مقایسه جامع تلویزیون Xiaomi MI TV 4S 65 با TCL 65 P8S

نسیم خدابنده لو چهارشنبه 16 مهر 1399 - 22:37
مقایسه جامع تلویزیون Xiaomi MI TV 4S 65 با TCL 65 P8S
تلویزیون Xiaomi MI TV 4S 65 در مقایسه با سایر تلویزیون ها همچون مدل های متنوع تی سی ال، بسیار کارآمد و حرفه ای است. این تلویزیون با قابلیت های فوق العاده خود، تصاویر را با کیفیت بالایی به نمایش می گذارد و صدای مناسبی را تولید می کند.

.

.

مقایسه جامع تلویزیون Xiaomi MI TV 4S 65 با TCL 65 P8S

این روزها بازار خرید و فروش تلویزیون‌های 65 اینچی بسیار داغ است و افراد بسیاری تمایل به خرید این قبیل تلویزیون‌ها دارند. شرکت‌های مشهور و معتبر بسیاری در زمینه طراحی و تولید انواع تلویزیون‌ها فعالیت می‌کنند  که شیائومی و تی سی ال از پرآوازه‌ترین آن‌ها هستند. شرکت شیائومی با سال‌ها سابقه و مهارت در تولید تجهیزات پیشرفته مجهز به جدیدترین تکنولوژی‌های روز دنیا، موفق به تولید تلویزیون Xiaomi MI TV 4S 65 شد که با فناوری‌های مدرن و امروزی توانایی رقابت با بسیاری از هم‌رده‌های خود را دارد.

در ادامه قصد داریم این تلویزیون با کیفیت را با تلویزیون TCL 65 P8S به‌صورت تخصصی و حرفه‌ای مقایسه کنیم و به نقاط قوت و ضعف هر یک از آن‌ها بپردازیم.

رقابت نفس‌گیر تلویزیون Xiaomi MI TV 4S 65 با TCL در جذابیت‌های ظاهری!

اگر نگاه ساده و گذرایی به زیبایی‌های بصری هر یک از این محصولات بیندازید، متوجه خواهید شد که در مقایسه با بسیاری از محصولات مشابه جذاب و زیبا بوده و از جدیدترین عناصر زیبایی‌شناختی محصولات برخوردار هستند.

هر دو محصول دارای صفحه نمایش 65 اینچی هستند و با لبه‌هایی باریک و چشم‌نواز، تصاویر خیره‌کننده‌ای را برای تماشاچیان به ارمغان می‌آورند. قاب باریک و زیبا در تلویزیون Xiaomi MI TV 4S 65 جذابیت فوق‌العاده‌ای را به محصول بخشیده‌است و با وجود دو پایه حرفه‌ای و جذاب روی میز یا حتی دیوار قابل‌نصب است.

جالب‌است بدانید با خرید تلویزیون شیائومی با کاهش کیفیت مواجه نخواهید شد. با وجود آنکه پهنای صفحه نمایش بسیار بزرگ‌تر است، از تکنولوژی‌های ویژه‌ای به نام +HDR10 برای حفظ و حتی ارتقای کیفیت نمایش استفاده شده‌است.

در ادامه و در یک جدول به‌طور کلی به مقایسه تلویزیون Xiaomi MI TV 4S 65 با تلویزیون TCL 65 P8S پرداخته‌ایم. در ادامه به مقایسه تخصصی این محصولات خواهیم پرداخت.

Xiaomi Mi TV 4s 65 inches TCL 65 P8S
مشخصات پنل
تکنولوژي صفحه IPS VA
کيفيت تصوير Ultra HD-4K Ultra HD-4K
رزولوشن 2160*3840 پيکسل 2160*3840 پيکسل
نرخ نوسازی تصویر 60HZ 60HZ
زاويه ديد افقي 178 درجه 178 درجه
تکنولوژي نمايش HDR10+, motion smoothing, local dimming HDR10, Micro dimming
نوع نور زمینه Direct LED back-lit Direct LED back-lit
میزان روشنایی 450 nits 330 nits
کنتراست استاتیک 1:3000 1:5000
عمق بیت پنل 8 bits + FRC 8 bits
پوشش رنگ sRGB 100% 90%
سیستم عامل
نوع سیستم عامل اندروید تی وی اندروید تی وی
نسخه نسخه ی 9 اندروید (پای) نسخه ی 9 اندروید (پای)
صدا
تعداد بلندگو 2 عدد 2 عدد
توان خروجی هر بلندگو 10 وات 8 وات
تکنولوژی صدا DTS-HD, Dolby , virtual surronding sound DTS
مشخصات سخت افزاری
پردازنده 64  بیتی چهار هسته اي 64  بیتی چهار هسته اي 
مدل پردازنده  ARM Cortex-A53 با سرعت 1500 MHz CA982 با سرعت 1.0 GHz
پردازنده ي گرافيکي Mali 450  با سرعت 750 MHz Mali 400×2
حافظه ي داخلي 16 گيگ 8 گیگ
حافظه ي رم 2 گیگ DDR4 1.5 گیگ DDR3
گيرنده ديجيتال DVB-S2, DVB-T2, DVB-C2 DVB-T2
خروجی اپتیکال صدا دارد ندارد

مقایسه سخت‌افزاری تلویزیون شیائومی و تی سی ال

تلویزیون Xiaomi MI TV 4S 65 از جمله اعضای خانواده بزرگ شیائومی بوده که از یک پردازنده 4 هسته‌ای برخوردار است و مجهز به چیپ ست مدل ARM Cortex-A53 است. سرعت این چیپ ست فوق‌العاده حدود 1500 MHz است که باعث کیفیت بی‌نظیری در نمایش تصویر در تلویزیون شیائومی شده‌است.

پردازنده گرافیکی Mali-450 در این مجموعه همراه با 2 گیگابایت حافظه رم، قیمت تلویزیون شیائومی را تا حد قابل‌توجهی مقرون‌به‌صرفه‌ کرده‌است؛ چراکه علاوه‌بر کیفیت بالا در نمایش، قیمت مناسبی را فراهم می‌آورد. با وجود چنین پردازنده هوشمندی در تلویزیون Xiaomi MI TV 4S 65 بسیاری از تکنولوژی‌های روز دنیا به‌صورت وایرلس در این سیستم تعبیه شده‌اند که از مهم‌ترین آن‌ها باید به وای فای، بلوتوث، ورودی HDMI و سایر فناوری‌ها اشاره کرد.

از دیگر مزایای تلویزیون شیائومی باید به سیستم عامل حرفه‌ای آن اشاره کنیم که درواقع دو نوع است. سیستم عامل اصلی که کارآیی‌های تلویزیون برعهده ‌آن‌ است، اندروید تی وی نام دارد و قابلیت‌های فراوانی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. سیستم عامل بعدی پچ وال یا Patch-wall نام دارد که به‌نوعی فرعی محسوب می‌شود و البته در ایران نیز غیرفعال است. این‌ درحالی‌است که تلویزیون تی سی ای تنها مجهز به سیستم عامل اندروید M است.

این درحالی‌است که نوع پردازنده مرکزی تلویزیون تی سی ال از نوع CA982 است که با سرعتی در حدود 1 گیگاهرتز فعال است. این پردازنده در نوع خود عالی و بی‌نقص است! اما در مقایسه با تلویزیون‌های شیائومی به‌نظر می‌رسد که برتری از آن تولیدکنندگان شیائومی است. با این‌وجود، هر دو تلویزیون قادر به نمایش تصاویر 4k و بی‌نظیری هستند. تی سی ال نیز حافظه رم 1.2 گیگاهرتز و پردازنده گرافیکی Mali 400×2 دارد که کیفیت مناسبی را عرضه می‌کند.

کیفیت صدای کدام‌یک بهتر است؟

در خصوص مشخصات فنی تلویزیون شیائومی باید بگوییم که این محصول از هیچ‌یک از رقیبان سرسخت خود در بازار حتی در حوزه صدا جا نمانده‌است و با تعبیه دو بلندگوی 10 وات کیفیت قابل‌قبولی را عرضه می‌کند. جالب‌است بدانید این سیستم صوتی مجهز به فناوری‌هایی نظیر دالبی و DTS است که یک صدای سه‌بعدی و حرفه‌ای را ارائه می‌دهد.

با وجود آنکه تلویزیون تی سی ال قدرت و کیفیت بالایی از صوت را ارائه می‌دهد، مجهز به فناوری‌هایی مشابه با تلویزیون شیائومی نیست! با خرید آنلاین تلویزیون از هر دو مدل این امکان را دارید که ساندبار و بلندگوهای بهتری را نیز نصب کنید. معمولا نمایندگی شیائومی مسئولیت اتصال این ساندبارها را به‌عهده می‌گیرد.

نمایش تصویر چگونه است؟

یکسان‌بودن برخی ویژگی‌ها در تلویزیون Xiaomi MI TV 4S 65 و تی سی ال باعث می‌شود که برخی قابلیت‌ها در سیستم‌ها مشابه باشد. به‌عنوان مثال زاویه دید در هر دو مجموعه 178 درجه‌ای است و زمان پاسخگویی تصویر در آن ها 8 میلی‌ثانیه است. از طرفی پنل حرفه‌ای در این تلویزیون‌ها نمایش تصاویر را با کیفیت 4k و رزولوشن 2160×3840 ممکن کرده‌است که درواقع حد قابل‌توجهی از کیفیت را به‌نمایش می‌گذارد.

با وجود تمام این شباهت‌ها، نرخ نوسازی تصویر در تلویزیون Xiaomi MI TV 4S 65 حدود 60 هرتز بوده و این تلویزیون دارای کنتراست حرفه‌ای 1:3000 است. از طرفی پنل آن از مدل IPS بوده که کیفیت بالایی از تصویر را ایجاد کرده‌است. همچنین با خرید تلویزیون شیائومی، از روشنایی صفحه نمایش 450 نیتس بهره‌مند خواهید شد که در مقایسه با 330 نیتس در تلویزیون TCL فوق‌العاده است.

همچنین تکنولوژی‌های ویژه‌ای در تلویزیون Xiaomi MI TV 4S 65 به‌کار رفته‌است که آن را نسبت به تی سی ال ممتاز می‌کند. فناوری های MEMC motion smoothing و  Contrast Dimmingنیز باعث موفقیت‌های چشم‌گیر این محصول در بازار رقابتی این روزهای تلویزیون‌ها شده‌اند.

اتصالات در تلویزیون‌ها

 تلویزیون تی سی ال دارای 3 ورودی HDMI  و 2 ورودی USB است. گفتنی است که یکی از پورت‌های HDMI در این تلویزیون از نوع ARC است و پورت دیگری نیز از انواع CEC پشتیبانی می‌کند. همچنین پورت‌های USB از نسخه دوم هستند. خروجی هدفون، ورودی مرتبط با ویدئو کامپوزیت و ورودی RF یا رادیو از دیگر مزایای این نمایشگرهای حرفه‌ای است.

با وجود مزایا و پورت‌های حرفه‌ای در تلویزیون تی سی ال، همچنان تعداد پورت‌ها و خروجی ورودی‌های تلویزیون Xiaomi MI TV 4S 65 ممتاز است. این سیستم مجهز به سه پورت USB است که نسخه دوم هستند. همچنین دستگاه دارای سه درگاه HDMI است که برای چنین سیستم‌هایی مناسب به‌نظر می‌آید. یکی از این پورت‌ها 4k را پشتیبانی می‌کند. همچنین خروجی صدا از نوع S/PDIF، ورودی AV،  سوکت شبکه RJ45، ورودی‌های آنتن برای گیرنده‌های دیجیتال و خروجی هدفون از دیگر مزایای خرید آنلاین تلویزیون شیائومی است.

جالب‌است بدانید یکی از ورودی‌های آنتن از مدل T و نوع دیگر از مدل‌های S پشتیبانی می‌کند. همچنین خروجی هدفون از نوع 3.5 میلی‌متری است.

نگاه اجمالی!

در طول مقاله، تلاش کردیم نقاط ضعف و قوت هر یک از محصولات را به‌صورت تخصصی بررسی کنیم. همانطور که مشاهده کردید به‌نظر می‌آید تلویزیون تی سی ال با وجود شایستگی‌ها و قابلیت‌های فراوان، در رقابت با تلویزیون Xiaomi MI TV 4S 65 کمی عقب‌تر است. به‌همین علت توصیه می‌کنیم خرید تلویزیون شیائومی را از دست ندهید!

 

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد