مقایسه ی بین تلویزیون سونی KD-55X8000G و شیائومی Mi TV 4s"55، انتخاب بین خوب و بهتر!

تیرداد نصرتی یکشنبه 19 مرداد 1399 - 11:09
مقایسه ی بین تلویزیون سونی KD-55X8000G و شیائومی Mi TV 4s"55، انتخاب بین خوب و بهتر!
تلویزیون های اندرویدی سونی همیشه برای خریداران به عنوان معیاری از کیفیت و قیمت بالا بوده اند. مقاله ی حاضر مقایسه ای بین تلویزیون شیائومی و سونی است. آیا خرید تلویزیون شیائومی می ارزد؟

مقدمه

شرکت سونی را باید قدیمی ترین شرکت تولید کننده ی لوازم الکترونیکی از جمله تلویزیون دانست که همچنان در این حوزه پیشتاز است. کیفیت تلویزیون های سونی همچنان به عنوان معیاری برای انتخاب، مد نظر مشتریان بوده است.

با ورود شرکت های چینی به بازار تلویزیون، این بازار هم مانند بازار های دیگر در دنیا دستخوش تغییرات زیادی شد. مهم ترین جنبه ای که برای مشتریان اهمیت زیادی دارد قیمت تمام شده است. اگرچه تلویزیون های سونی و یا سامسونگ و ال جی کیفیت خوبی دارند، ولی قیمت تمام شده ی آنها به صورت قابل ملاحظه ای بالاست. موضوعی که در مورد محصولات تولید در چین به عنوان یک مزیت بوده است و محصولات ساخت چین همیشه قیمت مناسبی داشته اند.

از طرفی دیگر، تلویزیون ها همیشه با تکنولوژی هایی همراه است که اسم هایی عجیب و غریب دارند و با عکس هایی تبلیغاتی همراه هستند که بسیار جذاب و وسوسه کننده هستند. تکنولوژی هایی مانند HDR، direct dimming، triluminus و ... از این قبیل هستند. اما به هنگام مقایسه ی بین تلویزیون های مختلف هیچ یک از این تکنولوژی ها برای تصمیم گیری خریدار تعیین کننده نیست و فقط کیفیت تصویر از نگاه خریدار تعیین کننده است.

شرکت شیائومی را می توان از معدود شرکت های چینی دانست که در تولید محصولات خود، همیشه نگاهی مشتری محور را دنبال کرده است. چنین دیدی در تولید گوشی های شیائومی منجر به استقبال گسترده ی خریداران از گوشی های این شرکت شد. در واقع برای خریداران مهم نیست که سرعت پردازنده مثلا چند هزار مگاهرتز است. مهم این است که برنامه های اندرویدی با سرعت و روانی خوبی اجرا شود. مهم است که دوربین کیفیت خوبی داشته باشد و حجم ذخیره سازی مناسبی داشته باشد. اما مهم تر از همه محصول ارائه شده باید قیمت مناسبی داشته باشد.

شیائومی بازیگر تازه وارد بازار تلویزیون است که به سرعت در حال تبدیل شدن به بازیگری اصلی است. تلویزیون شیائومی در بازار های بین المللی Mi TV 4s نام دارد. این تلویزیون تا کنون برای بازار های هند، روسیه، اسپانیا و آمریکا ارائه شده است. مشخصه ی اصلی این تلویزیون سیستم عامل آن است که مانند تلویزیون های سونی اندروید تی وی است. علاوه بر این، پنل و سخت افزار مورد استفاده در این تلویزیون مطابق با استاندارد های سامسونگ و ال جی ساخته شده است.

 مقایسه و انتخاب

همانگونه که پیش تر گفته شد، تلویزیون های سونی را می توان به عنوان معیاری برای انتخاب درنظر گرفت. از این رو ارزان ترین تلویزیون اندرویدی 55 اینچی سونی در بازار ایران را برای مقایسه با تلویزیون می تی وی 4s انتخاب کردیم. تلویزیون اندرویدی KD-55X8000G سونی هم اکنون در بازار ایران 19.5 میلیون تومان فروخته می شود که ارزان ترین اندروید تی وی سونی در ایران است. در زیر جدول مقایسه ی این تلویزیون با تلویزیون 55 اینچی Mi TV 4s شیائومی را مشاهده می کنید.

Xiaomi Mi TV 4s Sony KD-55X8000G
مشخصات پنل
تکنولوژي صفحه IPS IPS
کيفيت تصوير Ultra HD-4K Ultra HD-4K
رزولوشن 2160*3840 پيکسل 2160*3840 پيکسل
نرخ نوسازی تصویر 60HZ 60HZ
زاويه ديد افقي 178 درجه 178 درجه
تکنولوژي نمايش HDR10- motion smoothing Frame Dimming-TRILUMINOS™ Display-Dynamic Backlight Control-Motionflow™ XR 200-HDR10
نوع نور زمینه Direct LED back-lit Direct LED back-lit
میزان روشنایی 450 nits 300 nits
کنتراست استاتیک 1:3000 1:1000
عمق بیت پنل 8 bits + FRC 8 bits + FRC
پوشش رنگ sRGB 100% 90%
سیستم عامل
نوع سیستم عامل اندروید تی وی اندروید تی وی
نسخه نسخه ی 9 اندروید (پای) نسخه ی 9 اندروید (پای)
صدا
تعداد بلندگو 2 عدد 2 عدد
توان خروجی هر بلندگو 10 وات 10 وات
تکنولوژی صدا DTS-HD, Dolby , virtual surronding sound Full Range Bass Reflex x2,ClearAudio+,S-Force Front Surround
مشخصات سخت افزاری
پردازنده 64  بیتی چهار هسته اي 64  بیتی چهار هسته اي 
مدل پردازنده  ARM Cortex-A53 با سرعت 1500 MHz  ARM Cortex-A53 با سرعت 1500 MHz
پردازنده ي گرافيکي Mali 450  با سرعت 750 MHz Mali T860  با سرعت 700 MHz
حافظه ي داخلي 8 گيگ 16 گیگ
حافظه ي رم 2 گیگ 3 گیگ
گيرنده ديجيتال DVB-S2, DVB-T2, DVB-C2 DVB-T2

همان طور که مشاهده می شود، دو تلویزیون دارای مشخصات نسبتاً مشابهی هستند. البته هر کدام دارای ویژگی هایی جزئی هستند که در دیگری دیده نمی شود. بعضی از این ویژگی ها مانند DVB-S2 در صورتی که اگر به صورت جداگانه خریداری شوند هزینه ی یک یا دو میلیون اضافی را در بر خواهد داشت.

 کلام آخر

تلویزیون های شیائومی Mi TV 4s و سونی KD-55X8000G را می توان مشابه هم دانست. پنل هایی مشابه هم دارند و تکنولوژی اصلی پنل ها با هم مشابه است. اگرچه کنتراست و رنگ ها و روشنایی در پنل تلویزیون شیائومی تا حدودی بهتر است، سخت افزار تلویزیون سونی نسبتاً بهتر است. با این حال، قیمت تلویزیون سونی 19.5 میلیون تومان و قیمت تلویزیون شیائومی 11.5 میلیون است. 

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد