بررسی می بند 6 تازه وارد در کنار می بند 5

شنبه 25 اردیبهشت 1400 - 23:46
بررسی می بند 6 تازه وارد در کنار می بند 5
می بند ها همواره در میان پرفروش ترین محصولات شیائومی بودند چرا که با قیمتی دست نیافتنی کلکسیونی از امکانات را برای کاربران آماده می کنند. این بار شیائومی با می بند 6 وارد میدان شده است تا با صفحه نمایشی بزرگتر و سنسور هایی دقیق تر کاربران را شگفت زده کند.

شیائومی در سال 2010 تاسیس شد و تقریبا از بدو ورود به دنیای تکنولوژی سعی داشته تا کیفیت محصولاتش رو در عین قیمتی منطقی حتی در محصولات پرچمدار، حفظ کند و از همین حیث ملقب به اپل شرق شده است. شیائومی در بخش گجت های هوشمند هم همواره فعال بوده و هست؛ می بند یکی از گجت های پوشیدنی ای ساخت شیائومی است که از پرفروش ترین محصولات این برند نیز به حساب می آیند چرا که سبک و زیبا است و با قیمتی بسیار کم امکانات کامل و بی نظیری در اختیار کاربر قرار می دهند. شیائومی اولین می بند خودش رو در سال 2014 بصورت گام شمار و با نام می بند 1s وارد بازار کرد که صفحه نمایش نداشت و عملکردی بسیار ساده را باتوجه به قیمت ناچیزش ارائه می کرد. دوسال بعد در 2016 می بند 2 ارائه شد که به عبارتی برادر بزرگتر می بند های جدید به حساب می آید چرا که اولین نسل از می بندها بود که به صفحه نمایش کوچکی مجهز شده بود و عملکردی نزدیک به ساعت های هوشمند را برای کاربر به ارمغان آورده بود. با استقبال بسیاری که از می بند 2 شد شیائومی تقریبا هرساله یک نسل جدید از می بند رو معرفی کرده که در سال جدید به می بند 6 رسیدیم (برای مشاهده ی می بند 3 اینجا کلیک کنید). در این مقاله قصد داریم تا مقایسه ای بین می بند 6 و نسل قبلی خودش یعنی می بند 5 داشته باشیم، اگر شماهم طرفدار می بند ها هستید با ما همراه باشید تا از این دستبند هوشمند جدید بیشتر بدانید.

خرید می بند 6 شیائومی

صفحه نمایش

یکی از اصلی ترین تفاوت های می بند 6 با نسل قبلی اندازه صفحه نمایش است؛ صفحه نمایش می بند 5 به طور دقیق 1.1 اینچی و رزولوشنی معادل 126×29 پیکسل داشت اما این عدد در می بند 6 به عدد 1.56 اینچ و رزولوشن 152×486 پیکسل رسیده است که جزئیات بیشتری را به کاربر نشان خواهد داد و تراکم پیکسلی ای معادل 326ppi دارد ، جالب اینجاست که ابعاد این دستبند تغییر بسیار نامحسوسی داشته است بطوری که می توان از بند های می بند 5 هم برای نسل جدید استفاده کرد و این افزایش اندازه ی دیسپلی با حذف کلید دایره ای لمسی پایین نمایشگر و کمتر شدن حاشیه ی اطراف این دیسپلی کوچک بدست آمده است. در بخش های دیگر مانند روشنایی حداکثری پنل و نوع پنل های این کوچولو های دوست داشتنی نیز تقریبا تفاوتی نمی بینیم؛ نوع پنل انتخاب شده برای نسل جدید مثل نسل قبلی از نوع AMOLED است و روشنایی حداکثری هر دو مدل هم مشابه و 450 نیت اعلام شده است که عدد بسیار خوبی است و حتی در زیر تابش مستقیم آفتاب هم این دیسپلی های کوچک وضوح خوبی دارند.

قیمت می بند 6 شیائومی

طراحی و ساخت

در نگاه اول و وقتی این دو دستبند هوشمند خاموش هستند به سختی می توان نسل 6 را از 5 تشخیص داد و تفاوت ظاهری تا قبل از روشن شدن صفحه نمایش این دو دستبند هوشمند، فقط دکمه ی کوچک لمسی و دایره ای پایین پنل در می بند 5 است که در نسل جدید از این کلید خبری نیست. ابعاد می بند 5 در حدود 46.95×18.15×12.45 میلی متر اعلام شده بود که این اعداد در می بند جدیدتر یعنی نسل 6 به 47.4×18.6×12.7 میلیمتر رسیده است؛ که این اعداد افزایشی کمتر از 1 میلیمتر در هر بعد را نشان می دهند. وزن نسل 5 می بند 11.9 گرم بود که در این بخش هم کمی افزایش داشتیم و وزن می بند 6 در حدود 12.8 گرم اعلام شده است. می بند 6 هم مثل نسل قبلی خودش تا 5 اتمسفر (تقریبا عمقی معادل 50 متر) در مقابل فشار آب مقاوم است این بدین معناست که با می بند 6 با خیالی آسوده می توانید شنا کنید یا به غواصی های کم عمق بپردازید و یا به راحتی زیر دوش بروید چرا که این می بند کوچک دوام بسیاری در مقابل نفوذ پذیری آب دارد.

می بند جدید شیائومی

ویژگی ها و سنسور ها

می بند 5 و 6 هردو امکانات بسیاری در زمینه سلامتی برای کاربر آماده کرده اند اما در می بند 6 سنسور های دقیق تری داریم که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم. می بند 5 و می بند 6 تقریبا در بیشتر سنسور ها یکسان هستند اما در می بند 6 کمی دقت سنسور ها بهتر شده است که خبر خوبی برای کاربران است؛ از سنسور های می بند 6 می توان به ژیروسکوپ، سنسور شتاب اشاره کرد که حرکت شما رو ردیابی می کنند، همچنین سنسور ضربان قلب رو داریم که در تمام مدتی که می بند در دست شماست ضربان قلب شما رو اندازه می گیرد و فرقی نمی کند در حال ورزش کردن باشید یا پیاده روی؛ طبق صحبت های شیائومی این سنسور با ضربان قلب شما می تواند استرس شما رو هم تخمین بزند البته در می بند 5 هم شاهد چنین عملکردی بودیم اما در می بند 6 این سنسور دقت بیشتری را از خود نشان می دهد.
همانند می بند 5 در نسل ششم هم شما قابلیتی دارید که بر کیفیت خواب شما نظارت می کند و به شما نمره ای می دهد تا از کیفیت خواب خود باخبر شوید. می بند ها همیشه گام شمار های پیگیری بوندن و در مقابل کم تحرکی از خود واکنش نشان می دادند تا شمارو وادار به تحرک کنند، این خصیصه در می بند 5 بود و در می بند 6 نیز حفظ شده است؛ هنگام فعالیت های روزانه و قدم زدن، مسافتی که طی کردید با مقدار کالری ای که سوزاندید محاسبه شده و به شما نمره ای از 1 تا 100 (درصد) داده می شود تا شما عملکرد روزانه ی خود را ارزیابی کنید و همیشه اکتیو باشید.

مچ بند هوشمند شیائومی

اشباع اکسیژن خون یا SpO2 به معنی مقدار اکسیژنی است که گلبول های قرمز با خود در درون خون حمل می کنند؛ یکی از موضوعات مهمی که می بند های شیائومی به خوبی آن را اندازه می گیرند همین میزان اکسیژن خون است، البته در نسخه ی گلوبال می بند 5 این امکان وجود نداشت اما در می بند 6 این امکان فراهم شده است. با این قابلیت شما می توانید همیشه و حتی در خواب هم از سطح اکسیژن خون خودتان خبردار شوید البته اگر این قابلیت رو همواره روشن بگذارید عمر باتری دستگاه کمتر می شود.

می بند جدید شیائومی

قلب انسان مهم ترین ارگان بدن به حساب می آید و می بند های شیائومی به خوبی قلب کاربر را آنالیز می کنند و در اختیار شما قرار می دهند و این عملکرد در می بند 6 حتی دقیق تر هم شده است که خبر بسیار خوبی برای علاقه مندان به می بند های شیائومی است.

از دیگر اختلاف های می بند 6 با نسل قبلی خودش می توان به حالت های ورزشی بیشتر آن اشاره کرد بطوری که در می بند 6 ما 30 حالت ورزشی داریم که این عدد در می بند 5 به عدد 11 محدود می شد؛ می بند 6 از ورزش هایی مثل کریکت، بولینگ، بوکس و بسکتبال پشتیبانی می کند البته حالت های ورزشی به طور جزئی رفتار شمارو آنالیز نخواهد کرد و در هر رشته ی ورزشی به شما فقط ضربان قلب و مدت زمان آن را ارائه می کند.

امکانات

می بند ها در دسته ی گجت های سلامتی قرار می‌گیرند اما تا حد زیادی ساعت هوشمند نیز هستند و این نقطه قوت آنهاست که با چنین قیمت پایینی امکانات کم نظیری در اختیار کاربر قرار می دهند. می بند 6 هم مثل 5 میکروفون و اسپیکر ندارد و به همین دلیل از دستیار صوتی پشتیبانی نمی کند که با توجه به برچسب قیمتی آنها نمی توان از این کمبود ایرادی گرفت. هردوی این می بند ها از بلوتوث نسخه 5.0 پشتیبانی می کنند که کاملا مناسب به نظر می رسند و محدوده بزرگی را به خوبی پوشش می دهد . فرق نمی کند شما کاربر ios هستید تا اندروید چون می بند ها از هردو سیستم عامل دوست داشتنی پشتیبانی می کنند (اندروید 5.0 به بالا و ios نسخه ی 10 به بالا) و تفاوتی بین کاربران قائل نمی‌شوند. شما با می بند میتوانید ساعت چند منطقه ی مختلف را همزمان داشته باشید، موسیقی رو کنترل کنید، آب و هوا را چک کنید، از اعلان های گوشی هوشمند خود با خبر شوید ، تماس های خود را مدیریت کنید و ...

قیمت می بند 6

باتری

می بند 6 و 5 هر دو باتری ای 125 میلی آمپر ساعتی دارند که با توجه به نوع استفاده دوام متفاوتی خواهد داشت اما به طور معمول در حدود 14 روز شارژدهی دارد و این شارژدهی در می بند 6 اندکی بهینه تر و بهتر شده است. برای هر دو می بند از شارژر مگنتی استفاده شده است که تنها 2 ساعت زمان نیاز دارد تا می بند شمارو به شارژ کامل برساند.

می بند 5 شیائومی

کلام آخر

می بند 6 با صفحه نمایشی بزرگتر به میدان آمده است تا جزئیات بیشتری را به کاربر نمایش دهد البته نباید از سنسور سنجش میزان اکسیژن خون (SpO2) و تعداد حالت های ورزشی بیشتر هم غافل شد که در می بند 6 در اختیار شما قرار می گیرد.اگر شماهم طرفدار می بند ها هستید بدانید که هیچکدام از این دو می بند دوست داشتنی شمارو نا امید نخواهند کرد و می توانید زندگی سالم تری را با آن ها تجربه کنید.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد