پاسخ شیائومی به انتظار گیمرها

کیوان حسن نژاد دوشنبه 10 مرداد 1401 - 17:33
پاسخ شیائومی به انتظار گیمرها
بالاخره انتظارها به پایان رسید و شیائومی از ردمی G 2022 رونمایی کرد. سری ردمی G که هرساله با چند مدل استثنایی عرصه ی لپ تاپ های گیمینگ را بر رقیبان تنگ تر می کرد امسال هم با دست وارد رقابت شده است.ردمی جی 2022 پنل ، پردازنده و امکانات بی نظیری دارد.

بالأخره انتظار گیمر ها به پایان رسید و شیائومی از ردمی G 2022 رونمایی کرد. سری ردمی G که هرساله با چند مدل استثنائی عرصه‌ی لپ‌تاپ‌های گیمینگ را بر رقیبان تنگ‌تر می‌کرد امسال هم با دست پر آمده. ردمی دیگر یک برند مستقل است و آن قدری پیشرفت کرده که می‌تواند چالشی بزرگ برای برندهای مطرح دنیای تکنولوژی ایجاد کند. سال قبل لپ‌تاپ Redmi G فراتر از حد تصور ظاهر شد و با قیمتی در حد و اندازه‌ی یک اولترابوک اداری نسبتاً میان‌رده، تجهیزات سخت‌افزاری چشم‌نوازی را در بطن خود داشت. کمپانی ردمی، ۳ نسخه از لپ‌تاپ گیمینگ جدید خودش در بازار داخلی ارائه کرد که این سه مدل همگی قدرت بسیاری دارند و حتی ارزان‌ترین آن‌ها نیز نسخه‌ای قابل‌قبول برای بازی سنگین و ویرایش ویدیو با وضوح بالا می‌باشد. دو نسخه از تراشه ی Core i7 استفاده می‌کنند و یکی از این نسخه‌ها حامل یک تراشه Core i5 می‌باشد البته احتمال می‌دهیم تا در آینده‌ای نه‌چندان دور نسخه‌های مبتنی بر AMD نیز ارائه شوند که تجربه ثابت کرده معمولاً قیمت کمتری دارند. در هر صورت ردمی جی باز هم نسبتاً ارزان‌تر از بقیه لپ‌تاپ‌های گیمینگ هم رده می‌باشد.

ردمی جی 2022 تماماً آلومینیومی می‌باشد به‌گونه‌ای که شیائومی از آن با عنوان سفینه فضایی یاد کرده است. در مرکز درب لپ‌تاپ لوگوی G که نماد سری گیمینگ شیائومی است قرار دارد و لبه‌های درب زاویه‌دار شدند تا بدرخشند. در مجموع ردمی جی 2022 از نو و کاملاً تهاجمی طراحی‌شده تا جایگزینی شایسته برای مدل 2021 با بدنه‌ی پلاستیکی باشد. اطراف کیبورد ردمی جی با شیب ملایمی تزئین شده تا از سادگی در بیاید و این کار عمق خاص و چشم‌اندازی به مجموعه صفحه‌کلید بخشیده‌است. در بالای صفحه‌کلید حفره‌هایی برای تهویه هوای کولینگ سیستم قرار گرفته و تاچ پد یکپارچه هم در قسمت تحتانی کیبورد جا خوش کرده است.

کلیدهای کیبورد استاندارد و در 6 ردیف طراحی‌شده اند و Num Pad مستقل هم در آن‌ها دیده‌می‌شود. میانبرهای زیادی هم در ردیف بالایی قرار گرفته که با گرفتن Fn دست شما را برای شخصی‌سازی ردمی جی 2022 در هر لحظه‌ای باز می‌گذارند. بک لایت این دیوایس گیمینگ سفید رنگ است و در 3 حالت مختلف دارد تا همان‌طوری‌که شیائومی گفته، در شب‌های تاریک هم شما پیروز میدان باشید.

لپ‌تاپ گیمینگ جدید شیائومی ردمی جی 2022 از یک پنل 16.1 اینچی برای ارتباط گرفتن با چشمان شما استفاده می‌کند؛ پنل از نوع IPS می‌باشد، نسبت تصویر 16:10 دارد و رزولوشن 2.5K را با روشنایی حداکثری بالاتری همراه کرده تا در همه‌ی بخش‌ها شاهد بهبودهای جزئی و کلی باشیم. پنل ردمی جی 2022 نرخ نوسازی هیجان‌انگیز معادل 165 هرتز دارد و تنها به 3 میلی‌ثانیه زمان نیاز دارد تا پاسخ‌گوی شما باشد. صفحه‌نمایش 16 اینچی Redmi G 2022 گواهینامه های مختلفی را در کارنامه دارد و امکانات بسیاری نیز در اختیار شما قرار می‌دهد برای مثال با تکنولوژی G-Sync Adaptive Flash از پارگی و سوسو زدن تصاویر در هنگام بازی جلوگیری و با گواهینامه نور آبی کم TUV Rheinland از چشمان شما محافظت می‌کند.

ردمی جی هم مثل تمامی لپ‌تاپ‌های 2022 شیائومی با تراشه‌های آل در لیک نسل 12 اینتل سری H45 وارد بازار شده‌است که این پیکر بندی‌ها هیولا در زیر به‌طور مختصر نشان داده‌شده‌اند:
- Intel Core i7-12650H/ 16 GB RAM DDR5 / 512 GB SSD / RTX Nvidia GeForce 3050 Ti
- Intel Core i7-12650H/ 16 GB RAM DDR5 / 512 GB SSD / RTX Nvidia GeForce 3050
- Intel Core i5-12450H / 16 GB RAM DDR5 / 512 GB SSD / RTX Nvidia GeForce 3050

تراشه‌های Core i7 12650H درون خود 10 هسته و 16 رشته دارند و تراشه ی Core i5 12450H نیز از 8 هسته و 12 رشته تشکیل‌شده است. همه‌ی پیکر بندی‌ها از قدرتی باورنکردنی برخوردارند اما قوی‌ترین کانفیگ ردمی جی 2022 یعنی نسخه یCore i7 12650H با گرافیک 3050Ti در حال حاضر در سایت ما به‌صورت پیش‌فروش قرار گرفته و احتمالاً به‌زودی نسخه‌های دیگر هم در دسترس شما قرار می‌گیرد. از نظر کارت گرافیک نیز حرفی برای گفتن نمی‌ماند چرا که شما با انتخاب هر کدام از این نسخه‌ها یک RTX 3050 در دست خواهید داشت که در کمپانی مشهور و کاربرد Nvidia تولید شده‌است و همه‌چیز را برای یک دیوایس گیمینگ در اختیار شما قرار می‌دهد (البته قوی‌ترین نسخه به 3050Ti مجهز شده که عملکرد بهتری نسبت به نسخه‌های معمولی دارد که در پردازش‌های سنگین‌تر اختلاف خودش را نمایان می‌کند).

همه نسخه‌ها نیز در رم و هارد یکسان هستند و هارد های SSD 512 گیگابایتی را به همراه رم های DDR5 با ظرفیت 16 گیگابایت و با 4800 مگاهرتزی در محفظه‌ی آلومینیومی جذاب خود جای داده‌اند. کولینگ سیستم هاریکین جدید نسل 3.0 هم با دو فن بزرگ و سریع و 4 لوله‌ی مسی اینجاست تا 19% بهتر از مدل 2021 عمل کند و محیط امن و خنکی را برای لوازم سخت‌افزاری به‌خصوص کارت گرافیک‌های سری 30 اینجا کند.

7.1 کانال مجازی از دو کانال حقیقی در ردمی جی 2022 ساخته می‌شود که در هر کانال 2 وات خروجی صدا و در کل 4 وات خروجی صدا با پشتیبانی از استاندارد DTS:X Ultra داریم که شما را در بازی غوطه‌ور می‌کند تا به این راحتی‌ها تیر نخورید و ادامه دهید.

در لبه سمت راست و سمت چپ لپ‌تاپ دو پرستار گرفته که در کنار دریچه‌های هوا کولینگ سیستم به ایفای نقش مشغولند. در بخش پشتی هم شاهد حضور پورت‌های متعددی هستیم که توسط دو دریچه‌ی هوا محاصره‌شده اند و در تصویر زیر آن‌ها را می‌بینید. شیائومی در این بخش نیز سنگ تمام گذاشته و درگاه های خاص و کاربردی مینی دیسپلی، Thunderbolt و شیار درگاه کارت حافظه هم در این بین به چشم میخورد که نشان دهنده ی اهمیت ردمی جی به شماست تا با هر کاربری ای بهترین ها در دسترس شما باشد. نا گفته نماند که بلوتوث نسخه ی 5.2 و وای فای دو آنتنه ی نسل 6 نیز این لپ تاپ را همراهی می کند تا از حیث ارتباطات بیسیم نیز در اوج باشید.

برای این دیوایس گیمینگ یک باتری 55 وات ساعتی در نظر گرفته‌شده که خارق‌العاده نیست اما دوام خوبی دارد و می‌تواند برای 5 ساعت این لپ‌تاپ هیولا را روشن نگه دارد تا فیلم مورد علاقه‌تان را تماشا کنید. وظیفه‌ی شارژ این باتری نیز با یک شارژر 180 وات ساعتی می‌باشد.
ردمی جی 2022 بهبودهای بسیاری یافته تا بتواند جایگزین به حقی برای مدل 2021 باشد. اگر شما هم قصد خرید لپ‌تاپ گیمینگی را دارید که قدرتمند و در عین حال به‌صرفه باشد مطمئن باشید ردمی جی 2022 تمام نیازهای شما را بخوبی درک می‌کند و از پس همه‌ی آن‌ها بر می‌آید. بزودی در PB360.IR به عنوان تنها نمایندگی لپ تاپ شیائومی، تک تک کانفیگ های این لپ تاپ جدید و سرکش مورد بررسی تخصصی قرار می گیرند. سوالات و نظرات خود را نیز در انتهای همین صفحه با ما به اشتراک بگذارید.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد