تحلیل و بررسی گوشی موبایل شیائومی مدل Xiaomi Mi 9

تیرداد نصرتی دوشنبه 6 آبان 1398 - 15:43
تحلیل و بررسی گوشی موبایل شیائومی مدل Xiaomi Mi 9
سال جدید میلادی با معرفی یکی از پرچمداران شرکت محبوب شیائومی شروع شد. در ماه فوریه 2019 شرکت "شیائومی" از پرچمدار خود یعنی "Xiaomi Mi 9" رونمایی کرد. این گوشی هوشمند اولین تلفن‌ همراهی است که حامل آخرین Chipset Qualcomm یعنی Snapdragon 855 می‌باشد.

تحلیل و بررسی اجمالی :

سال جدید میلادی با معرفی یکی از پرچمداران شرکت محبوب شیائومی شروع شد. در ماه فوریه 2019 شرکت "شیائومی" از پرچمدار خود یعنی "Xiaomi Mi 9" رونمایی کرد. این گوشی هوشمند اولین تلفن‌ همراهی است که حامل آخرین Chipset Qualcomm یعنی Snapdragon 855 می‌باشد. اگرچه اثری از قابلیت 5G در این گوشی هوشمند دیده نمی‌شود اما سایر قابلیت‌های چشمگیر آن، جبران این کمبود را خواهد کرد. در ادامه به بررسی بیشتر این تلفن‌ همراه می‌پردازیم.

طول و عرض این گوشی 157.5 در 74.7 بوده که با ضخامت 7.6 میلی‌متری آن ظرافت خاصی را به "Mi 9" بخشیده است. بدنه زیبای پشت این تلفن‌ همراه شیشه‌ای بوده و از تکنولوژی Gorilla Glass 5 بهره می‌برد. همچنین جنس بدنه از آلومینیوم است. صفحه‌نمایش 6.4 اینچی "Super AMOLED "با 16 میلیون رنگ قابلیت به تصویرکشیدن زیباترین تصاویر را دارد. رزولوشن صفحه‌ نمایش نیز مطابق انتظار 1080 در 2340 و تراکم پیکسلی 403 پیکسل در هر اینچ است که توسط Corning Gorilla Glass 5 محافظت می‌شود. همچنین بدنه جلویی "Mi 9" نیز "Corning Gorilla Glass 6" است. نکته قابل‌ ذکر وزن این دستگاه است که تنها 173 گرم وزن دارد و یکی از کم‌ وزن‌ ترین گوشی‌های هوشمند به حساب می‌آید.

نوبت به بررسی پلتفرم Mi 9 رسیده و گفتنی است که این تلفن‌ همراه دارای دو سیستم عامل (Android 9.0 pie) و MIUI 10 می‌باشد. همچنین پردازنده 8 هسته‌ای آن به همراه چیپ‌ ست قدرتمند Qualcomm SDM855 Snapdragon 855 خیالتان را از بابت کارهای سنگین راحت خواهد کرد.

حافظه رم Mi 9 در دو ظرفیت 6 و 8 گیگابایت است. همچنین فاقد امکان اضافه‌ کردن میکرو یو اس‌ بی بوده چرا که درگاهی برای این منظور ندارد ولی حافظه داخلی این تلفن‌همراه دارای تنوع و ظرفیت بالا است و خیال‌تان را از بابت حافظه راحت خواهد کرد. این گوشی هموشمند در ظرفیت‌های 64، 128 و 256 گیگابایت عرضه می‌شود.

اما قسمت جذاب دوربین این گوشی همراه. دوربین اصلی یا بهتر است بگوییم دوربین‌ های اصلی این گوشی هوشمند در نوع خود بی‌نظیر است. سه عدد دوربین در پشت سمت چپ گوشی قرار دارد که به ترتیب 48 مگاپیکسل، 12 مگاپیکسل و 16 مگا پیکسل بوده و دوربین اول قابلیت عکسبرداری عریض، دوربین دوم عکسبرداری معمولی با زوم اپتیکی و دوربین سوم عکسبرداری فوق عریض دارد و هر سه دوربین مجهز به فوکوس خودکار است. همچنین به ترتیب قابلیت فیلمبردای با سرعت 30 تا 60 فریم‌ بر ثانیه با روزلوشن 2160 پیکسل ، 30 ، 120 و 240 فریم‌ بر ثانیه با رزولوشن 1080 و 960 فریم‌ برثانیه با همین رزولوشن نیز وجود دارد. از سایر قابلیت‌های دوربین اصلی می‌توان به فلش دوگانه و قابلیت عکسبرداری HDR و Panorama اشاره کرد. دوربین سلفی اما یک دوربین 20 ماگپیکسلی است که قابلیت فیلمبرداری با سرعت 30 فریم‌ بر ثانیه و رزولوشن 1080 و HDR دارد.

شاید بزرگترین غایب این تلفن‌همراه جک 3.5 میلی‌متری آن باشد که برای دوستداران این درگاه صدا ممکن است ناخوشایند باشد. قابلیت پخش صدا از طریق اسپیکر وجود دارد. اما خبری از استریو اسپیکر نیست. چرا باید اینچنین باشد؟ واقعا توضیح در این مورد سخت است. میکروفون اختصاصی Mi 9 اما نویزهای مزاحم را به خوبی حذف می‌کند.

از قابلیت‌های اتصالی "Xiaomi Mi 9" می‌توان به شبکه Wi-Fi، باند دوگانه، DLNA و hotspot اشاره داشت. همچنین نسخه 5 بلوتوث نیز به همراه قابلیت‌هایی مثل GPS ، NFC و درگاه اینفرارد در این پرچمدار به چشم می‌خورد. درگاه USB این گوشی هوشمند USB 2.0 و Type-C 1.0 می‌باشد.

در قسمت حسگرها نیز شرکت چینی خوب عمل کرده و "Mi 9" دارای حسگرهای اثرانگشت زیر صفحه‌نمایش، شتاب‌سنج ، ژیروسکوپ ، مجاورت و قطب‌نما می‌باشد. نکته قابل‌ذکر این است که حسگر اثرانگشت در قسمت مناسبی از گوشی و پایین صفحه‌نمایش قرار دارد.

به بحث داغ و مهم باتری رسیدیم. باتری این تلفن‌همراه از نوع لیتیوم-پلیمر بوده و ظرفیتی معادل با 3300 میلی‌آمپرساعت دارد. از قابلیت‌های این قسمت مهم از Mi 9 باید به شارژ سریع 27 واتی که مجهز به تکنولوژی Quick Charge 4+ می‌باشد و نیز شارژ سریع بی‌سیم 20 واتی اشاره کرد.

رنگ‌بندی این گوشی هوشمند بسیار منحصر به فرد است. Mi 9 در رنگ‌های بنفش، آبی اقیانوسی و مشکی فوق‌العاده زیبایی عرضه شده است.

سالی که نکوست از بهارش پیداست. همانطورکه گفته شد سال نوی میلادی با این پرچمدار شرکت چینی برای طرفداران گوشی‌های هوشمند آغاز شد. با توجه به نکاتی که در مورد Mi 9 گفته شد، این آغاز خبر از پیشرفت در گوشی‌های هوشمند شرکت شیائومی می‌دهد.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد