ویژگی‌های چیپ‌های جدید اسنپدراگون 750G کوالکوم را بیشتر بشناسید!

نسیم خدابنده لو پنجشنبه 22 آبان 1399 - 21:59
ویژگی‌های چیپ‌های جدید اسنپدراگون 750G کوالکوم را بیشتر بشناسید!
کوالکوم از جمله شرکت‌هایی است که در تولید چیپ‌های حرفه‌ای و قدرتمند کیفیت فوق‌العاده‌ای را به رخ جهانیان کشیده‌است. سری جدید و بی‌نظیر پردازنده‌های این شرکت یعنی Snapdragon 7 نمونه‌های مدرنی همچون اسنپدراگون 750G را روانه بازار کرده‌است.

.

.

ویژگی‌های چیپ‌های جدید اسنپدراگون 750G کوالکوم را بیشتر بشناسید!

کوالکوم از جمله شرکت‌هایی است که در تولید چیپ‌های حرفه‌ای و قدرتمند کیفیت فوق‌العاده‌ای را به رخ جهانیان کشیده‌است. سری جدید و بی‌نظیر پردازنده‌های این شرکت یعنی Snapdragon 7 نمونه‌های مدرنی همچون اسنپدراگون 750G را روانه بازار کرده‌است.

این چیپ با فناوری‌های نوین خود باعث بهبود شرایط گرافیکی و سرعت در سیستم‌ها شده‌ و حتی از هم‌رده‌های خود نیز پیشی گرفته‌است. این قطعه مجهز به مودم یکپارچه X52 5G است و از شبکه‌های mmWave 6 و sub-6GHz 4G پشتیبانی می‌کند. این پردازنده توانسته‌است سرعت و عملکرد گرافیک و CPU را به شکل قابل‌ ملاحظه‌ای بهبود بخشد.

اگر بخواهیم از این چیپ جدید در مقایسه با چیپ قبلی یعنی Snapdragon 730G نقد منصفانه‌ای داشته باشیم، باید بگوییم 750G سرعت و گرافیک به‌ نسبت بهتری دارد. با بررسی مشخصات فنی این چیپ جدید همراه ما باشید.

مشخصات فنی چیپ اسنپدراگون 750g

تراشه جدیدی که با نام چیپ Spandragon 750G به بازار عرضه شده‌ در واقع نسخه مدرن و به‌روز شده پردازنده قبلی یعنی چیپ 730G بوده که در برخی مشخصات تقویت شده‌است. رم آن تا 12 گیگابایت را پشتیبانی می‌کند و مجهز به شارژ سریع QuickCharge +4 است.

گوشی‌های هوشمند مجهز به چیپ

گوشی میان‌رده Mi 10T Light از جمله محصولات شیائومی‌ است که با وجود این تراشه‌ها بسیار خوب عمل می‌کنند. همچنین ردمی نوت 10 از دیگر مدل‌های جهانی است که مجهز به چیپ‌های اسنپدراگون 750 هستند.

علاوه‌بر شیائومی برندهای بزرگ دیگری نظیر سامسونگ نیز به استفاده از این چیپ‌ها روی آورده‌اند. سامسونگ برای مدل گوشی A42 5G خود از این پردازنده کوالکوم استفاده می‌کند. وجود این چیپ باعث پایین آمدن قیمت در این سری از گوشی‌های میان‌رده شده‌ است.

پردازنده‌های چیپ اسنپدراگون 750G کوالکوم

به‌نظر می‌آید کوالکوم در نسخه‌های جدید چیپ‌های خود از پردازنده گرافیکی جدیدی به نام Adrebi 619 استفاده می‌کند که در مقایسه با نسخه‌های Adreno 618 سرعت بیشتری دارد. همین ویژگی باعث شده‌است که این چیپ به سرعت جایگزین نسل‌های 730 و 690 شود. این قابلیت‌های منحصربه‌فرد برای بسیاری از گیمرهایی که به گرافیک و سرعت بالای CPU نیاز داشتند، خبر خوبی به حساب می‌آید.

پردازنده مرکزی 8 نانومتری آن  64 بیت هشت هسته‌ای و از نوع Kyro 570 است که  عملکرد هر یک از این هسته‌ها به گونه‌ای است که تا سرعتی با فرکانس حداکثری 2.2 گیگاهرتزی فعالیت دارند. البته باید توجه کنید که عملکرد این هسته‌ها در مقایسه با سرعت CPU اسنپدراگون 865 و 865 plus بالا نیست.  با این حال طبق گفته سازندگان شرکت کوالکوم عملکرد این پردازنده در حدود 20 درصد نسبت به نسخه‌های پیشین بهبود یافته‌است.

چنین پردازنده‌ای باعث ایجاد یک قابلیت فوق‌العاده در نمایش دوربین شده‌است و ویژگی ضبط تصاویر با کیفیت 4k HDR10 و 4k HDR را در اختیار مصرف‌کنندگان قرار داده‌است.

هوش مصنوعی در محصولات جدید کوالکوم

جالب است بدانید در خصوص چیپ‌هایی که از هوش مصنوعی بهره می‌برند مقیاسی به نام واحد پردازش عصبی یا AI مطرح می‌شود. تجربه بسیاری از مشتریان این چیپ‌ها حاکی از آن است که این تراشه با بهبود 20 درصدی در عملکرد همراه ‌است و در حداکثر کارآیی خود 4.0 TOPS را عرضه می‌کند.

عملکرد هوش مصنوعی پیشرفته و واحد مجزا برای پردازش عصبی در اسنپدراگون 750G باعث می‌شود که عملکردهای مرتبط با هوش مصنوعی به این واحد سپرده شوند و دیگر وارد پردازنده مرکزی کوالکوم نشوند. چنین ویژگی‌ منحصربه‌فردی سبب می‌شود که پردازنده مرکزی برای پردازش سایر عملکردهای دستگاه سرعت و ظرفیت بیشتری داشته باشد. البته این بخش‌ها در هماهنگی کامل نسبت به یکدیگر هستند.

موتور AI که در نمونه جدید اسنپدراگون عرضه شده‌است از نسل پنجم این موتورهاست و علاوه‌بر افزایش قابلیت‌های معمول در سیستم‌ها، تأثیرات قابل‌توجهی را در عملکرد دوربین و ترجمه صدا ایجاد کرده‌است. شما در چیپ اسنپدراگون 750G دیگر شاهد نویزهای صوتی نخواهید بود؛ با حذف اکوی صوتی و صداهای مزاحم پس زمینه، کیفیت صوتی در این چیپ بهبود یافته‌است.

حذف این نویزهای اضافی هنگام تصویربرداری با استفاده از فناوری به نام Fluence AI انجام می‌شود که به سخت‌افزار هوش مصنوعی این سیستم مربوط است. این هوش توانایی دارد که صداهای پس زمینه را شنیده و انواع مزاحم را تشخیص دهد. سپس نسبت به حذف آن‌ها با سرعت و دقت بالا اقدام می‌کند.

مودم اسنپدراگون 750G چگونه است؟

مودمی که در چیپ Spandragon 750G به کار رفته است از نوع X52 محسوب می‌شود و قادر است در دو شبکه Sub-6 GHz و mmWave فعالیت کند. جالب است بدانید سرعت دانلود آن 3.7 گیگابیت بر ثانیه است که رقم قابل قبولی به حساب می‌آید. پشتیبانی از شبکه 5G مزایای بسیاری را در استفاده از اینترنت و برنامه‌های مبتنی بر آن ایجاد کرده‌است.

از دیگر قابلیت‌های این سری از چیپ‌های کوالکوم آن است که از شبکه‌های SA و NSA و TDD، FDD و شبکه رومینگ جهانی DDS پشتیبانی می‌کند. این چیپ ست همچنین قابلیت دارد که از عملکرد چند سیم کارت پشتیبانی کند.

قدرت نمایش اسنپدراگون‌ جدید

این چیپ‌ها همچنین از نمایشگرهای قدرتمند پشتیبانی کرده و به شکل‌گیری گوشی‌های پرچم‌دار و حرفه‌ای شیائومی کمک ویژه‌ای می‌کنند. رزولوشن تصویر در مجموعه‌های دارنده چیپ Spandragon 750G به 1080p+ 120Hz رسیده‌است. این نمایش چشم‌گیر بیشتر به پردازنده گرافیکی Adreno 619 مربوط می‌شود که همچنین از قابلیت‌هایی نظیر Game color Plus و Adreno HDR Fast پشتیبانی می‌کند.

جالب‌است بدانید یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی که اسنپدراگون 750G را خاص کرده‌است قیمت منحصربه‌فرد آن با توجه به قابلیت‌های فراوان است. درواقع با وجود چنین ویژگی‌هایی در مقایسه با بسیاری از محصولات مشابه، همچنان قیمت مناسبی برای فروش اعلام شده‌است.

پشتیبانی از اتصالات مدرن

از جمله دغدغه‌هایی که ممکن‌ است برای بسیاری از علاقه‌مندان به چیپ‌های کوالکوم پیش آید، نحوه پشتیبانی از اتصالات است. این چیپ‌ها از جدیدترین نوع اتصالات در این حوزه حمایت می‌کنند و امکان برقراری ارتباط از طریق بلوتوث 5.1 یا وای-فای 6 با این چیپ‌ها وجود دارد. همچنین چیپ‌ها دارای فناوری نوین FastConnect 6200 هستند که قابلیت اتصال را در این مجموعه‌ها بهبود داده‌‌است.

آنچه در خصوص چیپ ست جدید کوالکوم دانستیم!

این چیپ‌های مدرن از پردازنده مرکزی 8 نانومتری، 64 بیتی و 8 هسته‌ای Kryo 570 ساخته شده‌اند و تا عملکردی با حداکثر فرکانس 2.2 گیگاهرتز را پشتیبانی می‌کنند. اسنپدراگون 750G مجهز به هوش مصنوعی مدرن و واحد پردازش عصبی AI بوده که عملکردهای ویژه‌ای را در دوربین و حذف نویز صوتی هنگام تصویربرداری را ایجاد کرده‌است.

رم آن تا 12 گیگابایت را پشتیبانی می‌کند و مجهز به پردازنده گرافیکی Adreno 619 است که باعث ایجاد نمایشگر 120 هرتزی با رزولوشن 1080p+ می‌شود. مودم یکپارچه آن X52 است و از شبکه‌های Sub-6 و mmWave پشتیبانی می‌کند. این مودم همچنین اینترنت 5G با سرعت دانلود 3.7 گیگابایت بر ثانیه را در اختیار مصرف‌کنندگان قرار می‌دهد. این چیپ‌ها قابلیت‌های پرچم‌داران شیائومی را تحت‌تأثیر قرار داده‌اند.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد