معرفی و مقایسه تلویزیون های 2024 سونی

سینا زرشکیان
7 مهر 1403
معرفی و مقایسه تلویزیون های 2024 سونی
تلویزیون های سونی 2024 مشاهده همه

معرفی و مقایسه تلویزیون های 2024 سونی

ما در این مقاله به معرفی و مقایسه تلویزیون های 2024 سونی خواهیم پرداخت و آن ها را از چند لحاظ مقایسه خواهیم کرد، تا بتوانیم شما را برای انتخاب بهترین گزینه راهنمایی کنیم.

اهداف سونی از مدل های 2024

سونی با عرضه براویا 9 تلاش کرده تا بتواند روشنایی حداکثری بیشتری خلق کند، درحالی که در مدل مقرون به صرفه خود یعنی براویا 7 از پنل MiniLED استفاده کرده است. براویا 8 با پنل OLED جایگزین مدل A80L شده است. اما مدل A95L به عنوان تلویزیون پرچمدار برند سونی با پنل QD-OLED همچنان به بازار عرضه میشود.

سونی در سال 2024 با نامگذاری ساده تر و عرضه مدل های کمتر توانسته با شعار (سینما به خانه می آید) اوضاع را به نفع خود تغییر دهد.

مدل های قبلی سونی که هنوز در خط تولید 2024 هستند

قبل از اینکه بخواهیم مدل های جدید را زیر ذره بین ببریم، باید به این نکته اشاره کنیم که هنوز هم تعدادی از مدل های سال های قبل سونی در خط تولید هستند و به بازار جهانی عرضه میشوند.

سونی مدل A95L با پنل QD-OLED که اواخر سال 2023 عرضه شد را به عنوان یکی از دو پرچمدار خود در سال 2024 راهی بازار کرده است. عموما این تلویزیون را به عنوان یک مدل 2024 میشناسند زیرا که دارای پلتفرم سخت افزاری جدید است. همچنین این مدل ویژگی های 2024 را از طریق به روز رسانی سیستم عامل دریافت کرده است.

دومین مدل پرچمدار 2024 سونی براویا 9 میباشد که به یک پنل MiniLED مجهز شده است. اما توجه داشته باشید A95L همچنان یک سر و گردن نسبت براویا 9 بالاتر قرار دارد.

ممکنه است برای شما جای تعجب باشد که سونی چرا مدلی جدید برای پنل QD-OLED خود معرفی نکرده است. باید به شما یاد آوری کنم که سونی چندین بار در سال های گذشته این استراتژی را پیاده کرده، که مدل های پرچمدار خود را دو یا چند سال به بازار عرضه میکند. برای مثال مدل Z9K که در سال 2022 معرفی شده بود، بار دیگر به عنوان یک پرچمدار 8K عرضه شده است.

برسی مدل های جدید سونی

براویا 9 (Bravia 9)

برسی مدل های جدید را با براویا 9 شروع میکنیم مدلی که سونی ادعا کرده دارای پیشرفته ترین و درخشانترین پنل MiniLED خود تا به امروز هست. براویا 9 نسبت به مدل X95L که در سال گذشته رونمایی شد، 50% روشنایی بیشتری دارد.

براویا 9 در سه سایز 65 و 75 و 85 اینچ به بازار عرضه شده است. این مدل بسیار شگفت انگیز هست زیرا که علاوه بر هزاران پارتیشن MiniLED در (XR Backlight Master Drive)، دارای پردازنده قدرتمند XR، فیلتر ضد انعکاس (X-Anti-Reflection) و فیلتر زاویه دید گسترده (X Wide Angel) است.

براویا8 (Bravia 8)

این مدل که جایگزین A80L شده با پنل (LG Display WOLED) طیف جدیدی از تلویزیون های OLED میباشد. طبق گفته سونی روشنایی این تلویزیون 10% افزایش یافته، سخت افزار آن قوی ترشده و به (Pentonic SoC) تغییر کرده تا بتواند اطمینان دهد از Dolby Vision در 4K 120 هرتز پشتیبانی میکند.

براویا7 (Bravia 7)

این مدل که دارای پنل MiniLED میباشد، یک تلویزیون مقرون به صرفه به حساب می آید، که اساسا عملکردی مشابه X95L MiniLED را به شما ارائه میدهد. سونی ادعا کرده این مدل نسبت به X90L دارای 8 برابر مناطق کم نور بیشتری است. همچنین علاوه بر اینکه با Netflix کالیبره شده و تطبیق یافته، تنها تلویزیون سونی هست که با Prime Video هم کالیبره شده است.

سیستم صوتی

در ارتباط با سیستم صوتی، تلویزیون های 2024 سونی همچنان از Acoustic Center Sync پشتیبانی میکنند که به شما این امکان را میدهد از تلویزیون به عنوان اسپیکر مرکزی با سیستم صوتی سازگار با سونی استفاده کنید. Voice Zoom 3 ویژگی جدیدی میباشد که امسال معرفی شده است. که این ویژگی از یک الگوریتم هوش مصنوعی برای استخراج دقیق صداها از فیلم ها و محتوا استفاده میکند تا کاربر صدای واضحتری داشته باشد.

به گفته سونی از سیستم صوتی ارتقا یافته (+Acoustic Multi-Audio) در مدل Bravia 9 استفاده شده. این تلویزیون دارای توییتر و اسپیکر هایی است که در بالا و اطراف تلویزیون با پشتیبانی از  Dolby Atmos و DTS:X قرار دارند.

 

سیستم عامل و پردازنده

همه مدل های سونی از سیستم عامل اندروید (Google TV) پشتیبانی میکنند که در آن دسترسی به برنامه هایی مانند Prime Video، Apple TV+، HBO Max، Disney+، Netflix، Google Cast و Apple AirPlay وجود دارد. همچنین دارای گیم سنتر میباشند تا بتوانید به سرعت به عملکرد های گیمینگ دسترسی داشته باشید.

مدل های 2024 از پردازنده MediaTek Pentonic SoC بهره میبرند که از Dolby Vision در رزولوشن 4K با نرخ به روزرسانی 120 هرتز پشتیبانی میکند. همچنین دو پورت HDMI 2.1 دارند که باعث میشود از VRR،ALLM،eARC پشتیبانی کنند و سازگاری ویژه ای با کنسول های بازی مخصوصا PS5 سونی دارند.

سخن پایانی

اگر شما دنبال یک تلویزیون مقرون به صرفه هستید که کیفیت خوبی داشته باشد به شما Bravia 7 را پیشنهاد میکنیم. ولی اگر دنبال یک مدل همه چیز تمام هستید Bravia 9 میتواند انتظارات شما را به خوبی براورده کند.

 

ارسال نظر
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
    پیشنهادهایی برای شما
    پیشنهادهایی برای شما