اپتوید، فروشگاهی با اپ های متنوع برای تلویزیون اندرویدی شما

حسین اسماعیلی یکشنبه 9 آذر 1399 - 22:50
اپتوید، فروشگاهی با اپ های متنوع برای تلویزیون اندرویدی شما
اگر به دنبال تنوع بیشتر و کمی هم اهل ماجراجویی هستید، فروشگاه اپتوید می تواند مرجع جدیدی برای گشت و گذار های شما باشد. این market place می تواند اپ های هیجان انگیزی در اختیار شما قرار دهد.

.

.

.

.

اپتوید، مرجع جدید شما برای اپ های جذاب

گوگل پلی استور موجود در تلویزیون های اندرویدی را می توان کامل ترین پلی استور در بین تمام سیستم های عامل در تلویزیون ها دانست. تعداد اپ های موجود در این فروشگاه یا مارکت پلیس (Market Place) بسیار بیشتر از سیستم های دیگر مانند WebOS یا تایزن است و تعداد آن نیز هر روز در حال افزایش است. وقتی وارد پلی استور موجود بر روی تلویزیون اندرویدی خود می شوید، متوجه می شوید که تعداد زیادی از نرم افزار هایی که در گوگل پلی استور موبایل خود دارید، در نسخه ی تلویزیونی آن وجود ندارد! دلیل چنین امری کاملا مشخص است. شما می توانید موبایل یا تبلت خود را بچرخانید و از حالت افقی (landscape) به عمودی (portrait) یا بر عکس بروید. اما چنین کار راحتی در تلویزیون غیر ممکن است و قابل تصور نیست. به همین دلیل گوگل تصمیم گرفته است که اپ های تلویزیون های اندرویدی متناسب با حالت افقی آن باشد و رزولوشن های بالا را پشتیبانی کند و بقیه را فیلتر کند. به همین دلیل، برنامه هایی که فقط از حالت عمودی یا حالت گردش خودکار پشتیبانی می کنند، در پلی استور تلویزیون نشان داده نمی شود...چه حیف! اما همه ی این برنامه ها APK هستند، پس آیا واقعا نمی توان این برنامه ها را روی تلویزیون نصب کرد؟ ... جواب سوال بله است! می توانید این کار انجام دهید. با ما همراه باشید تا دنیای جدیدی از اپ ها را به شما معرفی کنیم که اپتوید (Aptoide) نام دارد. این فروشگاه یا مارکت پلیس هیچ نرم افزار یا بازی را فیلتر نمی کند و دنیایی از نرم افزار ها را در اختیار شما قرار می دهد.

هیجان بیشتر ... لذت بیشتر!

روندی که در ادامه برای استفاده از اپ اپتوید ارائه می شود، شاید کمی پیچیده باشد، اما ارزشش را دارد! باید حواستان باشد که قدم ها یکی یکی بردارید و نکات مطرح شده را حتما رعایت کنید. همچنین در این مقاله پا را فراتر گذاشته و شیوه نصب برنامه از اپتوید را نیز به شما خواهیم گفت.لازم به ذکر است که باید حتما به یک برنامه ی وی پی ان متصل باشید تا اپتوید کار کند. پس قبل از هر کاری، یک برنامه ی وی پی ان نصب کنید. حال مطابق با روند زیر حرکت کنید:

1- وارد گوگل پلی استور شوید و برنامه ی Sideload Launcher را نصب کنید. بعد از نصب، آیکون برنامه را به صفحه ی اول اندروید تی وی اضافه کنید. پیشنهاد موکد می شود که آیکون Sideload Launcher را مطابق با شکل زیر به ابتدای ردیف اپ ها متقل کنید. این کار را با نگه داشتن دکمه ی تایید روی آیکون آن و سپس انتخاب گزینه ی انتقال انجام دهید.

2- در این مرحله باید برنامه ی اپتوید را روی تلویزیون نصب کنید. این برنامه دارای دو نسخه ی مخصوص android TV و نسخه ی معمولی است. هر کدام را دوست دارید می توانید انتخاب کنید. البته از نظر نرم افزار ها مشابه هستند. با این حال، نسخه ی TV نرم افزارهای سازگار و غیر سازگار با تلویزیون را نشان می دهد ولی نسخه ی معمولی همه را نشان می دهد. همچنین در نسخه ی معمولی حتما احتیاج به موس یا ایر موس دارید.

الف- فایل APK برنامه ی اپتوید را از سایت آن در آدرس زیر دریافت کنید:

https://tv.aptoide.com

البته برای دریافت این اپ احتیاج به وی پی ان دارید. حال فایل اپ را که حجم آن 11.3 مگابایت است را به فلش مموری خود منتقل کنید. حال فلش را به تلویزیون متصل کنید و از طریق برنامه ی TV File Commander (شکل زیر) که به صورت پیش فرض روی تلویزیون شیائومی شما وجود دارد، اقدام به نصب فایل APK از روی فلش خود بپردازید.

ب- فایل APK برنامه ی اپتوید را از سایت آن در آدرس زیر دریافت کنید:

https://aptoide.en.aptoide.com/app

البته برای دریافت این اپ احتیاج به وی پی ان دارید. حال فایل اپ را که حجم آن 19.7 مگابایت است را به فلش مموری خود منتقل کنید. حال فلش را به تلویزیون متصل کنید و از طریق برنامه ی TV File Commander (شکل زیر) که به صورت پیش فرض روی تلویزیون شیائومی شما وجود دارد، اقدام به نصب فایل APK از روی فلش خود بپردازید.

برای اینکه بتوانید اپتوید را به هر روش الف یا ب روی تلویزیون نصب کنید، باید دو گزینه را در setting تلویزیون تغییر دهید. به آدرس زیر در setting بروید:

setting/preferences/security and resitrictions

حال ابتدا گزینه ی verify Apps را خاموش کنید و سپس وارد گزینه ی Install Unknown App شوید و گزینه ی مربوط به File Commander را فعال نمایید (اشکال زیر).

حال برنامه ی aptoide را نصب کنید.

3- اکنون دوباره به آدرس زیر در setting بروید:

setting/preferences/security and resitrictions

سپس وارد گزینه ی Install Unknown App شوید و گزینه ی مربوط به Aotoide را فعال نمایید.

4- حال وی پی ان را متصل کنید. سپس وارد اپ sideload launcher شوید و روی اپتوید کلیک کنید. توصیه ی شدید داریم که حتما یا از موس بیسیم استفاده نمایید یا موبایل خود را با اپ مربوطه تبدیل به موس کنید.چرا که استفاده ی تنهایی از کنترل تلویزیون در برنامه ی اپتوید با سختی های زیادی روبرو است. اگر نسخه ی TV آن را نصب کرده باشید، احتیاجی به استفاده از sideload luncher نمی باشد و آیکون Aptoide در قسمت اپ ها ظاهر می شود. البته احتمالا باید ابتدا آن را از طریق گزینه ی Add که در انتهای لیست اپ ها است، به لیست اضافه کنید

حال صفحه ی ابتدایی اپتوید برای شما به نمایش در آمده است و متوجه می شوید که اپ های به مراتب بیشتری در اختیار شما قرار گرفته است.

اما صفحه ی ابتدایی اپتوید تی وی به شکل زیر خواهد بود.

5- هنوز یک مرحله ی دیگر باقی مانده است. با موس روی علامت search کلیک کنید و عبارت set orientation را سرچ نمایید. حال برنامه با آیکون شکل زیر را نصب کنید. در اپتوید تی وی نیز set orientation را سرچ کنید و در قسمت پایین صفحه در قسمت All Result این برنامه را مشاهده می کنید. بدون هر گونه پیام اخطار برنامه را نصب کنید.

6- از اپتوید خارج شوید، وارد برنامه ی sideload launcher شوید و روی اپ Set Orientation کلیک کنید.در پنجره ی ظاهر شده، گزینه را از Default به Automatic تغییر دهید. و از برنامه خارج شوید. دقت کنید که به هیچ وجه گزینه های portrait را انتخاب نکنید وگرنه به دردسری بزرگ می افتید.

7- حالا همه چیز آماده است. می توانید هر APK و یا برنامه ای که می خواهید را از اپتوید یا هر سورس دیگری نصب نمایید و استفاده کنید. دیگر لازم نیست نگران آن باشید که برنامه ی مورد نظر شما با اندروید تی وی سازگار است یا خیر. اگر سازگار بود، خوب بهتر! اگر هم نبود با set orientation می توانید آن را بدون مشکل اجرا کنید.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد