ورود تلویزیون شیائومی Xiaomi Mi TV 5 PRO به بازار ایران

نسیم خدابنده لو جمعه 16 آبان 1399 - 21:52
ورود تلویزیون شیائومی Xiaomi Mi TV 5 PRO به بازار ایران
بعد ا ز موفقیت های چشمگیر تلویزیون شیائومی Mi TV 4S در بازار های جهانی، نوبت به آن رسیده است که نسل جدید و بسیار قدرتمندتر تلویزیون های شیائومی معرفی شود. تا ماه آینده منتظر ورود این تلویزیون به بازار ایران باشید.

.

.

.

تازه نفس قدرتمند در راه ایران!

شاید شما از جمله کاربرانی باشید که تکنولوژی LCD تلویزیون های کنونی شما را راضی نمی کند و دوست دارید عمق رنگ ها و روشنایی صفحه ی پنل به مراتب بیشتر باشد. همچنین نمی خواهید هزینه های گزاف پنل های OLED را پرداخت کنید. راه حل بهینه برای این امر، پنل های QLED سامسونگ است. سری Mi TV 5 PRO شیائومی دقیقا برای این منظور معرفی شده اند. علاوه بر این، تلویزیون شیائومی Mi TV 5 PRO از تراشه چهار هسته Amlogic T972 استفاده می کند.

تلویزیون 55 اینچی شیائومی همچنین حافظه‌ داخلی برای بارگذاری مناسب و ایده‌آل برنامه‌های مختلف دارد و مجهز به سیستم استریو آکوستیک است. این مجموعه رابط کاربری MIUI 11 و اندروید تی وی نسخه 9 دارد. در زیر مشخصات اصلی این تلویزیون مشاهده می شود.

مشخصه Mi TV 5 PRO
نوع پنل SAMSUNG QLED
رزولوشن 4K و 8K
فناوری های تصویر HDR10+ و MEMC
چیپ ست  Amlogic T972
حافظه داخلی  گیگ 64
رم  گیگ 4
بلندگو 4 بلندگوی 10 واتی

ظاهر شگفت‌انگیز تلویزیون شیائومی Mi TV 5 Pro

نکته مهمی که همواره در مقایسه تلویزیون‌ها درنظر گرفته‌ می‌شود، جذابیت‌های بصری آن‌ها است. اگر نگاهی به تلویزیون 55 اینچی شیائومی بیندازید، گوشه‌های باریک و بدون‌حاشیه آن توجه شما را به خود جلب خواهد کرد. از طرفی قاب آلومینیومی و مستحکم آن روی پایه‌های فلزی حرفه‌ای و شکیلی قرار گرفته است‌ که علاوه‌بر استحکام، زیبایی خیره‌کننده‌ای را به xiaomi tv 5 pro بخشیده‌است.

بخش پشتی تلویزیون شیائومی می تی وی 5 پرو از نوعی فیبر کربن ساخته شده‌است که باعث ایجاد نوعی بافت سه‌بعدی در محصول می‌شود. چنین قابلیتی علاوه‌بر نازک‌کردن صفحه نمایشگر و زیبایی چشم‌گیر، از ایجاد گرمای زیاد در تلویزیون نیز جلوگیری می‌کند. رنگ این سری از تلویزیون‌های شیائومی خاکستری است و نمایشگر آن با حالت مورب یک نمایش 55 اینچی را ارائه می‌دهد.

تلویزیون شیائومی Mi TV 5 Pro در ابعاد 1227mm×717.8mm محسوب می‌شود که بدون وجود پایه در آن محاسبه شده‌است. حدود 55mm مخصوص به پایه‌های آن است که به ابعاد اصلی نمایشگر افزوده می‌شود. وزن آن نیز با پایه 17.21 کیلوگرم و بدون پایه‌ها 17 کیلوگرم است.

نمایش رویایی تصاویر

نمایش تصویر در تلویزیون 55 اینچی شیائومی بسیار مناسب است و از بازتاب نور حین نمایش تصاویر جلوگیری می‌شود؛ چراکه مجهز به یک صفحه براق و ضدبازتاب است. وضوح تصویر در تلویزیون شیائومی Mi TV 5 Pro  به اندازه ی 4K یا 3840×2160 پیکسل عنوان می‌شود ولی به دلیل پردازنده ی بسیار قوی، قادر به نمایش تصاویر 8k با رزولوشن 7680×4320 نیز خواهد بود. این نمایشگر با امکانات فوق‌العاده خود نرخ نوسازی 60 هرتزی را ارائه می‌دهد.

xiaomi tv 5 pro یک زاویه دید 178 درجه‌ای را عرضه می‌کند که از هر دو طرف عمودی و افقی دید مناسبی را برای بینندگان ایجاد خواهد کرد. صفحه نمایش آن از نوع QLED است که از جمله جدیدترین فناوری‌های نمایش شرکت سامسونگ در دنیاست که با استفاده از نقاط کوانتومی، کیفیت و درخشش فوق‌العاده‌ای را برای تصاویر به همراه دارد. همچنین امکان استفاده از بیش‌ترین رنگ در این سری از تلویزیون‌های شیائومی وجود دارد که از گستره رنگی وسیعی پشتیبانی می‌کند.

تلویزیون شیائومی Mi TV 5 Pro از فناوری نوین HDR10+ و MEMC نیز پشتیبانی می‌کند که به منزله دستیابی به کیفیت تصویر بهتر است. به طور معمول این قابلیت در نمونه‌های پرچمدار عرضه می‌شود. جالب است بدانید این نمایشگر در رطوبت هوای 20 تا 80 درصد و محدوده دمایی 0 تا 40 درجه سانتی‌گراد به‌خوبی فعالیت می‌کند.

قابلیت‌ چند رسانه‌ای تلویزیون‌های شیائومی

منظور از امکانات چندرسانه‌ای، ویژگی‌های صوتی تلویزیون شیائومی می تی وی 5 پرو است که با وجود 4 بلندگوی قدرتمند و حرفه‌ای 10 واتی صدای دالبی دیجیتال مناسبی را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. فناوری به‌کار رفته در تلویزیون 55 اینچی شیائومی DTS و دالبی است که یک کیفیت صوتی استریو را عرضه می‌کند.مجموع توان  بلندگوهای تلویزیون 40 وات هستند و قدرت مناسبی دارند.

از دیگر قابلیت‌های چندرسانه‌ای در تلویزیون‌های شیائومی سری می باید به Xiaomi Ai، Dolby+ و PatchWall اشاره کرد.

وضعیت اتصالات در تلویزیون شیائومی Mi TV 5 Pro

اینکه دستگاه چگونه و با چه روش‌هایی به سایر لوازم الکترونیکی متصل می‌شود، همواره یکی از نکات قابل‌توجه هنگام خرید تلویزیون‌ها بوده‌است. این روزها حتی معمولی‌ترین سری‌ها نیز مجهز به درگاه‌های USB و HDMI هستند.

تلویزیون mi tv 5 55 مجهز به 3 درگاه HDMI است که یکی از این ورودی‌ها از نوع ARC محسوب می‌شود. همچنین پشتیبانی از دو پورت USB باعث شده‌است که اتصالات این سری از تلوزیون‌های شیائومی مناسب باشد. یک ورودی AV، یک شبکه جهانی دیجیتال چندرسانه‌ای یا DTMB1، یک پورت اترنت و یک درگاه خروجی S/PDIF از دیگر امکانات این محصول به حساب می‌آیند. این دستگاه همچنین از فناوری‌های کاربردی نظیر بلوتوث بهره می‌برد.

پشتیبانی از شبکه یک‌پارچه زندگی دیجیتالی یا DLNA در تلویزیون‌های هوشمند شیائومی باعث شده‌است که اتصالات و اشتراک‌گذاری داده‌ها در این مجموعه بهبود پیدا کند؛ چراکه قابلیت بهره‌گیری از سیستم وایرلس در لوازم الکترونیکی مختلف بیشتر شده‌است.

کمی درخصوص سیستم عامل و پردازنده‌ها اطلاعات کسب کنید!

چیپ ست در xiaomi tv 5 pro از نوع  Amlogic T972 بوده که پردازنده 4 هسته‌ای با فرکانس بالایی است و  پیشرفت چشم‌گیر بیش ‌از 60 درصد را نسبت به نسل‌های پیشین خود ثبت کرده‌است. این چیپ ست دقیقا همان چیپ ستی است که بهترین تلویزیون ساز های دنیا از آن استفاده می کند و متعلق به شرکت آمریکایی  Amlogic  می باشد.

این مجموعه از حافظه داخلی 64 گیگابایتی  و 4 گیگ رم بهره می‌برد که پردازش بسیاری از برنامه‌ها را در این سری از تلوزیون‌ها آسان کرده‌است. حافظه عملیاتی که در اختیار سیستم عامل دستگاه قرار می‌گیرد، تنها 4 گیگابایت را شامل می‌شود.

از جمله ویژگی‌های خاص xiaomi tv 5 pro باید به پشتیبانی از فناوری Wi-Fi 5 اشاره کرد. همچنین با وجود حافظه داخلی مناسب، امکاناتی نظیر ضبط تلویزیون نیز در اختیار کاربران قرار گرفته‌است.

سیستم عامل و رابط کاربری

تلویزیون شیائومی Mi TV 5 Pro برای اولوین بار مجهز به رابط کاربری MIUI 11 است که علاوه‌بر بهبود عملکرد دستگاه، در بهبود ارتباطات این سری از تلویزیون‌ها با سایر لوازم الکترونیکی موفق بوده‌است. این رابط کاربری بر وری اندروید تی وی نسخه ی 9 قرار گرفته است تا بیش از پیش تجربه ی کاربری بهتری را به کاربر منتقل کند.

نگاه اجمالی به تلویزیون می تی وی 5 پرو

این تلوزیون با بهره‌مندی از حافظه 4 گیگابایتی و پرازنده ی مرکزی Amlogic T972 توانسته‌است قابلیت‌های سخت‌افزاری بالایی را عرضه کند. ظاهر تلویزیون شیائومی Mi TV 5 Pro با ابعاد مناسب و وزن 17 کیلوگرمی عجیب شده‌است و زاویه دید 178 درجه‌ای را عرضه می‌کند. نمایشگر تلوزیون از نوع QLED است و رزولوشن 7680×4320 8K ولی با ویژگی 4k را به تصویر در می‌آورد.

جالب است بدانید این محصولات از سیستم عامل قدرتمندی بهره‌مند هستند و با پشتیبانی از جدیدترین فناوری‌ها نظیر DLNA، DTMB1 و بسیاری دیگر یک مجموعه بی‌نظیر را به بازار عرضه می‌کنند. این تلویزیون‌های شیائومی نه‌‌تنها تصاویر باکیفیتی را نمایش می‌دهند، بلکه در عرضه کیفیت صوتی حرفه‌ای نیز حرف‌های زیادی برای گفتن دارند. دقت و سرعت نمایش تصاویر را با تلویزیون شیائومی می تی وی 5 پرو تجربه کنید.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد