معرفی پرچمدار شیائومی Mi 10T Pro

حسین اسماعیلی جمعه 9 آبان 1399 - 23:02
معرفی پرچمدار شیائومی Mi 10T Pro
شیائومی به تازگی از پرچمدار خود به نام Mi 10t Pro پرده برداری کرده است. گوشی همه چیز تمامی که از هر لحاظ کامل است. با ما همراه باشید تا نگاهی اجمالی به آن بیندازیم.

.

.

معرفی پرچمدار شیائومی Mi 10t Pro

پرچمداران گوشی‌های شیائومی همواره یکی از بهترین محصولات هستند؛ چراکه از جدیدترین فناوری‌های روز دنیا بهره می‌برند. گوشی شیائومی Mi 10t Pro با نمایشگر 6.67 اینچی و رزولوشن 1080×2400 پیکسل وضوح فوق‌العاده‌ای را به نمایش می‌گذارد. اینترنت این گوشی از نسل امروزی 5G محسوب می‌شود و مجهز به چیپ ست حرفه‌ای اسنپدراگون 865 کوالکوم و پردازنده گرافیکی Adreno 650 است.

این گوشی هشت هسته‌ای که دوربین حرفه‌ای با فناوری HDR دارد و انتظارات را از گوشی‌های پرچمدار شیائومی بالا برده‌است. بنابراین در ادامه به بررسی مشخصات فنی گوشی شیائومی Mi 10t Pro می‌پردازیم. اگرچه هنوز تا ورود این پرچمدار به بازار کمی زمان باقی مانده است، می توانید خرید گوشی  پرچمدار کنونی شیائومی یعنی Mi note 10 را مد نظر داشته باشید.

شیائومی Mi 10t Pro ؛ خوش ساخت و باکیفیت!

هر دو بخش قاب جلویی و پشتی Xiaomi Mi 10t Pro مجهز به کورنینگ گوریلا گلس 5 است که با مقاومت فوق‌العاده خود از گوشی و قاب آن محافظت می‌کند. این قاب آلومینیومی کیفیت بالایی در ساخت دارد و در رنگ‌های پرطرفدار مشکی، نقره‌ای و آبی به بازار عرضه می‌شود.

شیائومی می 10 تی پرو تنها 218 گرم وزن دارد که وزنی مناسب و کارآیی آسان را به همراه خواهد داشت. جالب است بدانید در جعبه این گوشی باید انتظار یک قاب آنتی‌باکتریال و حرفه‌ای را داشته باشید که از جمله جدیدترین محصولات جانبی برای این گوشی‌های پرچمدار شیائومی محسوب می‌شود.

گوشی شیائومی Mi 10t Pro در ابعاد 165.1×76.4×9.3 mm است و با ضخامت حدود 9 میلی‌متری خود سبک جدیدی از گوشی‌های شیائومی را به نمایش گذاشته‌است.

نمایش حرفه‌ای و خیره‌کننده!

نمایش فوق‌العاده تصاویر در شیائومی Mi 10T Pro را مدیون صفحه نمایشگر حرفه‌ای آن هستیم که از نوع IPS LCD است. این صفحه نمایشگر مجهز به فناوری نوین HDR10+ است و به ارائه نرخ نوسازی 144 هرتزی می‌پردازد. این نمایشگر حداکثر روشنایی 650 نیتس را عرضه می‌کند.

سایز صفحه نمایش در شیائومی می 10 تی پرو 6.67 اینچ است که به طور تقریبی 85 درصد از صفحه گوشی قابل استفاده و لمس خواهد بود. این مسئله باعث می‌شود جذابیت بصری فوق‌العاده‌ای برای محصول ایجاد شود. رزولوشن در گوشی Xiaomi Mi 10T Pro، 1080×2400 پیکسل است و نسبت ابعاد 20:9 را نمایش می‌دهد. این صفحه نمایشگر با کورنینگ گوریلا گلس 5 در دو لایه محافظت می‌شود که از جدیدترین فناوری‌های موجود در این حوزه است.

این LCD تصاویر را با کیفیت +FHD عرضه می‌کند و گستره رنگی فوق‌العاده‌ای دارد. نرخ نوسازی در این محصولات به اندازه‌ای است که تصور می‌شود این گوشی‌های پرچمدار شیائومی برای گیمینگ طراحی شده‌اند؛ درحالی‌که چنین نیست!

هم‌چنین باید‌ بدانید Xiaomi Mi 10t Pro مجهز به تکنولوژی مدرن MEMC است که منجر به عرضه رزولوشن فوق‌العاده +1080p می‌شود و روشنایی بی‌نظیر 650 نیتس را عرضه می‌کند. از دیگر فناوری‌های به‌کار رفته در این محصول باید به Adaptive Sync اشاره کرد که فریم ریت را با توجه به استاندارد محتوای نمایشی تغییر می‌دهد و درواقع آن را با نیازهای کاربر سازگار می‌کند.

از طرفی روشنایی صفحه نمایش از طریق سنسورهای ویژه‌ای قابل کنترل خواهد بود. این سنسور 360 عمل می‌کنند و به تشخیص میزان نور محیط می‌پردازد. هم‌چنین این قابلیت باعث ایجاد تنظیمات داخلی مطلوبی خواهد شد.

سخت‌افزار حرفه‌ای گوشی‌های پرچمدار شیائومی

از جمله مهم‌ترین ویژگی‌های گوشی Xiaomi Mi 10t Pro باید به سیستم عامل اندروید 10 اورجینال آن  اشاره کنیم. رابط کاربری بر مبنای اندروید در این مجموعه‌های حرفه‌ای MIUI 12 است که باعث بهبود عملکرد دستگاه و سرعت و دقت آن می‌شود. وجود چیپ‌ ست 7 نانومتری اسنپدراگون 865 گوالکوم و پردازنده حرفه‌ای هشت هسته‌ای در این مجموعه از دیگر مشخصاتی‌ است که شیائومی Mi 10T Pro را به یک پرچمدار بی‌رقیب تبدیل می‌کند.

اما نکته جالب‌توجه آن است که هر یک از هسته‌های پردازنده 64 بیتی، سرعت‌های مختلفی را عرضه می‌کنند. تنوع هسته‌ها در این گوشی پرچمدار به شرح زیر است :

  • یک هسته 2.84 گیگاهرتزی Kryo 585 ؛
  • سه هسته 2.42 گیگاهرتزی Kryo 585 ؛
  • چهار هسته 1.80 گیگاهرتزی Kryo 585.

پردازنده گرافیکی این مجموعه نیز از نوع Adreno 650 600MHz محسوب می‌شود که ساخت شرکت بزرگ کوالکوم به حساب می‌آید و سرعت عمل گوشی را به طرز قابل ملاحظه‌ای افزایش داده‌است. رم در این گوشی‌ها نیز 8 گیگابایتی و از نوع LPDDR5 است.

شیائومی Mi 10t Pro هیچ جایگاهی برای پذیرش کارت حافظه ندارد و حافظه داخلی آن از نوع UFS 3.1 به شمار می‌رود. این حافظه به دو شکل موجود است و در این تنوع به بازار عرضه می‌شود:

  • 128GB 8GB RAM؛
  • 256GB 8GB RAM.

دوربین گوشی‌های پرچمدار شیائومی چگونه است؟

جالب است بدانید شیائومی دوربین اصلی خود را به طور معمول به صورت چندگانه ارائه می‌دهد. به‌عنوان مثال گوشی Xiaomi Mi 10T Pro مجهز به دوربین سه گانه‌‌ای است که هر یک ویژگی‌های مختص به خود را دارند. این دوربین‌ها عبارت هستند از :

  • دوربین اصلی 108 مگاپیکسلی؛ دارای لرزش‌گیر اپتیکال است و پهنای تصویر 26 میلی‌متری را عرضه می‌کند؛
  • دوربن 13 مگاپیکسلی؛ با پهنای بی‌نظیر Ultrawide و پوشش زاویه دید 123 درجه‌ای ؛
  • دوربین 5 مگاپیکسلی؛ این دوربین مجهز به عمق سنج و ماکرو است.

از دیگر ویژگی‌های این دوربین‌ها باید به تجهیز فناوری HDR، پانوراما و LED Flash اشاره کرد. قابلیت تصویربرداری ویدئو با این دوربین‌ها 8K@30fps و 4K@30/60fps است. همچنین این دوربین‌ مجهز به Dual Video است که قابلیت فیلم‌برداری به‌صورت هم‌زمان توسط دو دوربین را عرضه می‌کند.

از دیگر ویژگی‌های جذابی که گوشی‌های شیائومی را به‌خصوص در نمونه‌های پرچمدار بی‌رقیب کرده‌، قابلیت‌های متنوع و حرفه‌ای دوربین آن‌‌هاست. به ‌عنوان مثال از فناوری Phone/Video Clone بهره می‌برند که چند تصویر پیاپی را از یک منظره دریافت می‌کند و با ترکیبی جذاب آن‌ها حالت‌های متنوعی از عکس‌برداری و فیلم‌برداری را عرضه خواهد کرد.

علاوه‌بر دوربین‌های اصلی، دوربین سلفی یا جلوی این گوشی نیز 20 مگاپیکسل است که تصاویر عریض 27 میلی‌متری را ارائه می‌دهد. حتی این دوربین نیز از فناوری HDR پشتیبانی می‌کند و کیفیت نمایش 1080p@30fps و 720p@120fps را ارائه می‌دهد.

ارتباطات گوشی‌های شیائومی سری Mi

شیائومی می 10 تی پرو از بلوتوث 5.1 پشتیبانی می‌کند و مجهز به تکنولوژی NFS است. گوشی Xiaomi Mi 10t Pro دو پورت USB دارد که نوعی از آن Type-C 2.0 و نوع دیگر  USB On-The-Go است.

سیستم A-GPS آن دوبانده به شمار می‌رود و مجهز به سیستم‌های ارتباطی نظیر GLONASS، BDS، GALILEO و QZSS است. هم‌چنین گوشی‌های پرچمدار شیائومی امکاناتی نظیر هات‌اسپات، مادون قرمز، بلندگوی دوبانده استریو و وای‌فای دارند.

دیگر ویژگی‌های شیائومی Mi 10T Pro

تکنولوژی شبکه در این سری از گوشی‌های شیائومی 5G و از انواع LTE، HSPA و GSM است. این مجموعه هم‌چنین از استانداردهای صوتی متنوعی همچون Hi-Res بهره می‌برد که باعث تقویت صوت در این پرچمدار حرفه‌ای شده‌است.

باطری Xiaomi Mi 10T Pro از نوع Li-Po  5000 میلی‌آمپری است که از نوع شارژ سریع محسوب می‌شود. این باتری از توان 33 وات پشتیبانی می‌کند و مجهز به فناوری مدرن Middle Middle Tab است. این تکنولوژی سبب می‌شود که میزان ذخیره انرژی در این محصول بهبود پیدا کند و این گوشی باتری را حدود 17 درصد بیشتر از نسل‌های گذشته خود حفظ کند.

از دیگر سنسورهای استفاده شده در شیائومی Mi 10t Pro باید به تشخیص اثر انگشت، شتاب‌سنج، قطب‌نما و فشارسنج اشاره کرد.

نگاه اجمالی به گوشی‌های پرچمدار شیائومی

این گوشی با بهره‌مندی از  صفحه نمایش 6.67 اینچی از نوع IPS LCD و پردازنده اسنپدراگون 865 کوالکوم و پردازنده گرافیکی Adreno 650 600GHz به نمایش تصاویر با کیفیت بالا و نرخ نوسازی 144 هرتزی می‌پردازد. رزولوشن تصاویر در این مجموعه 1080×2400 پیکسل است و روشنایی حداکثری 650 نیتس را عرضه می‌کند.

این مجموعه از سیستم عامل اندروید 10 اورجینال و رابط کاربری MIUI 12 بهره می‌برد و دو نسخه از آن با حافظه‌های 128 یا 256 گیگابایت به بازار عرضه می‌شوند. رم این گوشی‌ها 8 گیگابایتی است و دوربین‌های باکیفیت و حرفه‌ای را در اختیار مشتریان قرار داده‌اند.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد