تفاوت مدل های مختلف تلویزیون های هوشمند شیائومی

حسین اسماعیلی پنجشنبه 26 تیر 1399 - 00:17
تفاوت مدل های مختلف تلویزیون های هوشمند شیائومی
با رشد فروش و افزایش تنوع مدل های مختلف تلویزیون های هوشمند شیائومی، این مقاله به شما کمک می کند تا با بررسی اطلاعات و تفاوت های مدل های موجود بهترین گزینه را انتخاب کنید.

اطلاعات کلی و مشخصات

تلویزیون های مدل می تی وی چهار اس (Mi TV 4S) را می توان پرفروش ترین تلویزیون شرکت شیائومی در سطح بین المللی دانست. تلویزیونی که علی رغم داشتن اسمی مشابه، در  اندازه ها و مشخصات مختلف برای هر کشور هدفی تولید شده اند. به طور عمومی مشخصات تلویزیون های 4S یکسان است. ولی متناسب با سایز تلویزیون و کشور هدف، مشخصات تلویزیون می تواند متفاوت باشد. با این حال، نوع پنل همه ی نسخه ها IPS بوده و ساخت شرکت LG است. همچنین پردازنده و چیپ ست تلویزیون در همه ی نسخه ها یکسان است. علاوه بر این، همه ی این تلویزیون های هوشمند، اندروید تی وی (Android Tv) بوده و از دستیار صوتی گوگل پشتیبانی می کنند.

مدل تلویزیون ها با حرف L انگلیسی شروع می شوند و سپس سایز پنل آورده می شود. در انتهای مدل کشور مخفف کشور هدف نوشته می شود. به طور مثال مدل L55M5-5ASP می تی وی 4s با سایز 55 اینچی بوده و برای کشور اسپانیا ساخته شده است.

جدول تفاوت های سخت افزاری تلویزیون های MiTV 4s

بر اساس مدل درج شده بر روی جعبه ی تلویزیون، تفاوت های اصلی بین چهار مدل تلویزیون Mi TV 4s به صورت زیر می باشد:

L55M5-5ARU L55M5-5ASP L65M5-5ASP L43M5-5ASP
اندازه 55” 55” 65” 43”
کیفیت تصویر UHD-4K UHD-4K UHD-4K UHD-4K
تکنولوژی پنل HDR10 HDR10 +HDR10 HDR10
حافظه ی داخلی 8 GB 8 GB 16 GB 8 GB
گیرنده DVB-T2 DVB-T2، DVB-S2 DVB-T2، DVB-S2 DVB-T2، DVB-S2

همانطور که مشاهده می شود، علاوه بر اندازه ی پنل، مشخصات سخت افزاری مدل ها نیز متفاوت است. مشخصا نسخه ی 65 اینچی کامل ترین مشخصات سخت افزاری را در خود دارد و علاوه بر حافظه ی 16 گیگ، از تکنولوژی HDR10+ نیز پشتیبانی می کند. بقیه ی نسخه ها از سخت افزار مشابهی استفاده می کنند.

نسخه هایی که برای کشور هدف اسپانیا هستند یعنی L55M5-5ASP، L43M5-5ASP و L65M5-5ASP علاوه بر گیرنده ی DVB-T2، دارای گیرنده ی DVB-S2 نیز هستند. همچنین این تلویزیون ها دارای تکنولوژی Motion Smoothing نیز هستند که در حین گیمینگ و یا دیدن صحنه های اکشن به عدم کاهش کیفیت تصویر کمک می کند.

تفاوت  بین کنترلر ها

یکی از تفاوت های اصلی نسخه های RU و SP کنترلر های آنهاست. وظیفه ی هر دکمه در هر دو نوع کنترلر در مقاله ی "نصب و راه اندازی تلویزیون 55 اینچی شیائومی MiTV 4s" با جزئیات بیان شده است.

تصویر یک کنترلر مدل L55M5-5ARU در زیر نشان داده شده است. این کنترلر مشابهت بسیار زیادی به تلویزیون اپل دارد. طرحی مینیمالیستی دارد و دکمه های اضافی همیشگی را ندارد. کنترلر بسیار زیبا و کم حجم با کیفیت بسیار بالا که حس خوبی را به شما منتقل خواهد کرد.

 اما اگر از مدل های  L55M5-5ASP، L43M5-5ASP و L65M5-5ASP خریداری کنید. کنترلری مشابه زیر در آن وجود دارد. طرحی نسبتاً کلاسیک تر دارد. دکمه های اعداد دوباره به جای خود برگشته اند. با این حال، سعی شده است تا از دکمه های اضافی پرهیز شود.

نتیجه گیری 

تلویزیون های شیائومی نیز مانند سایر محصولات این شرکت معتبر از شعار "کیفیت بالا، قیمت مقرون به صرفه" بی بهره نماندند و با برخورداری از پلتفرم اندروید، سخت افزار قدرتمند، گیرنده دیجیتال های 4K و... یک سر و گردن از سایر برند های موجود در بازار بالا تر هستند.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد