تفاوت بین ساعت هوشمند هایلو LS01 و LS05

تیرداد نصرتی سه شنبه 26 فروردین 1399 - 12:06
تفاوت بین ساعت هوشمند هایلو LS01 و LS05
به تازگی شرکت هایلو ساعت هوشمند جدیدی که در واقع نسل بعدی ساعت های هوشمند LS01 می باشد را معرفی کرد این مدل LS05 یا هایلو Solar نام گرفته است که در ادامه ی مطلب به تفاوت های این دو مدل از ساعت های هوشمند می پردازیم.

طراحی و ساخت : 

از لحاظ طراحی بدنه، هر دو ساعت کاملا با یکدیگر تفاوت دارند. ساعت هوشمند قبلی Haylou LS01 بدنه ی مربع شکل داشته و طراحی کلی مانند ساعت هوشمند Amalfit Bip S  دارد. از طرف دیگر، ساعت Haylou LS05  یا Haylou Solar با طراحی کاملا متفاوت بدنه ای دایره ای شکل کلاسیک داشته و از طراحی کلی ساده ای برخوردار می باشد.

 

ساعت هوشمندHaylou LS01 دارای بدنه ای زیبا در کنار بند های سیلیکونی قابل تعویض است. زمانی که ساعت را خریداری می کنید ، بندهایی به رنگ سیاه و سفید را به عنوان بند اصلی ارائه می شود ، اما می توانید بند های رنگی دیگر را بطور جداگانه خریداری کنید.شماره گیری مربع شکل دارای یک صفحه نمایش لمسی 1.3 اینچ و یک دکمه فیزیکی در سمت راست می باشد. صفحه پایین برخی از سنسورها را برای ردیابی فعالیت ها نصب می کند. ابعاد این ساعت 11.6 میلی متر 35.9 * 35.7 * 40/9 و وزن آن 34 گرم است.در مقابل ساعت Haylou LS05 ، با یک صفحه نمایشگر دایره ای شکل و بند های سیلیکونی نیز با شکوه به نظر می رسد. طراحی کلی این ساعت هوشمند ساده و ظریق است. صفحه نمایشگر کمی کوچکتر از نسل قبلی خود بوده و 1.28 اینچ می باشد ، در حالی که اندازه بند آن 22 میلی متر است. طول آن 264 میلی متر است و وزن آن 54 گرم است.

 

هر دو دستگاه  دارای استاندارد IP68 بوده و در مقابل آب و گرد غبار مقاوم هستند.

نمایشگر : 

صفحه نمایشگر LS01 رنگی از جنس TFT می باشد. وضوح تصویردر آن 240 240 پیکسل را فراهم می کند و در تمام محیط ها پر نور وضوح رنگی را تضمین می کند.

ساعت Haylou LS05 نیز شامل یک صفحه نمایش TFT ECD 1.28 اینچی است وضوح یکسان تصویر 240 × 240 پیکسل روشنایی مناسبی را برای استفده بهتر بینایی حتی در طول روز فراهم می کند.

فن آوری های سنجش :

هر دو مدل از این ساعت های هوشمند مجهز به ماژول های هوشمند برای پیگیری تناسب اندام و فعالیت های بهداشتی شما هستند.

 ساعت های هوشمند Haylou LS01 و LS05 دارای یک سنسور ضربان قلب داخلی هستند که بیشتر به الگوریتم های ضربان قلب اصلی برای نظارت بر ضربان قلب 24 ساعته مجهز می باشند. علاوه بر این ، ساعتها با پیشنهاد تمرینات مناسب قادر به جلوگیری از بیماریهای احتمالی قلبی هستند.از جمله پروتکل های بهداشتی دیگراستفاده شده در این دو مدل، می توان به آموزش تنفس، یادآوری بی تحرکی و نظارت بر خواب اشاره کرد که شمار را قادر می سازد با داشتن یک تحلیل جامع سلامت از وضعیت سلامتی خوب با خبر شوید. به طور مشابه ، این ساعت ها شامل کنترل موسیقی ، پیش بینی هوا ، شتاب سنج 3 محوره ، تلفن یاب و موارد دیگر نیزهستند.

 

در بسته ی حالت های ورزشی ، هر دو Haylou LS01 و Haylou LS05 به ترتیب 9 و 12 حالت ورزشی را در خود جای داده اند. ساعت مچی Haylou LS01 دارای ویژگی های دوندگی ، دوچرخه سواری ، پیاده روی ، تناسب اندام ، تردمیل ، کوهنوردی ، یوگا و موارد دیگر است.

اما آخرین نسخه شامل 12 حالت مانند پیاده روی ، دویدن در فضای باز ، کوهنوردی ، دوچرخه سواری ورزشی ، بسکتبال ، ژیمناستیک ، تمرین های آزاد ، فوتبال ، قایقرانی ، دوچرخه سواری و یوگا می باشد.

 باتری

بدون شک ، بخش باتری را می توان به عنوان تضاد قابل توجه بین دو پوشیدنی مچ دست نامید. ساعت هوشمند Haylou LS01 باتری 210 میلی آمپر ساعتیاز جنس لیتیوم پلیمری  دارد، که در حالت مصرف عادی تا 14 روز عمر می کند. Haylou LS05 با 340 میلی آمپر ساعت از باتری بزرگتری برخوردار بوده که به مدت 30 روز با یک بار شارژ عمر می کند. اما همچنان در صورت استفاده از مانیتور ضربان قلب 24 ساعته ، عمر باتری تا 15 روز کاهش می یابد. در نهایت متاسفانه ، هیچ یک از دستگاه ها از شارژ بی سیم پشتیبانی نمی کنند.

 

اتصالات : 

از لحاظ برقراری اتصال ، ساعت Haylou LS01 و Xiaomi Haylou LS05 به ترتیب نسخه بلوتوث 4.2 و 5.0 را پشتیبانی می کنند. علاوه بر این ،هر دو نیز دارای ماژول GPS هستند.

 

کاربران قادر هستند در هر دو مدل از این ساعت های هوشمند می توانند اطلاعات بیشتری درباره فعالیت های بدنی خود، مشاهده کنند. اگر از ساعت هوشمند هایلو مدل LS01  استفاده می کنید از اپلیکیشن Haylou Fit استفاده کنید و اگر مدل Ls05 را خریداری کردید از اپلیکشن HAylou Sport استفاده کنید.

لازم به ذکر است که در هیچ یک از موارد دسترسی به عملکرد NFC نخواهید داشت.این مدل از ساعت های هوشمند همچنین با سیستم عامل اندروید 4.4 یا بالاتر و iOS 8  و بالاتر سازگار هستند. بنابراین ، ضمن مشاهده اطلاعات در زمان واقعی تلاشهای روتین خود، از آخرین رابط تلفن خود لذت خواهید برد.

 

نتیجه گیری : 

نتیجه گیری از مقایسه Haylou LS01 و Xiaomi Haylou LS05 ، هر دو دستگاه از الگوریتم های مدرن در پکیج خود استفاده کرده اند. و انتخاب بین این دو مدل بستگی به بودجه و سلیقه ی شما خواد داشت.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد