ال جی ایرانیزه در مقابل تلویزیون P1 جدید شیائومی

پنجشنبه 6 آبان 1400 - 23:39
ال جی ایرانیزه در مقابل تلویزیون P1 جدید شیائومی
یکی از سخت ترین کار های دنیا انتخاب بهترین تلویزیون در هر بازه ی قیمتی است ؛ تلویزیون شیائومی جدید مدل P1 در چند سایز عرضه شده که در این مقاله قصد داریم مدل 55 اینچی این خانواده را با یک تلویزیون 55 اینچی جی پلاس مقایسه کنیم تا بهترین را انتخاب کنید.

در سال های اخیر با وزن شدن تحریم های عجیب و غریب جدید علیه کشور ما، ورود بسیاری از کالا ها عملا به یک آرزو تبدیل شد. گلدیران بواسطه ی همکاری طولانی با کره ای ها تمام تلاشش را کرد تا جایگزینی داخلی برای محصولات برند ال جی پیدا کند که در نهایت و با مشورت های فراوان این برند نوظهور که می توان آن‌ را ال جی ایرانیزه دانست، با نام جی پلاس شکل گرفت. تلویزیون جی پلاس مدل 55lu821S امروز برای مقایسه با تلویزیون جدید شیائومی مدل P1 میهمان ماست. سری P1 میانرده های جدید تلویزیون های شیائومی هستند که جایگزین سری 4S شدند و در قسمت هایی ارتقا پیدا کردند. اگر قصد خرید تلویزیون اندروید شیائومی یا جی پلاس در این بازه ی قیمتی دارید، این مقاله به شما کمک شایانی خواهد کرد.

طراحی و ساخت

تلویزیون شیائومی اسمارت P1 بسیار کم حاشیه ساخته شده است تا هیچ گونه حواس پرتی ای برای بیننده بوجود نیاید ؛ همچنين فریم و پایه هایی از جنس پلاستیک فشرده ABS دارد که مقاومت خوبی از خود نشان می دهند و این تلویزیون جدید شیائومی را در جای خود بی حرکت نگه می دارند. ضخامت تلویزیون اندروید شیائومی P1 بسیار کم می باشد و این ضخامت در بخش پایینی به دلیل وجود اسپیکر های فولرنج به حدود 9 سانتی متر می رسد. در سمت دیگر این مقایسه تلویزیون جی پلاس پایه ای فلزی و هلالی شکل در وسط دارد و فریم نیز از جنس فلز می باشد که جلوه ای مدرن و جذاب به این تلویزیون 55 اینچی بخشیده است. تلویزیون شیائومی P1 در حدود 12 کیلوگرم وزن دارد اما متاسفانه در مورد وزن تلویزیون جی پلاس عدد دقیقی در دسترس نیست.

مهم ترین رکن هر تلویزیون پنل و تصویر آن می باشد

هر دو تلویزیون مورد بررسی ما پنل های VA و 55 اینچی دارند ، از رزولوشن 4K پشتیبانی می کنند و نرخ نوسازی ای معادل 60 هرتز دارند؛ معمولا پنل های VA زاویه دیدی محدود اما کنتراستی بالا و رنگ هایی زنده به کاربر می دهند. تلویزیون جدید شیائومی P1 طبق اعلام کمپانی بوسیله تقویت های صورت گرفت توانسته زاویه دید این پنل را به عدد 178 درجه برساند که کاری بزرگ محسوب می شود. پنل تلویزیون P1 شیائومی در هر سه طیف رنگی معتبر را بالای 90% پوشش می دهد (DCI-P3=94% , BT709=99.5% , NTSC=88%) که عددی فوق العاده می باشد و نوید بخش رنگ هایی زنده می باشد.

طبق اعلام شیائومی در این تلویزیون از فناوری هایی نظیر Dolby Vision، HLG، WCG و HDR10+ نیز استفاده شده تا محتوای HDR بهتر به نمایش در بیایند البته همانطور که دربررسی تخصصی این محصول گفتیم HDR واقعی را در تلویزیون های رده بالا و گرانقیمت بهتر می توان درک کرد اما در این بازه ی قیمتی شیائومی P1 بسیار عالی عمل می کند چه بسا که بوسیله ی تراشه ی قدرتمند این تلویزیون تصاویر دارای موشن نیز بسیار روان و دوست داشتنی اجرا می شوند. این تلویزیون ظریف و قدرتمند شیائومی به قابلیت VRR نیز مجهز شده که در کنار MEMC و درگاه HDMI 2.1 در استفاده های گیمینگ، برای کاربر هرچه در چنته دارد رو کند. درمورد پنل تلویزیون جی پلاس 55lu821S باید بگوییم که متاسفانه اطلاعات دقیق و کاملی در دست نیست و کمپانی سازنده جی پلاس یعنی گلدیران به این اشاره کرده که پنل VA این تلویزیون میلیارد ها رنگ را پوشش می دهد و HDR10 را ساپورت می کند و نور پس زمینه یا همان بک لایت پنل تلویزیون جی پلاس 55 اینچی از نوع Edge-LED می باشد که این بک لایت در تلویزیون اندروید P1 شیائومی از نوع Direct-LED می باشد. با اینکه کیفیت تصویر تلویزیون های جی پلاس خوب به نظر می رسد اما تلویزیون هوشمند P1 شیائومی بسیار بهتر عمل کرده و شمارا شگفت زده خواهد کرد.

سخت افزار و سیستم عامل

در بخش سخت افزار تلویزیون شیائومی به یک تراشه ی 4 هسته ای و 64 بیتی قدرتمند مجهز شده که از کمپانی مدیاتک به خدمت گرفته شده و به طور دقیق Mediatek 9611 نام دارد؛ این چیپست از چهار هسته ی کورتکس A55 با فرکانس 1.55 گیگاهرتز تشکیل شده و پردازنده ی گرافیکی Mali G52 MP2 را درون خود دارد. در کنار این مجموعه از تراشه های قدرتمند 2 گیگابایت رم DDR4 و 16 گيگابايت حافظه ذخیره سازی نیز در شیائومی P1 برای شما در دسترس است. درمورد تلویزیون جدید جی پلاس باز هم به طور دقیق اطلاعاتی نداریم و فقط می دانیم که تراشه ای 4 هسته ای و با 2 گیگابایت حافظه رم و 16 گيگابايت حافظه ذخیره سازی استفاده شده است اما ای کاش درمورد نوع تراشه و پردازنده ی گرافیکی نیز صحبت می شد.

سیستم عامل هر دو تلویزیون مورد بررسی ما اندروید می باشد؛ تلویزیون جی پلاس از نسخه ی 9 اندروید پشتیبانی می کند اما تلویزیون شیائومی به نسخه ی 10 اندروید مجهز شده که احتمالا در آینده ای نه چندان دور به گوگل تی وی آپدیت می‌شود. بدلیل استفاده از نسخه ی اندروید بروز تر و سخت افزاری قدرتمند تر و قابلیت هایی نظیر MEMC، تلویزیون هوشمند شیائومی P1 در این بخش بسیار بهتر عمل می کند.

راه های ارتباطی و اتصالات

در مورد جی پلاس طبق سایت گلدیران دو درگاه USB و 3 درگاه HDMI داریم که یکی از آن ها ARC می باشد و نمی دانیم این درگاه ها اصلا نسل چندم هستند! شیائومی در تلویزیون P1 در بخش های کوچکی جهش های بزرگی به نسبت 4S داشته و این تلویزیون جدید شیائومی 2 درگاه USB و 3 درگاه HDMI دارد که دوتا آن نسل 2.0 و یکی از آنها که 2.1 می باشد از eARC نیز پشتیبانی می کند و می توان کنسول های بازی را بوسیله ی این درگاه با تلویزیون متصل کرد. از جمله اتصالات مشترک بین این دو تلویزیون می توانیم به درگاه خروجی هدفون 3.5 میلیمتری، درگاه کابل LAN و خروجی اپتیکال صدا SPDIF اشاره کنیم. اتصالات بیسیم نیز در هردو تلویزیون شامل وای فای و بلوتوث می باشد که در تلویزیون شیائومی هر دوی این اتصالات بیسیم قدرتمند از نسل 5 می باشند ولی منتظر نباشید که درمورد ورژن استفاده شده وای فای و بلوتوث تلویزیون جی پلاس توضیحی دهیم چرا که باز هم گلدیران سخنی به میان نیاورده است. بی شک برنده ی این بخش تلویزیون شیائومی می باشد چرا که با بلوتوث نسخه 5 شما فضای زیادی را تحت پوشش دارید و با درگاه HDMI 2.1 تجربه ای فوق العاده در این رده ی قیمتی خواهید داشت.

قابلیت های خاص

طبق اعلام گلدیران تلویزیون اندروید 55 اینچی جی پلاس را با موبایل می توان خاموش و روشن کرد و با استفاده از Mirroring یا نرم افزار E share می توان موبایل را روی تلویزیون انداخت. از دیگر قابلیت های این تلویزیون هوشمند نیز به پخش کننده موسیقی، کنترل جادویی و مرورگر وب اشاره شده که برای یک تلویزیون اندرویدی چیز هایی پیش پا افتاده محسوب می شود. در جی پلاس از قابلیت هایی نظیر Live play back نیز صحبت شده که می توان با آن فیلم را به عقب برگردانید البته در صورت اتصال حافظه ی خارجی. تیونری که تلویزیون هوشمند جی پلاس از آن پشتیبانی می کند فقط از نوع DVB-T2 می باشد در صورتی که شیائومی مدل P1 از سه تیونر DVB-T2، DVB-S2 و DVB-C پشتیبانی می کند. تلویزیون شیائومی کنترلی بلوتوثی دارد که در این بازه ی قیمتی فوق العاده می باشد و می توانید از هرجایی به تلویزیون دستور بدهید ، همچنین این کنترل به میکروفون مجهز شده تا بوسیله ی دستیار صوتی با دستور دادن و بدون فوت وقت هر چیزی برای شما فراهم شود. تلویزیون جدید شیائومی از کروم کست و میراکست نیز پشتیبانی می کند (تلویزیون شیائومی 4S از میراکست پشتیبانی نمی‌کرد و این یکی از ارتقا های خوب P1 می باشد) و با نرم افزار گوگل هوم می توانید کنترل تلویزیون را با گوشی هوشمند خود به دست بگیرید و تصویر گوشی هوشمند خود را به تلویزیون انتقال دهید و با توجه به تراشه ی قدرتمند استفاده شده در آن می توانید از دریای اپلیکیشن های رایگان گوگل پلی بهره مند شوید.

سیستم صوتی

در این بخش تقریبا عملکرد هر دو تلویزیون یکسان می باشد و دو تلویزیون مورد مقایسه ی ما در دو کانال 10 واتی، صدا تولید می کنند اما تلویزیون شیائومی از قابلیت های DTS-HD و Dolby Audio نیز پشتیبانی می کند تا همزمان با تماشای تصاویر روان، خارق العاده و خوش رنگ با صدایی فراگیر در فیلم ها غرق شوید.

نتیجه ی این مقایسه چیست ؟

فروش تلویزیون هوشمند شیائومی در سایت ما به عنوان تنها فروشگاه تلویزیون شیائومی با گارانتی معتبر و 18 ماهه ی داتیس برتر انجام می شود تا از بابت خدمات پس از فروش خیالتان راحت باشد؛ در مقابل تلویزیون 55 اینچی جی پلاس نیز گارانتی شرکت خوش نام گلدیران را یدک می کشد که دلیل بسیاری از کاربران برای خرید تلویزیون جی پلاس ایرانی می باشد. درنهایت با توجه به مقایسه ی دقیق انجام شده بین این دو تلویزیون و به دور از هرگونه تعصب و با در نظر گرفتن هم قیمت بودن تقریبی این دو تلویزیون 55 اینچی جدید (تلویزیون شیائومی در زمان نوشته شدن این مقاله ارزانتر است) باید برنده ی بی چون و چرای این مقایسه را تلویزیون جدید 4K شیائومی مدل P1 بدانیم چرا که تلویزیون جی پلاس تقریبا در تمامی موارد مهم برای یک تلویزیون ضعیف تر از شیائومی عمل کرده است. پس تا وقتی که شیائومی با قیمتی منطقی تر و امکاناتی رده بالاتر تلویزیون های کم نظیری تولید می کند، حمایت از کالای داخلی گرانتر و در عین حال ضعیف تر غیر ممکن به نظر می رسد و این ال جی ایرانیزه شده توان رقابت با شیائومی P1 را نخواهد داشت.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد