دو سامسونگ در مقابل Mi tv 4s 55 2020

چهارشنبه 15 اردیبهشت 1400 - 13:40
دو سامسونگ در مقابل Mi tv 4s 55 2020
این بار قصد داریم تا Mi tv 4s 2020 که به پنلی بهتر، تراشه ای قوی تر و پورت هایی سریعتر از مدل 2019 مجهز شده را با دو سامسونگ میان رده ی بازار مورد مقایسه قرار دهیم. آیا باز هم ارزش خرید Mi tv 4s 2020 بالاتر از رقباست؟

در سال های اخیر با شنیدن نام تکنولوژی هرکسی یاد کمپانی محبوب شیائومی می افتد و این اتفاقی نبوده است. شیائومی در سال های کوتاهی توانسته اعتبار زیادی کسب کند که این اعتبار را مدیون محصولات باکیفیت و کاربردی اش است؛ علاوه بر گوشی های هوشمند فوق‌العاده و گجت های مختلف، شیائومی در ساخت لپ تاپ و تلویزیون های با کیفیت هم دستی در کار دارد و شاید شما از این موضوع تعجب کنید. ذات محصولات شیائومی همچنان حفظ شده است و فقط از محصولی به محصول دیگری منتقل می‌شود و فرقی ندارد که تلویزیون های شیائومی باشد یا لپ تاپ، شیائومی همیشه برای شما بهترین را با کمترین هزینه آماده کرده است.

تلویزیون می تی وی 4 اس

یکی از تلويزيون هایی که در دوسال اخیر سر و صدای زیادی به راه انداخته، تلویزیون 55 اینچی Mi 4s شیائومی است که نسبت به تمامی رقبا عملکرد بهتری را از خود نشان داده است؛ در سال 2020 شیائومی ورژن بهبود یافته ی این تلویزیون را معرفی کرد که امروز قصد داریم ورژن 2020 تلویزیون Mi Tv 4s شیائومی رو با دو تلویزیون سامسونگ یعنی Tu7100 و Tu8000 مورد مقایسه ی تخصصی قرار بدیم ( هر سه تلویزیون مورد بررسی ما 55 اینچی یا به طور دقیق تر 54.6 اینچی و صفحه تخت هستند). پس اگر شما هم به دنبال تلویزیونی در این برچسب قیمتی و رده ی کاربری هستید حتما تا پایان همراه ما باشید.

قیمت تلوزیون شیائومی

طراحی و ساخت

تلویزیون های بازار روز به روز کم حاشیه تر می‌شوند و این مورد برای سامسونگ ها و شیائومی مورد بررسی ما هم صدق میکند. ابتدا با tu8000 سامسونگ آغاز می‌کنیم، در این تلویزیون حاشیه ی صفحه نمایش 0.9 سانتی متری و از جنس پلاستیک است همچنین بخش پشتی تلویزیون هم از پلاستیک فشرده ساخته شده که کیفیت خوبی دارد، ضخامت این تلویزیون در بیشترین قسمت به حدود 6 سانتی متر می رسد. تلویزیون بعدی tu7100 سامسونگ است که در این تلویزیون هم پنل با قابی از جنس پلاستیک احاطه شده است و جنس پشت تلویزیون هم از پلاستیک فشرده تهیه شده است که کیفیت قابل قبولی دارد؛ ضخامت tu7100 سامسونگ در بیشترین نقطه به 5.7 سانتی متر می رسد که عدد خوبی است و حاشیه پلاستیکی صفحه نمایش هم بیشتر از دو تلویزیون دیگر و در حدود 1.5 سانتی متر است. دو تلویزیون سامسونگ مورد بررسی ما پایه هایی دوتایی در دوطرف داردند که این پایه ها هم از پلاستیک فشرده ساخته شده اند . خب نوبت به تلویزیون شیائومی رسید، باید بگوییم که این تلویزیون برخلاف دو تلویزیون سامسونگ حاشیه ای از جنس آلومینیوم مقاوم دارد که با فرآیند خمش و بصورت یکپارچه ساخته شده و به زیبایی هرچه تمام تر دیسپلی را در بر میگیرد و این حاشیه فقط 0.9 سانتی متر از اطراف تلویزیون رو به سلطه ی خودش درآورده است که به هیچ وجه باعث حواس پرتی کاربر نمی شود (نسبت پنل به صفحه در Mi tv 4s در حدود 93% است) . جنس بخش پشتی Mi tv 4s هم مانند دو رقیب سامسونگ پلاستیکی است اما پایه های Mi tv 4s فولادی بوده و با رنگ کوره ای مشکی ای که دارد توجه هرکسی رو به خود جلب خواهد کرد.

بررسی تلوزیون 55 اینچی شیائومی

وزن دو تلویزیون سامسونگ tu7100 و tu8000 در هر دو مدل با وزن پایه 14.20 کیلوگرم اعلام شده که برای یک 55 اینچی خوب به نظر برسید اما شیائومی تنها 12.4 کیلوگرم با احتساب وزن پایه های فولادی وزن دارد که عدد بسیار خوبیست و در جابه‌جایی ها نقطه قوت محسوب می‌شود ( اندازه ی حاشیه ی ذکر شده در بالا برای بالا و چپ و راست دیسپلی است و حاشیه ی پایینی هر سه دستگاه که میزبان لوگوی آن دستگاه است کمی ضخامت بیشتری دارد).

خرید تلویزیون شیائومی

صفحه نمایش ( پنل )

اما مهمترین بخش هر تلویزیونی پنل استفاده شده در آن و به خصوص ، کیفیت و ویژگی های آن است. تلویزیون های مورد بررسی ما همگی میان رده هستند و نباید انتظار کیفیت پرچمدار از آن ها داشته باشیم اما مطمئن باشید برای تماشای فیلم و استفاده ی روزمره کاملا مناسب هستند. در هر دو تلویزیون سامسونگ مورد بررسی ما از پنل هایی از نوع VA استفاده شده است اما شیائومی در Mi tv 4s 2020 از پنل IPS LCD استفاده کرده است( پنل های VA و IPS هر دو از نوع LCD هستند و تفاوت در چینش مولکول های تشکیل دهنده ی پنل اختلاف را رقم می زند و معمولا پنل های IPS رنگ مشکی واقعی تری را تولید می کنند اما نسبت کنتراست کمتری نسبت به پنل های VA دارند اما این موضوع همیشه صادق نیست و به موارد زیادی ارتباط دارد . برای مثال تلویزیون Mi tv 4s مورد بررسی ما نسبت کنتراست بالاتری نسبت به tu7100 دارد که در ادامه بیشتر به این موارد خواهیم پرداخت) .

مزایای تلویزیون شیائومی

پنل های هر سه تلویزیون از نوع 10 بیتی بوده و هر سه از رزولوشن الترا اچ دی(UHD) یا 3840×2160 پشتیبانی میکنند که با نام 4K هم از آن یاد می شود. نسبت تصویر هر سه تلویزیون مورد مقایسه ی ما 16:9 است و از زاویه دیدی در حدود 178 درجه پشتیبانی می‌کنند که برای تلویزیونی در این رده ی کاربری بسیار عالیست. از دیگر اشتراکات این پنل ها باید به نرخ نوسازی 60 هرتزی، تراکم پیکسلی حدودا 80ppi و پوشش حدودا 93 درصدی سطح تلویزیون توسط پنل اشاره کنیم. اما اختلاف های این پنل ها در چیست؟ پنل استفاده شده در Mi tv 4s 2020 می‌تواند تا حدود 470 نیت روشنایی حداکثری را بر روی کاغذ و حدود 400 نیت را به طور میانگین در عمل در اختیار کاربر قرار دهد که حتی در نور شدید هم دید خوبی به ما خواهد داد درصورتی که این عدد در هر دو مدل سامسونگ بر روی کاغذ از 300 نیت تجاوز نمی کند و در عمل نهایتا به طور میانگین به حدود 250 نیت می رسد. نسبت کنتراست tu7100 سامسونگ 1:4000 اعلام شده که خوب به نظر می رسد اما Mi tv 4s شیائومی به عدد بالاتری بسنده کرده و نسبت کنتراستی معادل 1:5000 را دراختیار کاربر قرار می دهد و در اخر tu8000 سامسونگ هم نسبت کنتراست بسیار عالی 1:6500 را ثبت کرده است.

قیمت تلویزیون شیائومی

نوع بک لایت پنل های دو تلویزیون سامسونگ از نوع Edge LED است ولی در شیائومی از بک لایت Direct LED استفاده شده است؛ در اینجا باید بگوییم که در پنل های Direct LED لامپ های ال ای دی به صورت موازی به فاصله ی 3 تا 4 اینچی در پشت صفحه نمایش به صورت منظم قرار می‌گیرند اما در پنل های Edge LED لامپ های کوچک ال ای دی در حاشیه اطراف پنل قرار می‌گیرند. از مزایا و معایب هرکدام از این چینش های چراغ LED می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
دایرکت ال ای دی (Mi tv 4s) :
کیفیت تصویر بالا، کنتراست بالا، مصرف انرژی کم اما از معایب این پنل ها هم میتوان به گران تر بودن و ضخامت بیشتر آنها اشاره کرد.
ادج ال ای دی (سامسونگ های مورد بررسی) :
ضخامت کمتر و ارزان‌ تر بودن از نقاط قوت این نوع چینش هستند اما از نقاط ضعف این دسته از پنل ها می توان به مصرف انرژی بالاتر و کیفیت پایین تر تصویر آنها اشاره کرد.

پنل IPS LCD استفاده شده در Mi tv 4s 2020 به طور کامل و 100% از طیف رنگی sRGB پشتیبانی می کند و پنل های استفاده شده در هر دو سامسونگ مورد بررسی ما چیزی در حدود 80% از طیف رنگی DCI-P3 را پوشش می دهند. در نهایت اینکه هر سه تلویزیون از HDR10  ، HDR10+ و HLG پشتیبانی می کنند که خبر بسیار خوبی است اما اسامی گمراه کننده ای مثل همیشه در میان است که شاید هیچ گاه متوجه ی این قابلیت ها با اسامی عجیب و قریب نشوید و حتی اگر هم واقعا این قابلیت ها با اسامی عجیب و قریب کارساز باشند، هزینه تحمیل شده به مشتری را با تغییری که شاید هیچ گاه احساس نشود بالا می برد اما این به معنی بی تاثیر بودن آنها هم نیست ، پس به شما پیشنهاد می کنیم تا به جای قضاوت از روی کاغذ و اسامی پیچیده، از نزدیک کیفیت تصویر تلویزیون هارو ببینید تا بهترین تصویر با بهترین قیمت را به دست بیاورید پس قضاوت را به خودتان میسپاریم(شما می‌توانید برای دیدن کیفیت تصویر بالا و حیرت انگیز2020  Mi tv 4s با پشتیبانی سایت هماهنگ شوید و از نزدیک به تماشای این تلویزیون دوست داشتنی بروید).

سخت افزار و سیستم عامل

در این بخش باید به این موضوع اشاره کنیم که سامسونگ چند سالی است در تلویزیون های هوشمند خودش از سیستم عامل تایزن (Tizen) استفاده می کند، در مدل tu7100 تایزن 4 و در مدل tu8000 تایزن نسخه‌ی 5.5 رو داریم؛ این سیستم عامل توسط تراشه های ساخت سامسونگ کنترل می شود و تنها چیزی که از تراشه ی استفاده شده در دو تلوزیون tu7100 و Tu8000 سامسونگ می دانیم این است که ساخته ی خود کمپانی سامسونگ هستند و 4 هسته ی پردازشی دارند.

خرید تلویزیون شیائومی

اما در Mi tv 4s 2020 شیائومی اوضاع کاملا متفاوت بوده و ما تراشه ای 64 بیتی 4 هسته ای داریم که از نوع ARM Cortex-A55 است. (تراشه ی Mi tv 4s از تاریخ 9/2020 از مدل A53 به A55 تغییر پیدا کرده که تلویزیون تجهیز شده به نسخه‌ی قوی تر و جدیدتر این تراشه یعنی A55 در سایت ما به کاربران ارائه می شود. طبق اعلام کمپانی ARM تراشه ی A55 جدید، بسیار قویتر و کم مصرف تر از نسل قبلی خودش است). سیستم عامل بکار رفته در تلویزیون شیائومی هم اندروید 9 است که خبر بسیار خوبی برای دوست داران این سیستم عامل کاربردی و گسترده است؛ در Mi tv 4s شما 2 گیگابایت حافظه رم DDR4 در اختيار دارید تا پردازش ها با سرعت بیشتری انجام شود و همچنین 8 گیگابایت حافظه ذخیره سازی در اختیار شماست تا برای ذخیره سازی دیتا یا نصب اپلیکیشن ها از آن استفاده کنید البته نا گفته نماند که این 8 گیگابایت با فلش مموری قابل ارتقا است و از این بابت جای هیچ نگرانی ای نیست. پردازنده ی گرافیکی Mi tv 4s جدید نیز نسبت به نسل قبلی ارتقا پیدا کرده است و این تلویزیون زیبا و قدرتمند به Mali T470 مجهز شده است که فرکانس پردازشی 750 مگاهرتزی دارد و سرعت پردازش را تا سطح بسیار بالایی برای شما تضمین خواهد کرد. دستیار صوتی گوگل و Chrome cast برای اتصال بیسیم تلفن هوشمند به تلوزیون آن هم با کیفیت صدا و تصویر بالا از جمله امکانات بسیار زیاد سیستم عامل اندروید در تلویزیون شیائومی مورد بررسی ماست. در سامسونگ ها هم دستیار صوتی و نوع دیگری از اتصال بیسیم تلفن همراه موسوم به Mirror را داریم که همیشه در تلویزیون های سامسونگ وجود داشته است.

بررسی تلویزیون شیائومی

اسپیکر ها

در این بخش باید بگوییم که معمولا در تلویزیون های هوشمند در این رده ی کاربری شاهد حضور اسپیکر هایی تا نهایت 10 وات در هر کانال هستیم و این مورد برای هر سه تلویزیون مورد بررسی ما هم صدق می کند و هر سه به بلندگو های 10 واتی و دوگانه مجهز شده اند که به طور کلی 20 وات قدرت برای کاربر فراهم می کنند اما در مدل شیائومی کمی صدا حجم و کیفیت بیشتری رو در اختیار دارد ؛ اسپیکر استفاده شده در همه ی این سه دستگاه از قابلیت هایی نظیر Dolby Audio و DTS HD پشتیبانی می کنند که خبر بسیار خوبی است اما اگر شما عاشق هیجان و صدای بلند هستید باید بگوییم که هیچ گاه با بلندگوی اینترنال تلویزیون به خواسته ی خود نمی رسید و باید حتما ساندبار و یا سیستم های صوتی خانگی در کنار تلویزیون تهیه کنید. برای خرید ساندبار های شیائومی و جی بی ال می توانید اینجا کلیک کنید. (اگر سیستم صوتی خانگی پرقدرت میخواهید حتما سری به اینجا هم بزنید).

تلوزیون MI TV 4S

پورت ها و اتصالات بیسیم

در این بخش از توضیحات اضافی خودداری میکنیم و با یک جدول به معرفی اتصالات بیسیم ، نوع و تعداد پورت های هر یک از این سه تلویزیون می پردازیم :

جدول پورت های 3 تلوزیون مورد بررسی ما
MI TV 4S 2020 TU8000 TU7100
HDMI 3 (1 arc) 3 (1 arc) 2 (1 arc)
USB 3 2 1
Bluetooth 5.0 yes 4.2 yes 4.2 yes
LAN yes yes yes
Otical yes yes yes
C1 SLOT yes No yes
WIFI yes 5 yes 5 yes 5

همونطور که دیدیم اختلاف این سه تلویزیون در تعداد پورت های USB و HDMI و یک اسلات کارت C1 خلاصه می شد البته نباید بلوتوث نسخه ی 5 پرسرعت تلویزیون شیائومی رو نادیده بگیریم ، در نهایت همه ی این ها باعث می شود Mi tv 4s شیائومی رو در این بخش کامل تر از دو رقیب سامسونگ بدانیم.

ریموت کنترل

کنترل تلویزیون های tu8000 و Mi tv 4s 2020 میکروفون دارند و با دستیار صوتی در کنار شما هستند تا به شما کمک کنند و این خبر بسیار خوبیه که دیگه خبری از سنسور های گیرنده و فرستنده نیست و شما با بلوتوث میتوانید از هرجایی تلویزیون هوشمند رو به راحتی کنترل کنید اما این موضوع شامل tu7100 نمی شود و شما یک کنترل پر از دکمه های گیج کننده مثل میان رده های دیگر سامسونگ در اختیار دارید. در تصویر زیر کنترل مینیمالیسی شیائومی و دو تلویزیون سامسونگ رو می بینید. ریموت کنترل Mi tv 4s مثل تلویزیون های رده بالا کلید ناوبری لمسی ندارد ولی کار کردن با آن نسبت به رقبای سامسونگ بسیار لذتبخش تر و راحت تر است و تجربه ای خاص برای شما رقم خواهد زد. ( اگر علاقه مند به نسخه ی کم دکمه ی کنترل تلوزیون شیائومی هستید کافیست اینجا کلیک کنید).

خرید تلویزیون شیائومی

     Xiaomi Mi TV 4s 55 inches    
                    TU 8000                     TU 7100
مشخصات پنل
تکنولوژي صفحه IPS VA VA
کيفيت تصوير Ultra HD-4K Ultra HD-4K Ultra HD-4K
رزولوشن 2160*3840 پيکسل 2160*3840 پيکسل 2160*3840 پيکسل
نرخ نوسازی تصویر 60HZ 60HZ 60HZ
زاويه ديد افقي 178 درجه 178 درجه 178 درجه
تکنولوژي نمايش HDR10+, motion smoothing, local dimming HDR,HDR10+,HLG HDR,HDR10+,HLG
نوع نور زمینه Direct LED back-lit Edge LED back-lit Edge LED back-lit
میزان روشنایی 470 nits 300 nits 300 nits
کنتراست استاتیک 1:5000 1:6500 1:4000
عمق بیت پنل 10 bits 10 bits 10 bits
پوشش رنگ sRGB  100% 80% DCI-P3 80% DCI-P3
سیستم عامل
نوع سیستم عامل اندروید تی وی TIZEN TIZEN
نسخه نسخه ی 9 اندروید (پای) 5.5 5
صدا
تعداد بلندگو 2 عدد 2 عدد 2 عدد
توان خروجی هر بلندگو 10 وات 10 وات  10 وات
تکنولوژی صدا DTS-HD, Dolby , virtual surronding sound Dolby Digital Plus,Dolby Dolby Digital Plus,Dolby
مشخصات سخت افزاری
پردازنده 64  بیتی چهار هسته اي Quad core Quad core
مدل پردازنده ARM Cortex-A55 با سرعت 1500 MHz Crystal 4k
Crystal 4k
پردازنده ي گرافيکي Mali 470  با سرعت 750 MHz  
حافظه ي داخلي 8 گيگ + قابلیت نصب برنامه در فلش مموری
حافظه ي رم 2 گیگ DDR4
 
خروجی اپتیکال صدا دارد دارد دارد

کلام آخر

در این بازه ی قیمتی تنها تلوزیونی که می تواند طراحی مینیمالیستی و کیفیت ساخت بالا را با امکانات و قابلیت های خیره کننده به شما کاربران عزیز ارائه کند بی شک شیائومی است چرا که در چنین کاری تبحر دارد و بیش از 10سال است که با قیمتی باور نکردنی محصولاتی باکیفیت را تولید می کند؛ شما با Mi tv 4s 2020 صاحب یک تلویزیون خوش ساخت با فریم آلومینیومی می شوید که کیفیت ساخت خوبش رو هرروز به رخ شما بکشد، Mi tv 4s 2020 نه تنها در کیفیت تصویر و امکانات چیزی از رقیب های سامسونگ و ال جی کم ندارد بلکه در مواردی بهتر هم عمل می کند مثل پورت ها، صفحه نمایش، پردازنده ها و رابط کاربری ارزشمند و پرکاربرد اندروید. اگر قصد خرید Mi tv 4s 2020 شیائومی رو دارید باید بگوییم که سایت ما این تلویزیون درجه یک رو با گارانتی 18 ماهه داتیس برتر در اختیار شما قرار می دهد تا جای هیچگونه نگرانی ای نباشد. با کمترین قیمت بهترین نتیجه را بگیرید، اینجا pb360.ir است.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد