تحلیل و بررسی گوشی موبایل شیائومی مدل Redmi Note 8

تیرداد نصرتی دوشنبه 6 آبان 1398 - 17:25
تحلیل و بررسی گوشی موبایل شیائومی مدل Redmi Note 8
در نیمه دوم سال 2019 و در حالی که تنها 6 ماه از عرضه گوشی های "Redmi Note 7" گذشته بود، شیائومی اقدام به معرفی مدل های جدید این سری یعنی "Redmi Note 8" کرد. مهم ترین تغییری که مدل های جدید تر نسبت به قبل داشته‌ اند مربوط به دوربین های آنهاست.

بررسی اجمالی : 

این که شرکت "شیائومی" توانسته تنها در طول نه سال به چنین جایگاهی در بازار گوشی های هوشمند در جهان برسد نکته جالبی است. این شرکت که کارش را از سال 2010 آغاز کرد، به سرعت توانست با استفاده از برخی روش ها جایگاه مناسبی برای خود دست و پا کند. عرضه گوشی های بالارده و میان‌رده با طراحی های زیبا و صد البته قیمت بسیار مناسب استراتژی این شرکت بوده است. قیمت هایی که این شرکت بر روی محصولات خود ارائه می دهد آن ها به رقیبی قدرتمند برای بزرگان این بازار مانند سامسونگ و اپل تبدیل کرده است.

در نیمه دوم سال 2019 و در حالی که تنها 6 ماه از عرضه گوشی های "Redmi Note 7" گذشته بود، شیائومی اقدام به معرفی مدل های جدید این سری یعنی "Redmi Note 8" و "Redmi Note 8 Pro" کرد. مهم ترین تغییری که مدل های جدید تر نسبت به قبل داشته‌ اند مربوط به دوربین های آنهاست. در حالی که در سال 2018 همه شرکت ها به سمت دوربین های دوگانه رفته بوند، ترند امسال استفاده از سه و یا حتی چهار دوربین در پشت گوشی است. تعداد بیشتر دوربین باعث وجود تکنولوژی های جدیدی در این مدل ها شده اند که در ادامه به بررسی آنها می پردازیم.

طراحی : 

طراحی مورد استفاده شیائومی برای <<Redmi Note 8>> استفاده از شیشه و آلومینیوم است که امروزه بسیار متداول است. به مدد این طراحی نسبت صفحه نمایش به کل گوشی به عدد 81.7 درصد رسیده است که عدد قابل قبولی است. در جلو و پشت صفحه هم از محافظ صفحه Gorilla Glass 5 استفاده شده است تا از انواع خش و آسیب جلوگیری کند. طراحی لبه های آلومینیومی آن هم به گونه ای است که مقدار لبه ها به حداقل مقدار ممکن برسد و گوشی باریک تر به نظر برسد. "Redmi Note 8" در رنگ های آبی و مشکی و سفید مخصوصی که شیائومی برای گوشی هایش در نظر گرفته عرضه می شود که رنگ خاص آنها زیبایی دو چندانی به این گوشی ها می بخشد.

برای صفحه نمایش شیائومی به سراغ پنل "IPS LCD" رفته است که رزولوشن مناسب <<1080*2340>> را داراست و تراکم پیسکلی را در این مدل به عدد 409 ppi می رساند که حتی از برادر قدرمندتر آن یعنی Redmi Note 8 Pro که تراکم پیکسلی 395 ppi دارد هم بیشتر است. همین عامل باعث می شود که تماشای فیلم در آن بسیار لذت بخش باشد. رزولوشن پایین صفحه یکی از نقاط ضعف "Mi A3" به شمار می رفت و با توجه به این که پردازنده Redmi Note 8 با Mi A3 یکی است، افرادی که از این نقطعه ضعف Mi A3 ناراضی بودند می توانند این مدل را انتخاب کنند.

اما مهم ترین ویژگی این مدل که شیائومی هم بر روی آن تاکید زیادی داشت، دوربین چهارگانه آن است. لنز اصلی 48 مگاپیکسلی آن در کنار یک لنز 8 مگاپیکسلی اولتراواید، یک لنز 2 مگاپیکسلی سنجش عمق و لنز 2 مگاپیکسلی ماکرو در آرایشی عمودی در پشت آن کنار هم قرار گرفته اند. دوربین اصلی آن امکان ثبت تصاویر با کیفییت 4K و رزولوشن <<6000*8000>> را دارد. در کنار آن لنز اولتراواید قرار داده شده هم کمک می کند تا عکس هایی با 2.2 برابر اندازه عکس های معمولی گرفت. قابلیت پرتره در دوربین پشت هم قرار دارد و می توان عکس های جالبی با آن ثبت کرد. از طرفی لنز ماکرو هم اجازه می دهد تا عکس های با کیفیت بسیار بالا ثبت کرد. از طرفی دوربین سلفی 13 مگاپیکسلی هم که در جلو قرار گرفته است می تواند عکس های پرتره با کیفیت بسیار بالا را ثبت کند.

حسگر اثر انگشت این مدل در پشت آن و در قسمت میانی گوشی قرار داده شده است و دقت مناسبی هنگام تشخیص اثر انگشت دارد. باتری 4000 میلی آمپر ساعتی که در آن قرار داده شده است می تواند برای یک روز استفاده زیاد باتری دستگاه را تامین کند. اما ویژگی خوب آن پشتیبانی از شارژ سریع است. شارژر 18 واتی این مدل می تواند در طول 2 ساعت باتری دستگاه را کامل شارژ کند. نکته خوب هم آن است که شیائومی آداپتور شارژ سریع را در درون جعبه گوشی قرار داده است و نیاز به تهیه جداگانه آن نیست.

در مورد پردازنده شیائومی از همان قطعاتی استفاده کرده است که در "Mi A3" هم استفاده کرده بود. در "Redmi Note 8" از پردازنده "Snapdragon 665" استفاده شده است که کاملا میان رده محسوب می شود. شاید تنها نقطه ضعف گوشی همین پردازنده متوسط آن باشد که البته با قیمت گوشی متناسب است ولی نباید از آن انتظار عملکرد عالی هنگام استفاده از برنامه ها و بازی های سنگین داشته باشید. این مدل در رم های 3 و 4 گیگابایتی و با حافظه های 32، 64 و 128 گیگابایتی عرضه می شود و می توان با استفاده از sd card حافظه آن را افزایش داد.

شاید "Redmi Note 8" بهترین شیائومی موجود در بازار نباشد ولی برخی ویژگی های آن مانند دوربین چهارگانه با کیفیت و صفحه نمایش با رزولوشن مناسب و قیمت بسیار مناسب باعث می شود که بتوانیم آن را گوشی خوبی بدانیم. البته که برخی نقاط ضعف مانند پردازنده متوسط هم دارد ولی می تواند برای برخی افراد گزینه ایده آلی باشد.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد