تحلیل و بررسی گوشی موبایل شیائومی مدل Xiaomi Mi 9T Pro

تیرداد نصرتی دوشنبه 6 آبان 1398 - 14:53
تحلیل و بررسی گوشی موبایل شیائومی مدل Xiaomi Mi 9T Pro
این مدل گوشی از تراشه اسنپدراگون 855 استفاده کرده که پردازنده‌ای مخصوص پرچم‌داران به حساب می‌آید. با وجود یک دوربین سه‌گانه خوب و استفاده از حسگر انگشت قادر است با اکثر گوشی‌های قدرتمندتر رقابت کند.

بررسی و تحلیل گوشی موبایل شیائومی Mi 9T Pro

شیائومی یکی از تولیدکنندگان شناخته شده گوشی‌های هوشمند است‌. گوشی "Mi 9T Pro" از پرچم‌داران قدرت‌مند این برند است‌. مهم‌ترین ویژگی که در گوشی می 9 تی پرو شیائومی وجود دارد، بدون شک میزان امکاناتی است که با این قیمت رقابتی ممکن شده است. گفتنی است که این دستگاه از تراشه اسنپدراگون 855 استفاده کرده که پردازنده‌ای مخصوص پرچم‌داران به حساب می‌آید. با وجود یک دوربین سه‌گانه خوب و استفاده از حسگر انگشت قادر است با اکثر گوشی‌های قدرتمندتر رقابت کند.

گوشی "Mi 9T Pro" شیائومی با طراحی منحصر به فرد خود، از شیشه برای پشت و جلوی دستگاه و فریم آلومینیوم برای منحنی‌های کناری استفاده کرده است. ساختار منحنی ادامه‌دار شیشه Gorilla Glass 5 این مدل در کنار ضخامت کم آن باعث شده است که در دست گرفتن آن بسیار راحت و لذت‌ بخش باشد. رنگ‌هایی هم که برای این مدل در نظر گرفته شده است باعث زیبایی هر چه تمام‌تر آن شده‌اند. از طرفی، حسگر اثر انگشت همانند برخی مدل‌های رده بالا در زیر صفحه نمایش قرار گرفته است و به دلیل استفاده از دوربین سلفی پاپ آپ که از دید مخفی است، دستگاهی با صفحه نمایش تمام و کمال خواهید داشت‌. ماژول پاپ آپ پنجره کوچکی در بالای گوشی دارد و از LED های فلش دوربین برای اطلاع رسانی نوتیفیکیشن‌ های ورودی گوشی استفاده می‌کند‌.

با اولین نگاه به پشت گوشی، نخستین چیزی که جلب نظر می‌کند دوربین سه‌گانه روی پنل پشتی گوشی "Mi 9T Pro" است که به‌ صورت عمودی در قسمت مرکزی زیر هم قرار گرفته‌اند. فلاش LED دوگانه نیز در زیر دوربین‌ها قرار دارد.

دوربین اولیه از نوع عریض (Wide) با رزولوشن 48 مگاپیکسل، فاصله کانونی لنز 26 میلی‌متر (Focus Length 26 mm)، دریچه‌ی دیافراگم f/1.8، سایز سنسور (Sensor Size ۱.۲ ) اینچ، ثبت تصاویر با پیکسل‎هایی به سایز ۰.۸ میکرومتر (Pixel Size 0.8 µm)، و فوکوس اتوماتیک (PDAF) و فوکوس خودکار لیزری (Laser AF) است. عکس‌های گرفته شده با این دوربین کیفیت بالایی دارند و هنگام زوم کردن در آنها می‌توان کیفیت واقعی تصاویر را تشخیص داد و رنگ ها به واقعیت نزدیک هستند.

دوربین دوم برای گرفتن عکس‌ های پرتره با رزولوشن 8 مگاپیکسل، فاصله کانونی لنز 53 میلی‌متر (Focus Length 53 mm)، دریچه‌ی دیافراگم f/2.4، سایز سنسور (Sensor Size ۱.4 ) اینچ، ثبت تصاویر با پیکسل‎هایی به سایز ۱.۱۲ میکرومتر (Pixel Size 1.12 µm)، و فوکوس اتوماتیک (PDAF) و فوکوس خودکار لیزری (Laser AF ، 2x optical zoom)قابل استفاده است. این لنز در هنگام شب، خروجی خوبی داشته و حتی تصاویر کلوزآپی که در نور کم گرفته می‌شوند، از وضوح کافی برخوردارند‌.

دوربین سوم از نوع فوق‌ عریض (Ultrawide) است که امکاناتی با رزولوشن 13 مگاپیکسل، فاصله کانونی لنز 12 میلی‌متر (Focus Length 12 mm)، دریچه‌ی دیافراگم f/2.4، سایز سنسور (Sensor Size ۱.3 )اینچ، ثبت تصاویر با پیکسل‎هایی به سایز ۱.۱۲ میکرومتر (Pixel Size 1.12 µm) ارائه می‌دهد‌. دوربین سلفی پاپ آپ 20 مگاپیکسلی روی پنل جلویی قرار گرفته که دارای شیشه یاقوت کبود است که از آن در برابر خط و خش محافظت می‌کند‌.

برنامه دوربین علاوه بر حالت های استاندارد عکس برداری و فیلم برداری چندین حالت مانند Short Video، Slow Motion، Portrait، Night، Panorama و Pro را در اختیار دارد. این گوشی از قابلیت حذف لرزش برای دوربین زاویه باز استفاده کرده است‌. گوشی "Mi 9T Pro" در تصاویر کلوز آپ، از سرعت بالایی در فوکوس کردن برخوردار است. جزئیات به خوبی نشان داده شده و امکان تنظیم سطح مات بودن تصویر قبل از تصاویر پرتره، وجود دارد. به لحاظ فیلم برداری، هر سه دوربین، از قابلیت ضبط ویدئوهای 4K با رزولوشن 2160 × 3840 و سرعت 30 و 60 فریم بر ثانیه (2160p@30/60fps)، رزولوشن 1080 × 1920 و سرعت 30 و 120 و 240 فریم بر ثانیه (1080p@30/120/240fps) و رزولوشن 1080 × 1920 و سرعت 960 فریم بر ثانیه (1080p@960fps) برخوردار هستند و دوربین سلفی، ویدئوهایی با رزولوشن 2160 × 3840 و سرعت 30 و 60 فریم بر ثانیه (2160p@30fps) ضبط می‌کند.

برای شارژ این گوشی از پورت USB-C استفاده شده است که با داشتن قابلیت شارژ سریع به نظر بسیار مناسب می‌رسد. همچنین در این گوشی جک 3.5 میلی‌متری هم در نظر گرفته شده است و لازم نیست نگران مبدل برای وصل کردن هدفون به گوشی باشید. دکمه های پاور و تنظیم صدا در لبه سمت راست قرار گرفته‌اند.

گوشی Xiaomi Mi 9T Pro  از سیستم عامل "Android 9" استفاده می‌کند. این مدل گوشی از فناوری "Super AMOLED"  در صفحه نمایش 6.39 اینچی خود استفاده می‌کند‌. رزولوشون صفحه نمایش این گوشی 2340 * 1080 پیکسل است. این صفحه نمایش و سایر اجزای گوشی Mi 9T Pro Xiaomi  نیروی خود را از باتری 4000 میلی آمپری این گوشی تامین می‌کند‌. این باتری به طور متوسط یک و نیم روز کارایی گوشی بدون نیاز به شارژ را تامین می‌کند‌.

حافظه رم 6 گیگابایتی در کنار پردازنده گرافیکی "Adreno 610" باعث می‌شود گوشی "Mi 9T Pro" به‌خوبی از پس اجرا کردن قدتمندترین برنامه‌ها و سرگرم‌کننده‌ترین بازی‌ها بر آمده و پاسخ‌ گوی تمام نیازهای روزمره شما باشد‌. در مجموع، گوشی Xiaomi Mi 9T Pro یک گوشی است اقتصادی که ویژگی‌های خوب زیادی مانند دوربین سه‌گانه با کیفیت خوب، رابط کاربری مناسب و عملکرد باتری بسیار مطلوبی دارد.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد