مقایسه تلویزیون Q1 با کیولد جی پلاس GTV-75LQ921S

ملیکا برزوئی
16 آذر 1400
مقایسه تلویزیون Q1 با کیولد جی پلاس GTV-75LQ921S
در این مطلب نگاهی به مقایسه تلویزیون Q1 با کیولد جی پلاس GTV-75LQ921S می‌اندازیم که می‌تواند به شما در خرید تلویزیون مناسبتان، کمک خوبی بکند.

امروز قصد معرفی و بررسی دو محصول جدید تلویزیون را داریم. مقایسه تلویزیون Q1 با کیولد جی پلاس GTV-75LQ921S می‌تواند کمک خوبی به افرادی باشد که در تلاش برای خرید تلویزیون مناسب خود هستند.

این دو محصول که از برندهای تازه وارد تلویزیون هم هستند، در مدت زمان کمی توانسته‌اند نظرها را به سمت خود برگردانند.

اما این که کدام یک انتخاب بهتری است، کاملا به نیاز و سلیقه شما بستگی دارد. ما در این مطلب به مقایسه گام به گام این دو محصول می‌پردازیم که شما با بررسی دقیق آن بتوانید محصول مورد نظر خود را به راحتی انتخاب کنید. با ما در ادامه این مطلب همراه باشید.

معرفی و مقایسه تلویزیون Q1 با کیولد جی پلاس GTV-75LQ921S

در این مقاله ما دو تلویزیون باکیفیت و محبوب این روزهای بازار را با یکدیگر از جنبه‌های متفاوت مقایسه خواهیم کرد.

Q1 محصول شرکت شیائومی و تلویزیونی ساخته شده توسط کشور چین است. محصولات برند شیائومی ابتدا با گوشی‌های همراه خود بازار را در دست گرفتند و حالا قصد دارند با تلویزیون‌های خود هم سهم زیادی در خرید مشتریان داشته باشند.

تلویزیون جی پلاس، محصولی ایرانی است که پس از تحریم‌ها و ترک بسیاری از شرکت‌های معروف جهانی، به خوبی توانسته است بازار را به سمت خود بکشاند. گرچه قطعات این تلویزیون ساخت کشورهای مختلف است، اما این دلیل نمی‌شود این تلویزیون را محصولی ایرانی قلمداد نکرد.

از همه این حرف‌ها گذشته، نکته‌ای که برای علاقه‌مندان به تلویزیون و خریداران آن مهم است، امکانات و ویژگی‌هایی است که آن‌ها ارائه می‌دهند.

در ادامه به دقت و با جزئیات، مقایسه این دو محصول را شرح خواهیم داد. اگر شما هم این دو تلویزیون را زیر نظر گرفته‌اید، با خواندن ادامه مطلب، می‌توانید تصمیم خود را نهایی کنید.

مقایسه ظاهر، طراحی و بدنه تلویزیون‌ها

شاید اولین چیزی که چشم شما به آن می‌افتد، ظاهر تلویزیون باشد. قطعا نمی‌خواهید با مشاهده هر باره تلویزیون خود، احساس بدی به شما دست دهد. پس اگر ظاهر برای شما اهمیت دارد باید به دقت این مورد مهم را بررسی و مقایسه کنید.

Q1  شیائومی

مقایسه تلویزیون Q1 با کیولد جی پلاس GTV-75LQ921S از نظر ظاهری را با تلویزیون برند شیائومی آغاز می‌کنیم.

با نگاه به این تلویزیون 75 اینچی، اولین چیزی که خودنمایی می‌کند، حاشیه‌های باریک و خوش‌ساخت آن است. لبه‌های تلویزیون از جنس آلومینیوم است و همین کافی است تا چشمان شما به آن خیره شوند.

در قسمت پایینی، لبه تلویزیون کمی ضخیم‌تر شده و لوگوی برند شیائومی هم در آن به چشم می‌خورد. پایه‌ای بزرگ و محکم از جنس آلومینیوم برای این تلویزیون درنظر گرفته شده که با توجه به وزن بالای آن که چیزی حدود 33 کیلوگرم است، این پایه جزئی ضروری برای Q1 به حساب می‌آید.

بخش پشتی تلویزیون هم از جنس پلاستیک سخت، اما باکیفیتی است که آن هم نمایی زیبا دارد.

در کل باید بگوییم، شیائومی برای ظاهر این تلویزیون چیزی کم نگذاشته است و اگر با ضخامت قسمت پایینی آن مشکلی ندارید، می‌تواند گزینه بسیار شیک و امروزی باشد.

  با کیولد جی پلاس Q1 مقایسه تلویزیون

GTV-75LQ921S

این تلویزیون ایرانی نیز از طراحی مدرن و ضخامت باریکی برخوردار است. لبه و حاشیه آن به قدری باریک است که در نگاه اول شما متوجه آن نخواهید شد.

اما مانند تلویزیون شرکت شیائومی، این محصول هم در قسمت پایینی خود کمی ضخیم‌تر می‌شود. پایه آن نیز مانند محصول شیائومی از فلزی باکیفیت ساخته شده و کار را برای تحمل وزن این تلویزیون راحت می‌کند.

پایه GTV به دو طرف کناری لبه پایینی تلویزیون متصل است و طول زیادی هم دارد. اما همین پایه نمایی زیبا را به تلویزیون می بخشد.

قسمت پشتی دستگاه هم از جنس پلاستیک ساخته شده و مقاومت خوبی را هم از خود نشان داده است.

باید گفت این دو تلویزیون از نظر ظاهری، شباهت زیادی به هم دارند و این شما هستید که باید طبق سلیقه خود اقدام به خرید کرید.

 Q1 تلویزیون شیائومی

صفحه نمایشگر

رسیدیم به اصلی‌ترین بخش مقایسه دو تلویزیون، یعنی بررسی صفحه نمایگشر. قطعا مهم‌ترین بخش هر تلویزیونی برای هر فردی که به دنبال خرید این محصول است، صفحه نمایشگر و ویژگی‌هایی است که این قسمت ارائه می‌دهد.

اگر زیباترین تلویزیون بازار را هم خریداری کنید، اما تصویر آن شما را راضی نکند، قطعا انتخاب درستی نداشته‌اید.

در مقایسه تلویزیون Q1 با کیولد جی پلاس GTV-75LQ921S از نظر صفحه نمایش، سعی می‌کنیم به طور دقیق و کارشناسانه، این دو محصول را بررسی کنیم که شما بتوانید گزینه مدنظر خود را پیدا کنید.

تلویزیون کیولد جی پلاس GTV-75LQ921S

این بار با نماینده برند جی پلاس شروع می‌کنیم. صفحه 75 اینچی این تلویزیون، دید بسیار وسیعی را در اختیار شما می گذارد.

جزئیات دقیقی را با نمایشگر 4K این تلویزیون، می‌توانید ببینید. نوع صفحه این محصول هم QLED است که مزایای بسیار بیشتری نسبت به LED معمولی دارد. از مزایای این نوع صفحه نمایش می‌توان به تولید گرمای بسیار کمتر، مصرف برق بهینه، طول عمر نسبتا طولانی و همچنین کیفیت و وضوح بسیار بالا اشاره کرد.

رزولوشن این دستگاه 3840 در 2160 است و این رزولوشن بالا، تصاویر بی‌نظیری را در مقابل چشمان شما قرار خواهند داد.

این تلویزیون همچنین از فناوری طیف رنگی میلیاردی هم پشتیبانی می‌کند. اگر طرفدار صفحات تخت هستید، باید بگوییم این تلویزیون هم دارای صفحه‌ای تخت است.

نوع پنل به کار رفته در صفحه نمایش این تلویزیون هم VA  است. نرخ به‌روز‌‌رسانی این تلویزون نیز 60 هرتز است.

درکل باید گفت این تلویزیون تصویری بسیار باکیفیت را در اختیار شما قرار می‌دهد. البته این به شرطی است که ورودی تصویر شما هم، باکیفیت باشد!

تلویزیون Q1

غول شیائومی با صفحه نمایش 7 اینچی خود، نمایی فوق‌العاده را به خانه شما خواهد داد. رزولوشن این تلویزیون به مانند تلویزیون جی پلاس 3840 در 2160 است. کیفیت تصویر این تلویزیون زیبا 4K  است که شما می‌توانید فایل‌ها و شبکه‌هایی که این فرمت را دارا هستند، با بالاترین کیفیت موجود تماشا کنید.

پنل به کار رفته در این تلویزیون هم VA بوده و 1000 نیت میزان روشنایی آن در بالاترین حد ممکن است. تمامی رنگ‌ها در صفحه نمایشگر این دستگاه به شکلی زنده و پویا به نمایش در می‌آیند.

زاویه دیدی که این تلویزیون به شما می‌دهد، 178 درجه است و نرخ به‌روز‌رسانی آن نیز دو برابر رقیب خود و 120 هرتز است که عددی بسیار مناسب به حساب می‌رود.

یکی دیگر از ویژگی‌های این صفحه نمایش باکیفیت، ویژگی MEMC  است که به کمک آن تصاویر سریع و پرش‌ها به خوبی کنترل می‌شوند و شما تصویری تار را هرگز مشاهده نخواهید کرد.

این به خصوص در تماشای ورزش‌ و فیلم‌ها بسیار اهمیت پیدا می‌کند. همچنین اگر اهل بازی با کنسول‌های خانگی هستید، بهترین تجربه‌ها در انتظار شما خواهند بود!

از ویژگی‌های دیگر این صفحه نمایش باید به واقعی‌ به‌نظر رسیدن بیشتر رنگ سیاه اشاره کرد که عمق بیشتری را هنگام نمایش، ارائه می‌دهد.

در مقایسه تلویزیون Q1 با کیولد جی پلاس GTV-75LQ921S از نظر صفحه نمایش، باید کمی برتری را به رقیب چینی بدهیم! البته اگر خیلی به جزئیات دقت نکنید نمی‌توانید تفاوت خاصی را پیدا کنید، زیرا کلیت این دو صفحه نمایش مانند یکدیگر است، اما جزئیات به کار رفته در شیائومی، کمی آن را متمایز می کند.

اگر برای شما این جزئیات اهمیت دارد، قطعا پیشنهاد ما نسخه شرکت شیائومی است.

  GTV-75LQ921S تلویزیون کیولد جی پلاس

کیفیت صدای خروجی

دیگر موردی که در مقایسه تلویزیون Q1 با کیولد جی پلاس GTV-75LQ921S باید به آن پرداخت، کیفیت صدا است.

صدا هم نکته مهمی در تلویزیون‌های امروزی است که اگر کیفیت مناسبی نداشته باشد، نارضایتی‌های بسیاری را به همراه خواهد داشت؛ حتی اگر تصویر بی‌نظیری را ارائه دهد.

به همین منظور امروزه شرکت‌ها سعی بر تقویت هرچه بیشتر صدای خروجی تلویزیون‌های هوشمند خود هستند.

محصول شیائومی

بحث صدا را با تلویزیون Q1 شروع می‌کنیم. این تلویزیون دو کانال صدایی 15 واتی دارد که از دو تیونر و همچنین چهار ووفر تشکیل شده است. کیفیت و حجم صدایی این تلویزیون بسیار مناسب است و شما به هیچ وجه نیاز پیدا نخواهید کرد که صدای آن را تا بالاترین درجه ممکن بالا ببرید!

همچنین این تلویزیون در تن بالا نیز کیفیت صدایی خود را حفظ می‌کند. این تلویزیون از استانداردهای صوتی روز هم پشتیبانی می‌کند و شما از این بابت هم مشکلی نخواهید داشت. به طور کلی، سیستم صوتی این دستگاه مطلوب برآورد می‌شود.

 GTV-75LQ921S تلویزیون

تلویزیون جی پلاس

مقایسه تلویزیون Q1 با کیولد جی پلاس GTV-75LQ921S از نظر صوتی، برای دوستداران صدا و موسیقی، اهمیتی دوچندان دارد.

تلویزیون شرکت جی پلاس دو بلندگو با توان کلی 20 وات دارد. این محصول نیز مشکلی با پشتیبانی کردن از استاندارد‌های صوتی روز ندارد. از دیگر امکانات صوتی آن، می‌توان به قابلیت کنترل تطبیقی صدا اشاره کرد.

سیستم عامل

این روز‌ها داشتن سیستم عامل فقط مختص رایانه و گوشی‌های همراه نیست. دیگر تلویزیون‌ها هم این امکان را در اختیار شما قرار می‌دهند که به سادگی در اینترنت بگردید و فیلم و موسیقی مورد نظر خود را پخش کنید!

مقایسه تلویزیون Q1 با کیولد جی پلاس GTV-75LQ921S با بررسی سیستم عامل‌های این دو دستگاه هوشمند ادامه دارد.

شیائومی، طرفدار اندروید!

این تلویزیون از سیستم عامل اندروید نسخه 10 بهره می‌برد. شما با این امکانات، به راحتی در دنیای بزرگی پا خواهید گذاشت. می‌توانید به راحتی گوشی موبایل خود را به تلویزیون خود وصل کنید و از امکانات آن استفاده کنید.

علاوه بر آن، شیائومی رابط کاربری محبوب خود یعنی PATCHWALL را نیز روی این تلویزیون قرار داده است که می‌توانید از کار با آن نیز لذت ببرید.

البته دقت شود برای برخورداری از امکانات این رابط کاربری، باید منطقه مکانی خود را در تنظیمات تلویزیون، تغییر دهید.

جی پلاس، شروع با اندروید

تلویزیون این برند هم از اندروید 9 بهره می‌برد و امکانات بسیاری را با استفاده از کنترل هوشمند کوچک خود، در اختیار کاربر قرار خواهد داد.

از نکات جالب این تلویزیون این است که علاوه بر این که گوشی‌های اندرویدی خود را می‌توانید به راحتی به آن متصل کنید، اگر گوشی با سیستم عامل ios هم در اختیار دارید، می‌توانید از متصل شدن آن به تلویزیون خود لذت ببرید.

همچنین این قابلیت برای شما فراهم شده که گوشی هوشمند خود را تبدیل به air mouse  کنید.

دیگر امکانات و سخت افزار

مقایسه تلویزیون Q1 با کیولد جی پلاس GTV-75LQ921S تا به اینجا ممکن است تصویری کلی را در ذهن شما ساخته باشد. اما بررسی برخی نکات جزئی هم می‌تواند در انتخاب شما نقش داشته باشد.

در این نوع تلویزیون جی پلاس، 16 گیگابایت حافظه داخلی درنظر گرفته شده است. همچنین حافظه رم آن نیز 2 گیگابات است. در این محصول، پردازنده‌ای قدرتمند و 4 هسته‌ای خودنمایی می‌کند. با استفاده از بلوتوث هم می‌توانید صدا را به سایر تجهیزات صوتی خود منتقل کنید.

دو درگاه USB  هم در این تلویزون قرار داده شده‌اند و امکان پخش شبکه‌های دیجیتال هم با این دستگاه وجود دارد. از نکات دیگری که ممکن است برای شما جالب باشد، اشتراک رایگان سرویس نماوا است که با خرید این تلویزیون، در اختیار شما قرار می‌گیرد.

در تلویزیون برند شیائومی هم گیرنده‌های داخلی امکان دریافت‌ شبکه‌های دیجیتال را برای شما فراهم می‌آورند. 32 گیگ حافظه داخلی برای ضبط و ذخیره‌سازی برنامه‌های مختلف در این تلویزیون در نظر گرفته شده است.

همچنین پردازنده 4 هسته‌ای قدرتمند 64 بیتی Medi tek MT9611 آن هم، سرعت و کیفیت را برای شما معنا خواهد کرد.

پردازنده گرافیکی این تلویزیون از نوع MALI G52 MP2 است. حافظه رم این آن نیز 2 گیگابایت است.

کنترل بلوتوثی آن کار را برای کنترل آن راحت می‌کند و نیازی نیست آن را به سمت تلویزیون بگیرید. هم‌چنین ویژگی دستیار صوتی نیز روی کنترل آن فعال شده است.

درگاه‌های USB، HDMI، AV و ... نیز در این دستگاه وجود دارند.

مقایسه تلویزیون Q1 با کیولد جی پلاس GTV-75LQ921S در اینجا به پایان رسید و شما باید تاکنون انتخاب خود را انجام داده باشید!

    شیائومی Q1 با GTV-75LQ921Sمقایسه

کلام پایانی

مقایسه تلویزیون Q1 با کیولد جی پلاس GTV-75LQ921S را بررسی کردیم. شما باید همواره نیاز خود را درنظر بگیرید و ببینید آیا امکاناتی که تلویزیون در اختیار شما قرار می‌دهد، برای شما کاربردی است یا خیر.

هردوی این تلویزیون‌ها کیفیت تصویر بسیار خوبی ارائه می‌دهند و تفاوت‌های جزئی دارند که شما با توجه به آن‌ها می‌توانید انتخاب مناسبی را داشته باشید.

ارسال نظر
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
    پیشنهادهایی برای شما
    پیشنهادهایی برای شما