ارزان ترین لپ تاپ های گیمینگ با گرافیک پرقدرت Nvidia GTX 1660Ti!

جمعه 8 اسفند 1399 - 20:11
ارزان ترین لپ تاپ های گیمینگ با گرافیک پرقدرت Nvidia GTX 1660Ti!
چند سالی میشه که به دلیل شرایط اقتصادی، لپ تاپ های گیمینگ میان رده و ارزان قیمت محبوبیتشون در بین عاشقان گیم دوچندان شده. توی این مقاله قراره ارزون ترین لپ تاپ هایی که از گرافیک پر قدرت Nvidia GTX 1660Ti استفاده میکنن رو در مقام مقایسه قرار بدیم.

«گزینه های مورد مقایسه ما لپتاپ می گیمینگ جدید شیائومی ( Xiaomi mi gaming ) و لپ تاپ Legion 5 A لنوو هستند»


ساخت
لپ تاپ های لنوو سری Legion در سالهای قبل همگی بدنه ای تماما پلاستیکی داشتند. در Legion جدید فقط درب لپ تاپ آلومینیومی شده اما بقیه دستگاه از همون پلاستیک فشرده استفاده شده که کیفیت نسبتا خوبی داره. اما خبر خوب اینجاست که رقیب شیائومی بدنه ای تماما آلومینیومی داره که میتونه نقطه قوتی باشه در برابر لنوو. چونکه بدنه ی آلومینیمی باعث میشه هم ضخامت لپ تاپ کمتر باشه و ظاهری به مراتب شیک تر رو به لپ تاپ میده. همچنین، خود آلومینیم بدنه باعث ایجاد انتقال حرارت از طریق بدنه میشه و به خنک کاری کمک میکنه.

صفحه نمایش
هر دو لپ تاپ در اندازه صفحه نمایش یکسان و 15.6 اینچی هستند. اما اختلاف از جایی شروع میشه که لنوو از پنل کم نوری استفاده کرده که حداکثر 250نیت روشنایی داره و انتقادهای زیادی رو به همراه داشته و همینطور نرخ نوسازی صفحه نمایش لنوو 120 هرتزی است و طیف رنگی 57% sRGB رو پوشش میده که همه ی اینها برای استفاده ی گیمینک نامناسب به نظر میاد . اما در مقابل شیائومی در می گیمینگ از یک پنل پرنور استفاده کرده که 300 نیت روشنایی و نرخ نوسازی 144 هرتزی داره و از پوشش طیف رنگی 92% sRGB پشتیبانی میکنه که باعث میشه برنده قاطع این بخش شیائومی باشه.

پردازنده مرکزی
لنوو در 5 Legion از سی پی یو شرکت اینتل i7 نسل 10 و سری H استفاده کرده. شیائومی هم در می گیمینگ خود از سی پی یو i5 نسل 9 و سری H استفاده کرده. روی کاغذ پردازنده لنوو قویتر از شیائومی به نظر میرسه اما طبق توضیحاتی که قبلا دادیم همه چیز روی کاغذ مشخص نمیشه و به خیلی چیزهای دیگه میتونه مرتبط باشه مثل سیستم خنک کاری با این‌حال در بخش سی پی یو لنوو را برنده این رقابت در نظر میگیریم.

پردازشگر گرافیکی
هردو دیوایس در این بخش کاملا مشابه هم عمل کردن و از گرافیک بسیار پر قدرت و دوست داشتنی Nvidia GTX 1660Ti استفاده کردند که از نوع DDR6 است و 6 گیگابایت حافظه پردازش گرافیکی در اختیار شما میذاره که میتونیم بگیم تقریبا از پس تموم بازیها میتونه بربیاد و این دو لپ تاپ رو علاوه بر استفاده های اداری و کاری و مهندسی ، برای کار های گرافیکی سنگین و گیمینگ نیز به طور کامل تضمین میکنه.

رم و هارد
در بخش رم و هارد هر دو دیوایس بطور پیش‌فرض از 8 گیگابایت رم DDR4 استفاده میکنن. اما اختلاف از اونجایی شروع میشه که لنوو با دو اسلات رم قابلیت ارتقا تا نهایتا 32 گیگ داره یعنی هر اسلات نهایتا یک رم 16 گیگ رو ساپورت میکنه ولی می گیمینگ شیائومی از دو اسلات رم استفاده میکنه که قابلیت ارتقا تا 128 گیگابایت رو داره ! . به درست بودن متن شک نکنین ، شما می‌تونید تا 128 گیگابایت رم را ارتقا بدین که در نوع خودش بینظیره! و نشان دهنده ی مادربورد بسیار بهتر می گیمینگ شیائومی هست.
در بخش هارد هر دو دیوایس بطور پیش‌فرض از هارد اس اس دی 512 گیگابایت استفاده میکنن که در لنوو شما یک اسلات اضافی SATA برای ارتقا در دسترس دارید اما شیائومی باز هم در می گیمینگ حرفی برای گفتن نذاشته و دو اسلات اضافی براتون رزرو کرده، یک اسلات M2 و یک اسلات 2.5 اینچی.
اسلات های اضافه و ارتقای 128 گیگابایتی رم باعث میشه که در بخش رم و هارد برنده بی چون و چرای این رقابت می گیمینگ شیائومی باشه.

سیستم خنک کنندگی
شیائومی همیشه در بحث خنک کاری وقت و انرژی زیادی رو صرف میکنه و این طبیعیه چون خنک بودن مجموعه سخت افزار بازدهی اونو بطور چشم گیری زیاد میکنه. در می گیمینگ شیائومی به گفته ی خود کمپانی از سیستم خنک کاری سریع 3+2 استفاده میکنه که در اون از 4 لوله استفاده شده که یکی مشترک و سه تای دیگه مستقل هستند و نوع چیدمان اونها بطوریه که در لپ تاپ های بالارده گیمینگ میبینیم و دو فن بزرگ پرسرعت هم در دوطرف داریم که با وجود چهار درگاه خروج هوا به خوبی از پس مهار گرمای حاصل از این سخت افزار پرقدرت برمیایند.

در Legion 5 لنوو هم سه لوله برای خنک کاری در نظر گرفته شده که یکی از آنها مشترک است و دوفن پرسرعت هم در دوطرف وجود دارد که تاحدودی مناسب به نظر میرسد.

پورت ها
در بخش پورت ها هر دو دیوایس 4 پورت USB Type A نسل 3 پرسرعت دارند و همچنین هردو دارای یک پورت USB Type C و HDMI و جک 3.5 میلیمتری هدفون هستند. اما می گیمینگ شیائومی به این ها بسنده نکرده و یک شیار برای کارت SD و همچنین جک 3.5 میلیمتری میکروفون هم برای این دیوایس در نظر گرفته که باز هم حکایت از برتری شیائومی دوست داشتنی خوش قیمت دارد.

دیگر قابلیت ها
در صفحه کلید هردو دیوایس از بکلایت رنگی استفاده شده که روحیه گیمینگ را در دیوایس ها زنده میکنه.
در بخش اسپیکر ها لنوو با شرکت هارمن کاردون همکاری کرده و دو اسپیکر دو واتی را درون Legion 5 خود جای داده که صدای قابل قبولی را ارائه میدهد. شیائومی هم در می گیمینگ از دو بلندگو سه واتی استفاده کرده که ساخت شرکت AKG است و از قدرت کیفیت بسیار خوبی دارد و همچنین استاندارد Hi Res سونی را نیز داراست.
در بخش باتری هم شیائومی از باتری چهار سلولی و 55 وات ساعتی استفاده کرده و لنوو از باتری سه سلولی و 60 وات ساعتی در دیوایس خود بهره میبرد که با اینکه لنوو ظرفیت بیشتری دارد اما در عمل شیائومی حدود 6 ساعت و لنوو در حدود 4 ساعت شارژدهی دارد.
در بخش های دیگر تقریبا دو دیوایس مشابه هستند و اختلاف ناچیزی دارن که از اونها چشم پوشی میکنیم.

جمع بندی
و در آخر اینکه همونطور که توی مقایسه بالا بین Legion 5 لنوو و xiaomi mi gaming دیدیم ، باز هم کمپانی شیائومی چالشهای زیادی رو برای رقیبای خودش ایجاد کرده و تونسته تقریبا تمامی رقیباشو توی همه ی بخش ها از سر راه برداره و کنار بذاره .
می گیمینگ خوش قیمت و خوش ساخت و دوست داشتنی شیائومی با صفحه نمایش فوق‌العاده با کیفیت و سخت افزاری قوی و قابلیت ارتقای سخت افزاری بسیار عالی حرفی برای گفتن باقی نمیذاره به خصوص که میشه بهش لقب ارزان ترین لپ تاپ رو داد که از گرافیک مهار نشدنی Nvidia Gtx 1660Ti استفاده میکنه و شک نکنید این لپ تاپ قابلیت های گرافیکی بی نظیری رو براتون به ارمغان میاره. 
سایت pb360 تنها نمایندگی رسمی لپ تاپ های با کیفیت شیائومی در ایران است و این لپ تاپ هارو با گارانتی 18 ماهه داتیس تجارت برتر خاورمیانه به شما عزیزان تحویل میده که جای هیچ نگرانی ای باقی نمیذاره.
اگر شما هم انتخابتون می گیمینگ شیائومیه میتونید از "اینجا" این دیوایس بی رقیب و تهیه کنید.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد