راهنمای جامع خرید جارو رباتیک های شیائومی و مقایسه انواع مدل ها

حسین اسماعیلی سه شنبه 30 شهریور 1400 - 23:25
راهنمای جامع خرید جارو رباتیک های شیائومی و مقایسه انواع مدل ها
استقبال به جاروهای رباتیک در حال گسترش است و شیائومی به عنوان یکی از شرکت های پیشتاز در این حوزه برنامه ای بلند برای جارو رباتیک های خود دارد. با ما همراه باشید با مقایسه انواع جارو رباتیک های شیائومی.

.

.

راهنمای جامع خرید جارو رباتیک های شیائومی و مقایسه انواع مدل ها

خرید جارو رباتیک های شیائومی و 9 نکته قابل توجه در حین خرید این دستگاه

شرکت شیائومی در زمینه تولید محصولات خانگی هوشمند به موفقیت های چشمگیری رسیده است. یکی از عرصه هایی که این شرکت نیازهای مخاطب را به خوبی پاسخ گفته است، شامل تولید جارو رباتیک می شود. اما در هنگام خرید جارو رباتیک های شیائومی نیز باید برخی نکات را در نظر گرفت و سپس اقدام به خرید کرد. مطالعه دفترچه راهنمای هر دستگاه و صحبت با کارشناسان این زمینه به شما در انتخاب درست یاری می دهد.

در مقاله پیشرو یک سری از مسائل قابل توجه را برای راهنمایی شما خوانندگان گرامی شرح داده ایم. همچنین قابلیت های چند مدل جدید از ربات های جاروبرقی تولید شده توسط شیائومی را نیز با یکدیگر مقایسه کرده ایم. 

 در خرید جارو رباتیک های شیائومی به چه نکاتی باید توجه کرد؟

پیش از خرید هر وسیله ای از جمله جارو رباتیک باید به یک سری موارد توجه کرد و با توجه به شرایط و بودجه خود محصولی مناسب را انتخاب کرد. در این میان فروشگاه اینترنتی پی بی 360 با ارئه مشاوره توسط متخصصین مجرب شما را در انتخاب مدل مناسب از جارو رباتیک شیائومی یاری می دهد. برای آشنایی بیشتر با این نکات مهم با ما همراه شوید.

میزان بودجه

پیش از خرید جارو رباتیک های شیائومی اولین مسئله ای که باید به آن توجه داشته باشید، بودجه و مبلغی است که در نظر گرفته اید. هر چند بهتر است که برای خرید جارو رباتیک باکیفیت تر پول کافی برای این امر اختصاص دهید. با داشتن بودجه کافی و انتخابی مناسب، محصولی را می خرید که وظیفه خود را به درستی انجام می دهد و دوام بیشتری دارد.

رنج مبلغ خود را مشخص کرده و با توجه به آن مدل های مختلف را بررسی کنید. در صوتی که از نظر مالی محدودیتی ندارید، همواره امکان انتخاب یکی از محصولات گران قیمت موجود در بازار را دارید.

انواع جاروی شیائومی

قدرت مکندگی

قذرت مکش جارو رباتیک ها مسئله مهمی است که باید به آن توجه خاصی کرد. این ویژگی به خصوص برای سطوحی مانند فرش و موکت بسیار مهم است. برای مثال Xiaomi Mi Robot که نسخه اول جارو ربات های شیائومی به شمار می رود، کمترین میزان مکش را دارد. Mijia 1C نیز 2500 پاسکال قدرت مکندگی دارد. این میزان مکش باعث می شود که این دستگاه عملکرد خوبی روی فرش های ضخیم نیز داشته باشد.

میزان شارژدهی

مورد مهم دیگر میزان شارژدهی و طول عمر باتری است. برای مثال دستگاه Mijia G1 کمترین میزان شارژدهی با 90 دقیقه زمان را در میان جارو رباتیک های شیائومی دارد. بنابراین این وسیله برای خانه های بزرگ مناسب نیست.

تمامی ربات های شیائومی از قابلیت شارژ و ادامه پشتیبانی می کنند. از این رو زمانی که شارژ ربات به 20 درصد برسد، دستگاه به صورت هوشمند به ایستگاه شارژ باز می گردد. سپس بعد از 80 درصد شارژ شدن مجدد به کار خود ادامه می دهد.

از آنجایی که نقشه خان در حافظه ربات ذخیره شده است، مجدد از همان جایی که آخرین بار قرار داشت، به کار نظافت خود ادامه می دهد. بنابراین در حین خرید جارو رباتیک های شیائومی به میزا شارژدهی باتری آن توجه کنید.

توجه به قابلیت نقشه برداری

اگر جارو رباتی از نقشه برداری مکان پشتیبانی نکند، تا زمانی که شارژش تمام شود، بی هدف دور خانه می چرخد. در این صورت احتمال دارد که چند بار یک نقطه از مکان را رد کند و نقطه ای دیگر را هرگز نظافت نکند.

خوشبختانه تمام جارو رباتیک های شیائومی این قابلیت را دارد و تفاوت آن ها در تکنولوژی مورد استفاده در آن ها است. برای مثال ربات جارو برقی Mop P از سنسورهای لیزری Lidar که در بالای دستگاه تعبیه شده است، استفاده می کند. سپس نقشه اسکن شده را در اپلیکیشن شیائومی نشان می دهد.

قابلیت اسکن نقشه اتاق و تعریف موانع و محدودیت ها  

 به غیر از Mijia G1 سایر مدل های دیگر ربات جاروبرقی شیائومی قابلیت تعریف منطقه جارو را دارند. از طریق اتصال به اپلیکیشن Mi Home نقشه خانه قابل مشاهده است. روی این نقشه باید دیوارهای مجازی را تعریف کرد. همچنین با خط کشیدن روی این نقشه مجازی مکان های موردنیاز به پاکسازی مشخص می شوند.

همچنین در برخی مدل ها مانند Mop P امکان تعیین زمانبندی برای مکانی خاص وجود دارد. این ویژگی کار را برای شما آسان تر می کند.

مقایسه انواع جاروی رباتیک

ویژگی تی کشیدن

به غیر از دو مدل Mijia 1S و Mi Robot سایر مدل های جارو رباتیک دو منظوره هستند. این بدین معنی است که آن ها به یک پمپ الکترونیکی مجهزند که امکان پخش آب را در سه حالت فراهم می سازد.

همچنین در این مدل ها بسته به میزان تمیز بودن و نوع سطح نحوه اسپری آب قابل انتخاب است. در صورتی که این ویژگی برای شما اهمیت دارد، از دو مدل ذکر شده دوری کنید.

قابلیت بالا رفتن از ارتفاع

یکی از ویژگی های مهم که در هنگام خرید خرید جارو رباتیک های شیائومی باید به آن توجه کرد، توانایی بالا رفتن از ارتفاع یک فرش است. این قابلیت در کنار قدرت مکندگی بالای برخی از ربات های نظافت منزل عملکرد بسیار رضایت بخشی را موجب می شود.

اندازه مخزن

مخزن زباله جارو رباتیک هر چقدر بزرگ تر باشد، بهتر است. اما باید بدانید که تمامی مدل های جارو رباتیک شیائومی اندازه مطلوب را دارند. این مسئله وقتی مهم است که در منزل خود از حیوانی نگهداری می کنید. در این صورت شاید بهتر باشد که برخی مدل ها مانند Mi Robot و Mijia 1S را از دایره انتخاب خود خارج کنید. اگر هم این مشکل را ندارید، همه مدل ها اندازه مخزن مناسبی دارند.

امکان پشتیبانی از دستیار شخصی

برخی از مدل های جارو رباتیک های شیائومی از دستیار صوتی هوشمند پشتیبانی می کنند. این ویژگی شامل الکسا آمازون و دستیار گوگل می شود. برای مثال امکان اتصال Mop P به دستیار گوگل وجود دارد.

خرید بهترین جاروی رباتیک

مقایسه انواع مدل های جارو رباتیک شیائومی

در ادامه مقایسه بین انواع مختلف جارو رباتیک شیائومی ارائه شده است. نکات مطرح شده در این جدول به شما در زمان خرید جارو رباتیک های شیائومی کمک می کند.

دست آمده اند.

Mi Robot Vacuum Viomi S9 Mop 2 pro plus Roborock S6 Mi Robot Vacuum- Mop Essential Mop P
طول عمر باتری 180 دقیقه 180 دقیقه 180 دقیقه 90 دقیقه 120 دقیقه
ظرفیت باتری 5200 میلی آمپر 5200 میلی آمپر 5200 میلی آمپر 2500 میلی آمپر 3200 میلی آمپر
قدرت مکش 2800 پاسکال 3000 پاسکال 2800 پاسکال 2200 پاسکال 2100 پاسکال
نقشه برداری هوشمند دارد دارد دارد دارد دارد
تکنولوژی نقشه برداری دارد سنسور VSLAM سنسور لیزر Lidar سنسور لیزر Lidar سنسور لیزر Lidar
تشخیص اشیا دارد دارد دارد دارد دارد
امکان تعریف منطقه جارو دارد دارد دارد دارد دارد
قابلیت تی کشیدن دارد دارد دارد دارد دارد
اندازه مخزن آب 250 میلی لیتر 550 میلی لیتر 300 میلی لیتر 200 میلی لیتر 200 میلی لیتر
امکان تعیین زمانبندی دارد دارد دارد دارد دارد
قابلیت شارژ و ادامه دارد دارد دارد دارد دارد
توانایی بالا رفتن از ارتفاع دارد دارد دارد دارد دارد

 کلام آخر

در حین خرید جارو رباتیک های شیائومی حتما تحقیق گسترده ای انجام دهید. همچنین به نکاتی که در این مقاله بیان شده است نیز توجه داشته باشید. این نکات شما را در انتخاب درست محصولی که متناسب با شرایط و بودجه شما باشد، راهنمایی می کند. سعی کنید از بین محصولاتی که افراد زیادی آن را توصیه کرده اند، دستگاه موردنظر خود را انتخاب کنید. 

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد