تلویزیون Mi tv 4s شیائومی یا تی سی ال؟ مسئله این است!

شنبه 23 اسفند 1399 - 23:21
تلویزیون Mi tv 4s شیائومی یا تی سی ال؟ مسئله این است!
تلوزیون Mi tv 4s شیائومی یکی از محصولات کمپانی شیائومی است که با قیمتی بی نظیر، امکاناتی گسترده و باور نکردنی ای رو به کاربران ارائه میکنه؛ امروز تلوزیون تی سی ال P8M در مقام مقایسه با تلویزیون باشکوه شیائومی Mi Tv 4s قرار گرفته. با ما همراه باشید.

کمپانی معتبر شیائومی در چند سال اخیر راه صد ساله ای رو طی کرده و تبدیل به غول فناوری دنیا شده و چالش های بسیاری رو در زمینه های مختلف برای رقبا ایجاد کرده؛ نام شیائومی تداعی کننده گوشی های هوشمند با کیفیت و قدرتمند در تمامی بازه های قیمتی است اما شیائومی بی کار ننشسته و در توسعه ی گجت های مختلف در جهت بهبود زندگی ما گام های بزرگی برداشته؛ شیائومی در همه ی زمینه ها پرچمداران و میان رده هایی رو راهی بازار کرده که با قاطعیت میشه گفت در بهترین های هر بخش، از این کمپانی محصولات مختلفی حضور دارند؛ در بخش تلویزیون های هوشمند نیز شیائومی دست به کار شده و حرف های زیادی برای گفتن داره.

در آگوست 2020 ورژن جدیدتر و بهبود یافته ی تلویزیون Mi TV 4s توسط کمپانی خوش نام شیائومی معرفی شد که تغییراتی رو در باطن شاهد بوده؛ از جمله این تغییرات مهم میشه به جایگزینی تراشه ی ARM Cortex-A55 با مدل قبلی که از نوع A53 بود اشاره کنیم که به گفته ی شرکت ARM این پردازنده نسبت به نسل قبلی خودش پیشرفت های فوق العاده چشمگیری داشته و در اون از حافظه ی کش پرسرعت تری استفاده شده، همچنین در تست های انجام شده عملکرد بی نظیری رو از خودش به نمایش گذاشته در برخی تست ها تا حدود دوبرابر پردازش سریعتر رو از A55 در قیاس با A53 شاهد بودیم؛ تمامی باگ ها و لگ های A53 در مدل جدیدتر A55 از بین رفته و پردازش سریعتر و بی وقفه تر انجام میشه و با اینکه A55 قدرت بسیار بیشتری رو نسبت به نسل قبل ارائه میکنه اما این تراشه بهینه تر و کم مصرف تر از نسل قبلی خود است ؛ در می تی وی جدید شیائومی به لطف تراشه ی پرقدرت جدید A55، قدرت پردازش و سرعت رابط کاربری بالاتر رفته و پردازش تصویر ها درخشان تر شده ؛ همچنین روشنایی پنل از 300 به 470 نیت رسیده که در این بازه ی قیمتی کمتر شاهد چنین پنل پرنوری هستیم. در بخش اتصالات هم شیائومی تغییراتی رو به جلو داشته و در مدل 2020 سرعت پورت های یو اس بی رو از 8 مگابایت بر ثانیه به 17 مگابایت برثانیه رسونده که عدد قابل توجهی میتونه باشه. در این مقاله قصد داریم ورژن جدید و تازه نفس Mi TV 4s شیائومی رو با تلویزيون TCL P8M که یکی از بهترین ها در رده ی خودشه مقایسه کنیم.

طراحی و ساخت

هر دو دستگاه حاشیه ی بسیار کمی در اطراف دارند و از قابی آلومینیومی استفاده کرده اند که چهره ای جذاب را برای کاربر چه در حالت خاموش و چه روشن تلویزیون به همراه خواهد داشت؛ با اینکه هردو دستگاه حاشیه باریکی در سه جهت بالا و چپ و راست دارند و حدود 93% از سطح تلویزیون را با پنل پوشش دادند اما شیائومی با طراحی زیرکانه این حاشیه را به عدد بی همتای 0.9 سانتی متر رسانده و اختلاف جایی بیشتر به چشم می آید که با وجود اینکه قاب حاشیه هردو تلویزیون از جنس آلومینیوم و باریک و زیباست اما شیائومی این قاب رو با فرآیند خمش و به صورت یکپارچه ساخته که قطعا حس کیفیت بیشتر و ساخت چشم نواز و بهتری رو به کاربر القا میکنه.

در قسمت پایین حاشیه هردو تلویزیون شاهد حضور لوگوی برند ها هستیم؛ در شیائومی نوشته ی Mi و در تی سی ال هم لوگوی TCL. حاشيه پایینی تی سی ال بصورت لوله ای و استوانه ای شکل طراحی شده که در نوع خودش جالبه؛ پایه های هردو دستگاه از نوع دوتایی بوده و در دوطرف دستگاه نصب میشه که در شیائومی جنس پایه ها از فولاد نیمه براق مرغوب است که با رنگ کوره ای مشکی جذابیتش دوچندان شده و در قسمتی که پایه با سطح زیرین تماس داره، ضربه گیر لاستیکی و عاج داری تعبیه شده تا خیال شما را از هر بابت جمع کنه. وزن هر دو دستگاه در حدود 12 کیلوگرم اعلام شده اما مدل شیائومی مورد مقایسه اندکی (حدودا 400گرم) سنگین تر است.

مهمترین بخش تلویزیون

همه ی ما انتظار بهترین کیفیت تصویر رو از تلویزيون داریم که این انتظارات رو، جنس و نوع فناوری های بکار رفته در پنل تلوزیون ها برامون برآورده میکنه. از شباهت های پنل های این دو دستگاه می توان به رزولوشن 3840×2160 (4K) یعنی کیفیتی معادل 4 برابر تلوزیون های فول اچ دی و همچنین نسبت تصویر 16:9 اشاره کرد؛ همچنین نرخ نوسازی تصویر هردو تلویزیون 60 هرتز بوده و زاویه دید افقی و عمودی 178 درجه ای را ارائه میکنند. عمق رنگ در هردو پنل 10 بیت بوده و نوع پنل ها هم از نوع IPS LCD است که عمق رنگ هارو با کیفیت بسیار عالی و واقعی به چشمان ما میرسونه و همچنین تکنولوژی ال ای دی باعث میشه که دیگه نگران پیکسل های سوخته در تلویزیون ها نباشیم؛ اما اختلاف صفحه نمایش این دو تلویزیون دوست داشتنی در چیست؟

پنلی که در Mi Tv 4s جدید شیائومی بکار رفته روشنایی حداکثری بسیار بالا و خیره کننده ای داره ، بطوری که طبق آزمایشات سایت های مختلف این روشنایی تا 470 نیت میرسه و حتی در شرایط تابش نور قوی هم کم نمیاره و به راحتی میتونید صفحه تلویزیون شیائومی رو با کیفیت هرچه بیشتر ببینید. نسبت کنتراست در می 4s جدید شیائومی عدد 5000:1 بوده که این عدد در این بازه ی قیمتی تقریبا غیر قابل دسترس است و فقط از دست شیائومی بر می آید که در چنین محصولی و با چنین برچسب قیمتی ای از پنلی خوش رنگ با این مشخصات حیرت آور استفاده کنه، همچنین پنل شیائومی از HDR10 و +HDR 10 پشتیبانی میکنه که در کنار پوشش 100 درصدی طیف رنگی sRGB نوید بخش تصویری بیهمتا رو بهتون میده؛ اما در رقیب تی سی ال، روشنایی حداکثری 330 نیت اعلام شده که با توجه به رقبای هم قیمت بازار عدد بدی به نظر نمیرسهاما فوق العاده هم نیست، پنل تی سی ال هم مشابه رقیب شیائومی از قابلیت HDR 10 و پشتیبانی میکنه اما خبری از +HDR10 نیست و در نسبت کنتراست هم تی سی ال عدد 4000:1 رو ثبت کرده که نسبت به متوسط بازار عدد خوبی است اما در مقابل شیائومی حرفی برای گفتن ندارد. در نهایت با اینکه پنل دو دستگاه مورد مقایسه، شباهت های زیادی داشتند اما برنده ی بی چون و چرای این بخش رو Mi Tv 4s شیائومی در نظر میگیریم چرا که نسبت کنتراست 5000:1، رنگ هایی عالی و کیفیتی تکرار نشدنی رو با روشنایی حداکثری 470 نیتی همراه کرده همچنین تکنولوژی های پنل نیز در شیائومی بهتر و جدیدتر بوده که این موارد در میان رقبا نقطه قوت بزرگی به حساب می آیند.

سخت افزار و سیستم عامل

تلویزیون های مورد مقايسه ما از سیستم عامل دوست داشتنی اندروید پشتیبانی میکنند که خبر بسیار خوبیه چون با سیستم عامل اندروید شما طیف وسیعی از مجموعه های نرم افزاری رو در گوگل پلی استور در دسترس دارین؛ شیائومی در این زمینه به طور کامل خودشو به اثبات رسونده که تا سالهای زیادی از نظر ارتقای نرم افزار شمارو تنها نمیذاره و پشتیبانی قوی ای داره، پس شما همیشه بروز ترین سیستم عامل رو در می تی وی در اختیار خواهید داشت؛ متاسفانه این مورد بسیار مهم در تی سی ال از اهمیت کمتری برخوردار بوده و توجه زیادی به آن نشده است. تراشه ی استفاده شده در Mi Tv 4s شیائومی چهار هسته ای 64 بیتی و از نوع ARM به خدمت گرفته شده و از نوع Cortex-A55 بوده و همونطور که قبلا هم اشاره کردیم نسبت به مدل قبلی خودش یعنی A53 پیشرفت چشمگیری داشته و از نظر سرعت ، کیفیت پردازش و مصرف انرژی اختلاف زیادی با مدل A53 داره؛ برخی تست ها حاکی از برتری حدود دوبرابری سرعت و قدرت ARM Cortex-A55 نسبت به A53 داره که با این تفاسیر قطعا کار کردن با نسل جدید تلویزیون Mi Tv 4s تجربه مهیج و شگفت انگیزی رو براتون رقم میزنه؛ شیائومی در کنار این پردازنده ی جدید و گرانبها از پردازنده گرافیکی شرکت معتبر مالی یعنی مدل Mali 470 با فرکانس پردازشی 750 مگاهرتزی استفاده کرده تا پردازش تصاویر با سرعت هرچه بیشتر و با کمترین وقفه صورت بگیره.

اما متاسفانه در تی سی ال از تراشه ی چهار هسته ای 64 بیتی ARM Cortex-A53 استفاده شده و با اینکه نسبتا قدرت پردازشی خوبی داره اما باید بگوییم در مقابل A55 بکار رفته در شیائومی حرفی برای گفتن نداره؛ پردازنده گرافیکی بکار رفته در تی سی ال از نوع G52MC1 است که فرکانس 500 مگاهرتزی داره و عملکرد قابل قبولی رو نسبت به رقبا ارائه میده اما این شامل شیائومی نخواهد شد چرا که شیائومی بسیار قدرتمند تر است. در Mi Tv 4s شیائومی از دو گیگابایت حافظه رم از نوع DDR3 استفاده شده و همچنین 8 گیگابایت حافظه داخلی برای نصب برنامه ها کنار گذاشته شده که کاملا مناسب به نظر میرسه و برای ارتقای این حافظه میتونید اقدام به نصب برنامه ها در فلش مموری کنید؛ کمپانی تی سی ال 1.5 گیگابایت حافظه رم در دیوایس خود استفاده کرده و با 16 گيگابايت حافظه داخلی برای نصب برنامه ها به کار خود در مدل P8M پایان داده که مناسب به نظر میرسه. از امکانات خاص این تلویزیون ها میشه به دستیار صوتی گوگل و Chrome cast برای انتقال بیسیم تصویر تلفن هوشمند با نهایت کیفیت بر روی تلوزیون اشاره کرد. با همه ی این تفاسیر برنده ی قاطع این بخش از مقایسه ما Mi tv 4s شیائومی است.

اسپیکر

در بخش بلندگو ها باتوجه به بازه ی قیمتی هردو محصول از کیفیت نسبتا خوبی برخودار بوده و بلندی صدای خوبی دارند. در شیائومی از دو اسپیکر 10 واتی (مجموعا 20 وات) استفاده شده؛ معمولا حداکثر قدرت بلندگو های داخلی تلویزیون ها در همین حد بوده، البته باید صدای مدل شیائومی رو اندکی بهتر از گزینه های هم قیمت بازار بدونیم، در تی سی ال از دو بلندگوی 10 واتی (در مجموع 20 وات) استفاده شده و با اینکه کیفیت صدا عالی است اما نسبت به تلویزیون شیائومی حجم صدای کمتری رو به گوش شنونده ها میرسونه و باعث میشه امتیاز این بخش رو به شیائومی بدیم. همچنین قابلیت DTS و Dolby audio در هردو دستگاه مورد مقایسه در دسترس هستند.

پورت ها و اتصالات بیسیم

در این بخش شیائومی در مدل 2020 تلویزیون Mi Tv 4s پیشرفت های خوبی داشته و به گفته ی کمپانی سرعت پورت های USB افزایش چشمگیری داشته. تی سی ال در مدل P8M از دو پورت USB 2.0 و سه پورت HDMI (یکی از پورت های HDMI قابلیت Arc دارد) در کنار بلوتوث و وای فای 2.4 گیگاهرتزی استفاده کرده. شیائومی اما در Mi tv 4s از سه پورت USB 2.0 و سه درگاه HDMI استفاده کرده که یکی از آنها قابلیت ARC یا انتقال تصویر با کیفیت 4K رو داره و بلوتوث نسخه 5 در کنار وای فای با پشتیبانی از فرکانس 2.5 تا 5 گیگاهرتزی بهترین و پرسرعت ترین تکنولوژی های اتصال بیسیم رو براتون کنار گذاشته تا بی دغدغه ازشون لذت ببرید؛ همچنین Mi 4s شیائومی از یک درگاه C1 هم پشتیبانی میکنه. از پورت های مشابه در دو دستگاه میشه به پورت AV ، آنتن ، satelite، LAN، درگاه جک 3.5 میلیمتری هدفون و خروجی SPDIF برای سیستم های صوتی اشاره کرد.

کنترل هردو تلوزیون عاری از هرگونه شلوغی بوده و طراحی ای مینیمالیستی داره و هردو با استفاده از میکروفونی که دارند از دستیار صوتی بهره میبرند البته به لطف بلوتوث نسخه 5 کنترل شیائومی از هرجایی کار میکنه حتی از پشت دیوار؛ نیازی نیست کنترل رو به سمت تلویزیون بگیرین و دیگه خبری از سنسور های فرستنده و گیرنده نیست و همه چیز جای خودشو به اتصال بیسیم بلوتوث داده؛ راستی اگه ورژن کم دکمه ی کنترل شیائومی رو نیاز داشتین، میتونید از سایت ما تهیه اش کنید.(کنترل پایینی مربوط به شیائومی و بالایی مربوط به تی سی ال است).

در جدول زیر به مقایسه موردی مشخصات Mi Tv 4s و تی سی ال p8m پرداختیم.

Xiaomi Mi TV 4s 55 inches TCL 55 P8m
مشخصات پنل
تکنولوژي صفحه IPS IPS
کيفيت تصوير Ultra HD-4K Ultra HD-4K
رزولوشن 2160*3840 پيکسل 2160*3840 پيکسل
نرخ نوسازی تصویر 60HZ 60HZ
زاويه ديد افقي 178 درجه 178 درجه
تکنولوژي نمايش HDR10,HDR10+, motion smoothing, local dimming HDR10, Micro dimming
نوع نور زمینه Direct LED back-lit Direct LED back-lit
میزان روشنایی 470 nits 330 nits
کنتراست استاتیک 1:5000 1:4000
عمق بیت پنل 10 bits 10 bits
پوشش رنگ sRGB 100%
سیستم عامل
نوع سیستم عامل اندروید تی وی اندروید تی وی
نسخه نسخه ی 9 اندروید (پای) نسخه ی 9 اندروید (پای)
صدا
تعداد بلندگو 2 عدد 2 عدد
توان خروجی هر بلندگو 10 وات  10 وات
تکنولوژی صدا DTS-HD, Dolby , virtual surronding sound DTS, Dolby
مشخصات سخت افزاری
پردازنده 64  بیتی چهار هسته اي 64  بیتی چهار هسته اي 
مدل پردازنده ARM Cortex-A55 با سرعت 1500 MHz ARM Cortex-A53 با سرعت 1100 MHz
پردازنده ي گرافيکي Mali 470  با سرعت 750 MHz G52MC1 با سرعت 500 MHz
حافظه ي داخلي 8 گيگ + قابلیت نصب برنامه در فلش مموری
16 گیگ
حافظه ي رم 2 گیگ DDR3
1.5 گیگ
گيرنده ديجيتال DVB-S2, DVB-T2, DVB-C2 DVB-T2
خروجی اپتیکال صدا دارد دارد

کلام آخر

تی سی ال همیشه کیفیت تصویر خوبی رو از خودش نشون داده و در ویترین مغازه ها شمارو جذب خودش میکنه اما اینبار موضوع متفاوته چون پای برند جهانی و معتبرتر شیائومی درمیان است و چه روی کاغذ و چه در عمل ما شاهد عملکرد بهتر تلویزيون محبوب Mi Tv 4s شیائومی بودیم و مطمئن باشید این تلویزیون در رده ی قیمتی خودش مثل الماسی کم نظیر میدرخشه. طبق بررسی هایی که در بالا انجام دادیم تلویزیون شیائومی با قاطعیت در تمامی موارد نسبت به رقیب هم وطن خودش یعنی تی سی ال برتری داره؛ تلویزیون تی سی ال تقریبا دارای ویژگی های مدل 2018 شیائومی است و قدرت رقابت با مدل Mi Tv 4s شیائومی را ندارد؛ با این عملکرد حیرت انگیز تلویزیون شیائومی اینگونه به نظر میرسه که وقتشه با رده های بالاتر از خودش مقایسه بشه چرا که تلویزیون های هم رده، در مقابلش حرفی برای گفتن ندارند؛ اینجاست که شیائومی ارزش خرید و قیمت واقعی رو در مقابل هزینه های گزاف برای نام برند های مطرح به رخ میکشه.

سایت ما با افتخار تلویزیون های شیائومی رو با گارانتی 18 ماهه داتیس برتر به شما کاربران عزیز ارائه میکنه. در صورتی که نیاز به بررسی قیمت تلویزیون شیائومی دارید روی نوشته ی آبی کلیک کنید .این حق شماست که به اندازه ی ارزش واقعی محصولات هزینه کنید ، اینجا pb360.ir است.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد