش از 240 درصد رشد خواهند کرد. در ادامه ویژگی هایی که در آینده از پاور بانک ها انتظار داریم ارائه می شود.

اندازه کوچک و راحتی در حمل

امروزه مردم تمایل دارند دستگاه های کوچک با مزایای زیاد خریداری کنند. در آینده، پاور بانکها به راحتی به گوشی های موبایل متصل میشوند و مکانی برای آنها در داخل گوشی تعبیه می شود.

تنوع کارکرد :

کار اصلی پاور بانک، شارژ دستگاه های مختلف است. بدون شک بعضی از این پاور بانک ها به عنوان چراغ قوه و وای فای مورد استفاده قرار میگیرند.

در آینده، پاور بانک ها کار های مختلفی انجام خواهند داد طوری که تنوع آن ها کارکردها و وظایف مختلفی را به ارمغان خواهد آورد.

مثلاً یک شرکت که فندک الکترونیکی تولید می کند پاور بانکی را داخل آن جاسازی کرده است. در آینده نزدیک، نقش پاور بانک ها بسیار توسعه پیدا می کند.

شارژ بیسیم و سریع

از زمان آغاز گوشی های موبایل، روش شارژ آنها تا به امروز تغییری نکرده است. در آینده،شارژ کردن گوشی ها بدون استفاده از کابل انجام خواهد شد.

هم چنین گوشی ها مدت زمان بیشتری شارژ نگه می دارند. مشکلی که پاور بانک ها دارند هنگامی است که هیچ برقی در آن ها قرار ندارد و شما خارج از منزل به سر می برید.

شارژ کامل پاور بانک چندین ساعت زمان میبرد. سؤال اساسی این است که چگونه می توان سرعت شارژ پاور بانک را بالا برد؟

اخیراً، شارژ یک باتری 5000 میلی آمپر ساعتی در 5 دقیقه به وسیله پاور بانک به واقعیت تبدیل شده است.

شما از پاور بانک های آینده میتوانید انتظار شارژ سریع موبایل ها را داشته باشید در این صورت زمان کمتری از شما گرفته می شود.

استفاده از انرژی جدید

مهم نیست که حجم پاور بانک شما چقدر است، بالاخره این حجم زمانی به اتمام میرسد. بنابراین شارژ گوشی موبایل شما سخت خواهد شد.

راه حل این مشکل استفاده از انرژی خورشیدی است که هم اکنون در بازار موجود است. با این روش منبع بسیار خوبی برای شارژ دستگاه موبایل خود دارید

ولی نرخ تبدیل آن به برق بسیار پایین است و شارژ گوشی شما بسیار طولانی خواهد شد.

هر مشکلی راه حل هایی دارد و راه حل این مشکل blue freedom است. این دستگاه یک پاور بانک کوچک با قطر 20 سانتی متر و ارتفاع فقط 5 سانتی متر است.

نحوه عملکرد این دستگاه به این شکل است که انرژی مکانیکی را به انرژی شیمیایی تبدیل و در باتری خود ذخیره میکند.

در مقایسه با دیگر ابزار های انرژی حرارتی، این دستگاه بیشتر با محیط زیست سازگار است.

در آینده نزدیک، احتمالاً شما شاهد انرژیهای هستهای، جزر و مد، باد و غیره خواهید بود که به انرژی الکتریکی تبدیل میشوند.

بدون شک این انرژی ها در پاور بانک ها به عنوان مواد خام مورد استفاده قرار می گیرند.

دیدگاه خود را با ما به اشتراک بزارید

ارسال نظر
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد