ایکس ویژن یا شیائومی P1؟ بررسی دو 55 اینچی بازار ایران

چهارشنبه 20 بهمن 1400 - 13:27
ایکس ویژن یا شیائومی P1؟ بررسی دو 55 اینچی بازار ایران
تلویزیون ایکس ویژن بخریم یا نه ؟ تلویزیون ایکس ویژن ساخت کجاست ؟ تلویزیون ایکس ویژن بهتره یا شیائومی ؟ این ها تعدادی از سوالاتیست که درباره ی تلویزیون ایکس ویژن می شنویم اما آیا واقعا ایکس ویژن 55 اینچی بهتر از تلویزیون های جدید شیائومی p1 می باشد؟

تلویزیون اندروید ایکس ویژن 55 اینچی که توسط مادیران تولید می شود یکی از تلويزيون های با کیفیت و در عین حال ارزان قیمت بازار می باشد که در سال های اخیر فروش خوبی داشته است اما در همین بازه ی قیمتی رقیبی از برند شیائومی وجود دارد و اين تلویزیون اندروید شیائومی یک 55 اینچی از خانواده تلویزیون های جدید شیائومی می باشد و Mi TV P1 نام دارد. خانواده Mi TV 4s تلویزیون های شیائومی پرفروش ترین در دنیا بود و حالا جای خود را به تلویزیون های اسمارت شیائومی P1 داده که بهبود هایی نسبت به سری قبل داشته اند و به دنبال تکرار موفقیت های 4s می باشند.

تلویزیون ایکس ویژن 55

طراحی و ساخت

در تلویزیون های شیائومی P1 برخلاف 4s از پلاستیک فشرده ABS مشکی رنگ استفاده شده که جنس پایه ها و فریم اطراف پنل تلویزیون را شامل می شود و مقاومت بسیار خوبی نشان می دهد. از تلويزيون ایکس ویژن 55 اینچی دو تصویر در دسترس است که در ما طبق تصاویر سایت مادیران این بررسی را جلو می بریم؛ به نظر می رسد که جنس فریم و پایه های تلویزیون ایکس ویژن سری جدید نیز از پلاستیک فشرده باشد اما رنگ پایه ها نقره ای و شکل آن ها هلالی می باشد (درمورد جنس پایه ها اطلاعات دقیقی در دست نیس) و حاشیه اطراف پنل کمی بیشتر از رقیب شیائومی می باشد. تلویزیون جدید شیائومی P1 در مدل 55 اینچی حدودا 12 کیلوگرم وزن دارد ولی متاسفانه درمورد وزن تلویزیون اندروید ایکس ویژن نمی توان به درستی اظهار نظر کرد.

تلویزیون شیائومی قیمت


به طور کلی در این بازه ی قیمتی و در تلویزیون های میان رده دنیای تکنولوژی نمی توان انتظار زیادی مبنی بر کیفیت ساخت و متریال مرغوب داشته باشیم اما با این حال در تلویزیون شیائومی اسمارت P1 شاهد طراحی فوق العاده ظریف و متریالی مرغوب هستیم. درمورد تلویزیون ایکس ویژن اندروید نیز ظاهرا متریال خوب می باشد البته وقتی که حتی تصاویر واضحی در دسترس نیست سخت می توان در مورد کیفیت ساخت آن نظر داد.

تلویزیون ایکس ویژن قیمت

پنل و جزئیات تصویر برنده واقعی را مشخص می کند

دو تلویزیون مورد بررسی ما 55 اینچی و صفحه تخت می باشند و همچنین از نسبت تصویر 16:9 و رزولوشن 4K پشتیبانی می کنند اما تفاوت هایی که برنده را رقم می زند چیست؟
در تلویزیون هوشمند شیائومی P1 از پنلی VA و 10 بیتی استفاده شده که همه ی طیف های رنگی معروف دنیا را در حدود بالای 90% پوشش می دهد و توانایی تولید 1.07 میلیارد رنگ دارد، (DCI-P3=94% , BT709=99.5% , NTSC=88%) پس قطعا با خرید تلویزیون شیائومی P1 صاحب یکی از خوش رنگ ترین پنل های این بازه ی قیمتی می شوید.

تلویزیون ایکس ویژن اسمارت

با اینکه در سایت مادیران نوع پنل تلویزیون ایکس ویژن 55 اینچی به طور دقیق مشخص نشده است و گفته شده که IPS نمی باشد اما در سایت های متفرقه نوع پنل این تلویزیون وطنی IPS LED اعلام شده است. مدل P1 شیائومی در حدود 178 درجه زاویه دید دارد که با توجه به VA بودن پنل آن بسیار قابل توجه است چرا که پنل های VA معمولا زاویه دید خوبی ندارند اما شیائومی آن را جبران کرده است. زاویه دید تلویزیون ایکس ویژن نیز طبق ادعای مادیران 178 درجه می باشد. درمورد نرخ نوسازی باید بگوییم که تلویزیون اندروید شیائومی P1 همانطور که می دانید نرخ نوسازی 60 هرتزی دارد اما باز هم درمورد نرخ نوسازی ایکس ویژن اطلاعات کاملی در دسترس نیس و در سایت مادیران هیچ سخنی از نرخ نوسازی پنل 55 اینچی این تلویزیون به میان نیامده هرچند در برخی سایت ها نرخ نوسازی این تلویزیون ایکس ویژن جدید 55 اینچی را 60 هرتز اعلام کرده اند.

تلویزیون شیائومی اندروید

متاسفانه از روشنایی حداکثری و نسبت کنتراست پنل VA استفاده شده در تلویزیون P1 شیائومی اطلاعاتی نداریم اما همانطور که می دانیم در سری 4s از پنل های IPS استفاده شده بود و در آن ها نسبت کنتراست 1:1500 ، و روشنایی حداکثری 470 نیت اعلام شده بود؛ در نهایت با توجه به استفاده از پنل VA در تلویزیون جدید شیائومی P1 می توانیم نتیجه بگیریم که نسبت کنتراست بسیار بالاتر از 1:1500 خواهد بود در صورتی که تلویزیون ایکس ویژن جدید 55 اینچی نسبت کنتراستی معادل 1:1200 را ارائه می کند پس در ارائه جزئیات و رنگ های زنده و طبیعی شیائومی یک سر و گردن بالاتر می باشد. درمورد روشنایی حداکثری نیز برای ایکس ویژن 55 اینچی عدد 350 نیتس اعلام شده که باز هم طبق تجربه ای که از 4s داشتیم این رقم به مراتب برای تلویزیون اندروید شیائومی مدل P1 بالاتر خواهد بود. درباره ی پشتیبانی از HDR و قابلیت های تصویر در سایت مادیران گفته شده که این تلویزیون ایکس ویژن مدل 55XTU835 از HDR پشتیبانی می کند و بس(البته در برخی سایت های گفته شده که HDR10 در ایکس ویژن به ورودی تصویر از USB خلاصه می شود) ! شیائومی اما در تلویزیون جدید هوشمند P1 خبر از ساپورت HDR10 plus ، HLG ، WCG و Dolby Vision داده است که به لطف تراشه ی قدرتمند این تلویزیون و با قابلیت MEMC تصاویر سریع نیز در واضح ترین حالت ممکن به نمایش در بیایند.

تلویزیون شیائومی بررسی

ناگفته نماند که تلویزیون اسمارت شیائومی P1 از قابلیت گیمینگ ALLM هم پشتیبانی می کند که با وجود نرخ نوسازی 60 هرتزی و تاخیری که پنل به همراه داشت برای گیم های حرفه ای و سریع کاربردی ندارد اما قطعا شما را در ازای هزینه ای که می کنید راضی خواهد کرد.

سیستم عامل و سخت افزار

یکی از نقاط مثبت تلویزیون وطنی ایکس ویژن 55 اینچی، استفاده تراشه ی قدرتمند در آن می باشد؛ تراشه ی استفاده شده در سری جدید تلویزیون های ایکس ویژن 64 بیتی و از نوع کورتکس A55 می باشند. پردازنده ی گرافیکی Mali-G31 نیز مسئول پردازش تصاویر و رابط کاربری در این تلویزیون 55 اینچی ایرانی می باشد. تلویزیون شیائومی اندروید P1 نیز از چیپست Mediatek MT9611 استفاده کرده که مانند ایکس ویژن، درون خود 4 هسته ی 64 بیتی کورتکس A55 را دارد اما تفاوت جایی رقم میخورد که تراشه ی گرافیکی استفاده شده در شیائومی از نوع Mali-G52 MP2 می باشد؛ این پردازنده ی گرافیکی یک سر و گردن از تراشه ی Mali-G31 ایکس ویژن بالاتر می باشد و در پردازش تصاویر سریع و موشن های بالا نقش به سزایی دارد و باعث برتری شیائومی می شود.

تلویزیون پرچمدار شیائومی

راستی درگاه HDMI 2.1 نیز به لطف حضور این تراشه ی گرافیکی در تلویزیون جدید شیائومی P1 جای گرفته که در این بازه ی قیمتی، وجود چنین درگاهی تقریبا برای همه ی تولید کنندگان تلویزیون قفل می باشد. هر دو تلویزیون مورد بررسی ما 16 گيگابايت فضای ذخیره سازی و 2 گیگابایت حافظه رم برای پردازش کار های مربوط به سیستم عامل و تصویر دارند.
سیستم عامل محبوب و جهانی اندروید TV انتخاب این دو کمپانی برای تلویزیون هایشان بوده و نسخه ی مورد پشتیبانی هردوی آنها اندروید 10 می باشد.

تلویزیون جدید شیائومی قیمت

چطور با این تلویزیون ها ارتباط بگیریم؟

درگاه های تلویزیون ایکس ویژن 55 عبارت اند از یک درگاه وروردی AV mini ، دو درگاه USB (یکی نسل 3 و یکی نسل 2) و سه درگاه HDMI نسخه ی 2.0 و متاسفانه از درگاه خروجی اپتیکال صدا یا جک 3.5 میلیمتری هدفون و حتی درگاه LAN صحبتی نشده که امیدوارم این تلویزیون از این درگاه های پر کاربرد پشتیبانی کند.
در تلویزیون اندروید شیائومی P1 ما دو درگاه USB نسل 2 را در کنار 3 درگاه HDMI داریم که یکی از این درگاه های HD نسخه 2.1 می باشد و از قابلیت eARC پشتیبانی می کند. همچنین درگاه های LAN ، جک 3.5 میلیمتری هدست و SPDIF یا خروجی اپتیکال صدا را نیز به لیست درگاه های سریع و محبوب این تلویزیون 55 اینچی اسمارت شیائومی اضافه کنید.

تلویزیون های جدید شیائومی

در بخش اتصالات بیسیم شیائومی از وای فای نسل 5 و بلوتوث نسخه ی 5 پشتیبانی می کند که انتن دهی و سرعتی بالا دارند. در ايکس ویژن 55 اینچی نیز این دو در دسترس هستند اما نسخه ی آن ها مشخص نیست. ایکس ویژن گفته که با Wifi Screen Mirror می توانید صفحه ی موبایل خود را به تلویزیون اندروید ايکس ویژن انتقال دهید. در شیائومی اما طبق بروز رسانی های صورت گرفته نسبت به 4s، تلویزیون جدید P1 از کروم کست و میراکست پشتیبانی می کند و می توان بوسیله ی آن ها به راحتی موبایل را روی پنل 55 اینچی با کیفیت این تلویزیون انداخت. کنترل شیائومی بلوتوثی می باشد و به میکروفون مجهز شده تا می بتوانید به وسیله ی دستور صوتی هر آنچه که نیاز دارید را در سریع ترین زمان ممکن برای شما فراهم کند.

تلویزیون جدید شیائومی خرید

مادیران گفته که کنترل ایکس ویژن هوشمند می باشد اما در هاله‌ای از ابهام فرو رفتیم چرا که هوشمند بودن معانی متفاوتی دارد و ما چیزی از این کنترل جز هوشمند بودن نمی دانیم. در تلویزیون هوشمند ایکس ویژن از تیونر داخلی DVB-T2 استفاده شده در صورتی که شیائومی سنگ تمام گذاشته و از سه تیونر DVB-T2، DVB-C و DVB-S2 پشتیبانی می کند. راستی یکی از قابلیت های جذاب تلویزیون شیائومی اسمارت P1 سنسور نور محیط می باشد که در ایکس ویژن خبری از این سنسور نیست.

سیستم صوتی

شاید جالب باشد اما مادیران درباره ی بلندگو های تلویزیون هوشمند ایکس ویژن هیچ اطلاعاتی نداده و ما حتی درمورد چند کاناله بودن آن نیز چیزی نمی دانیم. شیائومی اما از دو بلندگوی ی فولرنج 10 واتی استفاده کرده که در مجموع 20 وات صدا تولید می کنند و از قابلیت های جذاب Dolby Audio ، DTS-HD و Virtual Surrounding Sound پشتیبانی می کنند.

تلویزیون شیائومی 55 اینچ

کلام آخر

برند ایکس ویژن در کیفیت تصویر همیشه خوب بوده و در 15 سالی که فعالیت دارد تلویزیون های نسبتا خوبی تولید کرده است. در پایان جا دارد بگوییم که ایکس ویژن رقیبی قابل احترام است چرا که تا جای ممکن از گزینه های مناسبی مثل پنل خوب و سخت افزاری قوی روی این تلویزیون 55 اینچی استفاده کرده و گارانتی مادیران را پشت سر خود دارد اما شیائومی مثل همیشه قوی تر از تمامی رقبا ظاهر شده تا تلویزیون ایکس ویژن 55 را نیز از پیش رو بردارد چرا که تخصص شیائومی، بهترین بودن در هر بازه ی قیمتی است. سایت ما به عنوان تنها فروشگاه اینترنتی تلویزیون شیائومی، تمامی تلویزیون ها را با گارانتی داتیس برتر به شما تحویل می دهد تا جای هیچ گونه نگرانی ای نباشد.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد