مقایسه تخصصی لپ تاپ گیمینگ شیائومی Redmi G با لپ‌تاپ ایسوس ROG Strix G512LI

نسیم خدابنده لو یکشنبه 20 مهر 1399 - 15:52
مقایسه تخصصی لپ تاپ گیمینگ شیائومی Redmi G با لپ‌تاپ ایسوس ROG Strix G512LI
لپ ‌تاپ شیائومی Redmi G و لپ‌تاپ ایسوس ROG Strix G512LI از انواع لپ‌تاپ‌های گیمینگ هستند که گرافیک و صدای جالب‌توجهی را برای یک بازی جذاب و هیجان‌انگیز مهیا می‌‌کنند. این لپ‌تاپ‌ها از پردازنده مرکزی Core i7-10750 وگرافیک GeForce GTX 1650Ti برخوردار هستند

.

.

مقایسه تخصصی لپ تاپ گیمینگ شیائومی Redmi G با لپ‌تاپ ایسوس ROG Strix G512LI

این روزها لپ‌تاپ‌ها چنان تنوعی دارند که کار را برای خریداران سخت کرده‌‌اند. علاوه‌بر برندهای بزرگ و فعال در این حوزه، بسیاری از برندهای تازه‌کار نیز توانسته‌اند به عرصه رقابت وارد شوند و حرف‌هایی برای گفتن داشته باشند. لپ تاپ گیمینگ شیائومی یکی از جدیدترین محصولات این شرکت است که سروصدای بسیاری را در بازار ایجاد کرده‌است.

بحث مقایسه این مدل با بسیاری از مدل‌های دیگر به یکی از جذاب‌ترین مباحث امروز فضاهای مجازی بدل شده‌است. در طول مقاله پیش‌رو قصد داریم لپ تاپ شیائومی Redmi G را با مدل ROG Strix G512Li از محصولات ایسوس مقایسه کنیم. با مطالعه این مقاله و سایر مقالات مشابه تصمیم‌گیری در این زمینه برای شما آسان‌تر خواهد بود.

لپ تاپ گیمینگ شیائومی در یک نگاه کوتاه!

کمپانی بزرگ شیائومی طی سالیان اخیر به حوزه تولید لپ‌تا‌پ‌های گیمینگ وارد شده‌است و توانسته طیف وسیعی از علاقه‌مندان را به مدل‌های مختلف لپ‌تاپ جذب کند. ردمی جی از اولین محصولات گیمینگ این کمپانی به‌حساب می‌آید.

یکی از نکاتی که خرید لپ تاپ شیائومی را ایده‌آل می‌کند، کیفیت بالای سخت‌افزاری و درعین‌حال قیمت‌های ارزان است. درواقع قیمت لپ تاپ شیائومی نسبت به مدل‌های هم‌رده خود بسیار مقرون‌به‌صرفه است و از طرفی دوام بالایی دارد. بااین‌حال این سری از لپ‌تاپ‌ها همچنان ظاهر جذابی دارند و با یک صفحه نمایشگر حرفه‌ای و باکیفیت به اوج خلاقیت در طراحی رسیده‌‌اند.

پیش از ورود به بحث مقایسه این دو سری از لپ‌تاپ‌های موفق و پرطرفدار گیمینگ، بهتر است نگاهی گذرا به ویژگی‌های هریک از آن‌ها داشته باشیم.

Xiaomi Redmi G ASUS ROG Strix G512LI
ابعاد 24.35×264×373 میلیمتر 25.8×275×360 میلیمتر
وزن 2.5 کیلوگرم 2.3 کیلوگرم
پردازنده Intel 10th gen. Core ™ i7-10750H Intel 10th gen. Core ™ i7-10750H
فرکانس پردازنده 2.6-5.0 GHz  2.6-5.0 GHz 
ظرفیت حافظه رم 16 گیگ DDR4, 2993MHz 16 گیگ DDR4, 3200MHz
ظرفیت حافظه هارد 512 گیگ Intel NVMe SSD 660p SSDPEKNW 512 گیگ Intel NVMe SSD 660p SSDPEKNW
پردازنده گرافیکی NVIDIA GeForce GTX 1650 Ti Mobile NVIDIA GeForce GTX 1650 Ti Mobile
 صفحه نمایش   با سرعت 144 هرتز IPS-LCD 16.1” (1920x1080)    با سرعت 144 هرتز IPS-LCD 15.6” (1920x1080) 
اسپیکر Realtek speaker 2W Intel speaker 2W
کیبورد با نور پس زمینه دارد - گیمینگ دارد - گیمینگ
حسگر اثر انگشت ندارد ندارد
کارت خوان ندارد ندارد
پورت HDMI دارد دارد
پورت USB Type-C 1 عدد ندارد
پورت USB 3 2 عدد 3 عدد
کارت شبکه ی گیمینگ گیگابایت گیمینگ کورد کارت شبکه ی عادی اینتل
پورت USB 2.0 یک عدد یک عدد
جک 3.5 میلیمتری صدا و میکروفون دارد دارد
وب کم دارد (HD webcam) دارد (HD webcam)
نوع باتری 4cell Li-ion polymer battery, 55Wh 2cell Li-ion polymer battery, 48Wh
سیستم عامل windows 10 home windows 10 home

مقایسه ظاهری

باوجود آنکه این دو لپ‌تاپ از نظر ظاهری شباهت‌هایی دارند، به‌نظر می‌آید که لپ تاپ گیمینگ شیائومی در جلب‌نظر مخاطبان موفق‌تر بوده‌است. دقت و ظرافت در طراحی لپ تاپ شیائومی به‌خوبی دیده می‌شود و لبه‌های باریک و ظریف آن، کار با سیستم را برای گیمرها به‌شدت آسان کرده‌است.

طراحی زیبای گیمینگ با ایجاد یک پس زمینه خاص و منحصر‌به‌فرد مانند Electro Punk است که این سیستم را به یک رقابت سخت و نفس‌گیر با دستگاه شیائومی رسانده‌است.

لپ‌تاپ ایسوس 2.39 کیلوگرم وزن دارد و با رنگ مشکی عرضه می‌شود. درحالی‌که لپ‌ تاپ شیائومی با وزنی در حدود 2.5 کیلوگرم و ضخامتی 24.3 میلی‌متری یک تجربه فوق‌العاده از کیفیت ظاهری را عرضه می‌کند.

مقایسه نمایشگر

لپ‌تاپ ایسوس مدل ROG Strix G512Li از یک صفحه نمایش 15.6 اینچی برخوردار بوده که از نوع IPS LCD است. دقت در این نمایشگر در حدود 1080×1920 بوده و از نوع Full HD است. نمایشگر 16.1 اینچی لپ تاپ شیائومی نیز از نوع Full HD است و همین اندازه را پشتیبانی می‌کند. کیفیت نمایش در صفحه این محصول به‌شدت باکیفیت است و زوایای دید را با دقت بالایی به‌خوبی پوشش می‌دهد. روشنایی این محصول درحدود 300 نیتس بوده که در وضوح و کیفیت تصویر به‌خوبی قابل‌مشاهده است.

نرخ نوسازی از دیگر معیارهای مهم هنگام خرید مانیتور گیمینگ به‌حساب می‌آید که در این محصول  144 هرتز است. این نرخ نوسازی بالا در کنار سایر ویژگی‌های محصول آن را به یک گزینه ایده‌آل برای خرید بدل کرده‌است.

درواقع هیچ‌چیز به‌اندازه صفحه نمایشگر یک لپ‌تاپ گیمینگ را جذاب و کاربردی نمی‌کند. لپ تاپ گیمینگ شیائومی با برخورداری از این صفحه نمایشگر حرفه‌ای یک گزینه ایده‌آل برای تفریح و سرگرمی شما محسوب می‌شود. جالب‌است بدانید این نمایشگر نسبت به بسیاری از رقبا از جمله ایسوس در بزرگی صفحه برتری دارد؛ این اندازه در حدود 2 سانتی‌متر است. از طرفی اطراف صفحه نمایش بسیار نازک است که در القای یک تصویر زنده و واقعی به مخاطب بسیار موثر است.

مقایسه سخت‌افزاری و لود بازی

هر دو محصول از نظر مشخصات فنی سخت‌افزاری تقریبا مشابه هستند؛ پردازنده مرکزی هر دو سیستم ساخت شرکت اینتل و از نوع Core i7-10750H است که درواقع نسل دهم سری H به‌حساب می‌آیند. این پردازنده در لپ تاپ شیائومی و همچنین این مدل از ایسوس، 6 هسته‌است و کیفیت فوق‌العاده‌ای را از آن کاربران خواهد کرد. 

از دیگر عناصری که در جذابیت یک لپ‌ تاپ گیمینگ موثر است، گرافیک بالای آن است که در هر دو مجموعه و با برخورداری از مدل پردازنده گرافیکی NVIDIA و حافظه 4 گیگ به‌صورت تخصصی و حرفه‌ای فعالیت می‌کند. چنین قابلیت‌هایی برای پشتیبانی از بازی‌هایی با رزولوشن بالا نیز کاملا مناسب است!

اما چه چیز آن‌ها را متمایز می‌کند؟

با وجود آنکه هر دو سیستم از نظر سخت‌افزاری بسیار شباهت دارند، به‌نظر می‌آید تجربه بازی با لپ تاپ گیمینگ شیائومی ردمی بسیار جذاب‌تر از محصول مشابه آن از ایسوس است. شیائومی ردمی این مسئله را بیشتر مدیون جذابیت‌های گرافیکی و وضوح بالای نمایش خود است!

دیگر امکانات لپ تاپ

حضور صدا در لپ‌تاپ‌هایی که برای بازی و گیمینگ تخصصی شده‌اند، اهمیت بالایی دارد. لپ تاپ شیائومی با دو اسپیکر قدرتمند 2 وات، کیفیت فوق‌العاده‌‌ای را عرضه می‌کند. شما هنگام بازی با این سیستم احساس واقعی را تجربه می‌کنید.

هر دو سیستم از سیستم بلوتوث برخوردار هستند، بااین‌حال تفاوت‌هایی با یکدیگر دارند. لپ‌تاپ ایسوس فقط دارای 3 پورت USB نسخه 3.2 است. درحالی‌که شیائومی بلوتوث نسخه 5.1 را عرضه می‌کند و دارای یک پورت HMDI نسخه دوم است. از طرفی دارای چند پورت USB دیگر نیز هست که قابلیت اتصال را برای این لپ‌تاپ کاملا حرفه‌ای کرده‌است. انواع پورت‌های این USB عبارت است از:

  • 1 پورت USB نسخه 2؛
  • 2 پورت USB سخه 3.2؛
  • 1 پورت USB نوع C.

 باتری در لپ تاپ گیمینگ ایسوس از نوع لیتیوم-پلیمر است که قابلیت عملکرد 48 وات ساعت دارد؛ اما باتری موجود در لپ تاپ شیائومی از نوع 55 وات ساعت است. بااین‌حال شارژدهی فوق‌العاده این لپ‌تاپ با 5.5 ساعت بسیار مطلوب به‌نظر می‌آید.  

جالب‌است بدانید لپ تاپ گیمینگ شیائومی دارای صفحه کیبوردی است که یک نور پس‌زمینه دارد. در این‌صورت شما حتی در نور بسیار کم یا تاریکی محیط نیز، امکان مشاهده صفحه کیبورد خود را دارید. این امکان قابلیت‌های فراوانی را برای مجموعه لپ تاپ شیائومی مهیا کرده‌است.  

سخن آخر؛ کدام‌یک برای خرید مناسب‌تر است؟

اگر نگاهی به مشخصات فنی هر دو سیستم بیندازید، به‌نظر می‌رسد تقریبا در یک سطح از کیفیت ساخته شده‌‌اند. این لپ‌تاپ‌ها عملکرد مناسبی هنگام بازی دارند و افراد هنگام کار با آن‌ها احساس خوبی خواهند داشت. در بررسی‌ها مشخص شد برخی مشخصات و ویژگی‌های لپ‌تاپ ایسوس بسیار ایده‌‌آل و مناسب بوده و حتی در مواقعی از برند شیائومی پیش گرفته‌است. اگر در رقابت با لپ‌تاپ شیائومی ردمی نبود، شاید به‌عنوان یک ابزار گیمینگ به‌نوعی بی‌رقیب محسوب می‌شد!

بااین‌وجود لپ تاپ شیائومی با توجه به برخی جزئیات به‌ظاهر کم اهمیت در جلب رضایت مشتریان موفق بوده‌است. درنهایت این شما هستید که تصمیم می‌گیرید کدام لپ‌تاپ برای شما مناسب‌تر است؟! با‌این وجود اگر به‌دنبال محصولی هستید که از نظر سخت‌افزاری کیفیت فوق‌العاده‌ای داشته‌باشد، توصیه می‌کنیم، شیائومی را از دست ندهید!!

 

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد