فرق گوشی جدید Redmi Note 9 Pro  با Redmi Note 8 Pro در چیست ؟

تیرداد نصرتی یکشنبه 17 فروردین 1399 - 12:44
فرق گوشی جدید Redmi Note 9 Pro  با Redmi Note 8 Pro در چیست ؟
شرکت شیائومی اخریرا دو مدل گوشی جدید Redmi Note 9 Pro و Note 9 Pro Max را معرفی کرده است که نسخه های آپدیت شده ی گوشی Redmi Note 8 Pro می باشند. در این مقاله به تفاوت های این دو گوشی با یکدیگر خواهیم پرداخت.

معرفی : 

پس از ارائه نسخه های جدید Redmi Note 9 Pro و Note 9 Pro Max ، این سوال برای بسیاری از کاربران پیش آمده است که آیا ایجاد تغییرات بروی گوشی Redmi Note 8 Pro ارزشی داشته یا خیر، به خصوص اینکه مدل جدید برتری هایی نیز نسبت به مدل های قدیمی تر دارد.

در ادامه، ویژگی های را که در نسخه جدید Redmi Note 9 Pro بهبود یافته است را بررسی خواهیم کرد همچنین به بررسی مشخصاتی خواهیم پرداخت که نشان می دهد Redmi Note 8 Pro همچنان یک گوشی هوشمند خوب است.

طراحی جدید، متناسب با سلایق حال حاظر دنیا : 

لازم به ذکر است که طراحی بدنه و پنل جلویی گوشی Redmi Note 9 Pro نسبت به نسل قبلی خود شاهد تغییرات عمده ای بوده است.

دوربین سلفی  گوشی Redmi Note 9 Pro هم داخل حفره صفحه نمایش تعبیه شده که حس بسیار دلپذیری را به شما خواهد داد .همین مسئله در مورد قسمت پشتی این گوشی نیز به چشم می خورد ، یک سبک جدید تر و منظم تر ، اگرچه ممکن است برای بسیاری شکل دوربین این گوشی کمی ضمخت بنظر بیاید، اما طراحی نهایی با حفظ احتیاط ، ظاهری بسیار دقیق تر ارائه می دهد.

به طور خلاصه ، Redmi Note 9 Pro جدید طراحی بسیار جذابی دارد که همین امر باعث می شود این گوشی بیشتر مورد توجه قرار گیرد طراحی به نحوی است که انگار این مدل گوشی از سری پرچم دار است.

صفحه بزرگتر اما در عوض ، وزن و اندازه بزرگتر : 

چیزی که شاید شما در شیائومی از آن خوشتان نیاید افزایش وزن است.لازم به ذکر است که آخرین تلفن های هوشمند این شرکت دارای این مشکل بوده اند. اگر Redmi Note 8 Pro قبلاً 200 گرم داشت، Redmi Note 9 Pro جدید این رقم را به 208 می رساند.

ابعاد :

ابعاد این دو مدل گوشی هوشمند به شرح ذیل است.

Redmi Note 9 Pro : 165.5 x 76.7 x 8.8mm

Redmi Note 8 Pro : 161.4 x 76.4 x 8.8mm

 با این وجود ، Redmi جدید صفحه نمایش بزرگتر 6.67 اینچی را در مقایسه با Redmi Note 8 Pro  6.53 اینچی به ما می دهد. البته ، ضخامت هر دو مانند قبل باقی مانده است به جز در جایی که Redmi Note 9 Pro چند میلی متر افزایش داشته است.

 خداحافظ MediaTek :

یکی از بخش هایی که برای کاربران حائز اهمیت است، عملکرد تلفن همراه است. بر خلاف Redmi Note 8 Pro که دارای پردازنده تولید شرکت MediaTek است، Redmi Note 9 Pro جدید پردازنده Snapdragon را اضافه کرده است که ظاهراً قدرتمندتر است.اگرچه برای مقایسه این دو پردازنده هنوز زود است ، اما اولین مقایسه ها به ما نشان می دهد که چگونه Snapdragon 720G به کار رفته در Redmi Note 9 Pro می تواند در مقابل MediaTek Helio G90T که برای گوشی Redmi Note 8 Pro است ، بهتر عمل کند.

 درمورد ذخیره سازی ، هر دو مدل همچنان ویژگی ای بسیار مشابهی را ارائه می دهند. فضای داخلی حداکثر 128 گیگابایت UFS 2.1 و امکان گسترش از طریق  microSD را داراست.

باتری و شارژر :  

جنبه دیگری که Redmi جدید در آن تکامل یافته است ، در استقلال آن است. Redmi Note 9 Pro باتری با ظرفیت کلی 5020 میلی آمپر ساعت را در خود جای داده است، بنابراین استقلال بهتری از لحاظ ظرفیت نسبت به باتری به کار رفته 4500 میلی آمپر ساعتی در Redmi Note 8 Pro دارد.

علاوه بر این ، مدل جدید دارای شارژ سریع، کمی کمتر از 33 وات است ، رقمی که به طور قابل توجهی بالاتر از 18 وات به کار رفته در Redmi Note 8 Pro را در خود جای داده است.

 مقایسه ی دوربین :

اگرچه هنوز لازم است از نزدیک چگونگی رفتار دوربین جدید Redmi Note 9 Pro را بررسی کنیم ، اما در این بخش دیدیم که چگونه رزولوشن سنسور اصلی هر دو دوربین با گذشت زمان بهبود نیافته است.

به طور خاص ، Redmi Note 9 Pro جدید یک سنسور اصلی 48 مگاپیکسلی اضافه کرده است ، وضوح به طور قابل توجهی پایین تر از 64 مگاپیکسل Redmi Note 8 Pro است. البته لنزهای ماکرو در مدل جدید از 2 مگاپیکسل مدل سال قبل، به 5 مگاپیکسل بهبود یافته است. در مورد دوربین جلوی این گوشی نیز همین امر وجود دارد ، در حالی که Redmi Note 8 Pro از یک دوربین 20 مگاپیکسلی استفاده می کند ، Redmi Note 9 Pro از حسگر 16 مگاپیکسلی استفاده می کند. با این حال، تغییر وضوح به خودی خود به معنای از دست دادن کیفیت نیست، بلکه در اندازه یا وضوح آن است.

قیمت ارزانتر : 

سرانجام به سراغ قیمت این گوشی جدید میرویم و اگرچه در حال حاضر فقط قیمت عرضه در هند مشخص شده است ، اما به نظر می رسد Redmi Note 9 Pro جدید با توجه به بهبود در عملکرد و کلیات، قیمت پایین تری نسبت به Redmi Note 8 Pro در زمان ارائه خود دارد. مقایسه قیمت آنها به شرح زیر است:

Redmi Note 8 Pro 

Redmi Note 8 Pro 6 / 64GB: € 176

Redmi Note 8 Pro 6 / 128GB: € 201

Redmi Note 9 Pro

Redmi Note 9 Pro 4 / 64GB: € 154

Redmi Note 9 Pro 6 / 128GB: € 190

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد