شیائومی از گوشی خود با سنسور 150 مگاپیکسلی رونمایی خواهد کرد

تیرداد نصرتی پنجشنبه 4 اردیبهشت 1399 - 12:59
شیائومی از گوشی خود با سنسور 150 مگاپیکسلی رونمایی خواهد کرد
همواره رقابت در تولید گوشی های هوشمند با دوربین های پرقدرت بین تولید کنندگان گوشی های همراه وجود داشته است شرکت شیائومی در این سال ها به کمک شرکت سامسونگ یکی از پرقدرت ترین این لنز ها را طراحی کرده است.

شیائومی اولین شرکتی است که از گوشی خود با سنسور 150 مگاپیکسلی رونمایی خواهد کرد

در گذشته همواره شاهد همکاری دو غول تولید کننده تلفن همراه شیائومی و سامسونگ برای تولید لنز های گوشی های هوشمند بوده ایم سنسور 108 مگاپیکسلی که روی گوشی های می نوت 10 پرو و می 10 و می 10 پرو قرار گرفته است نتیجه ی همین همکاری بوده است. این بار نیز این دو شرکت برای تولید لنز 150 مگاپیکسلی پا به عرصه گذاشته اند.حال هر دو شرکت در حال همکاری مشترک برای یک تلفن هوشمند با دوربین 150 مگاپیکسلی هستند که اکنون گفته می شود در سال 2020 راه اندازی می شود.

مطابق با گزارشات قبلی ،Iceuniverse اکنون تأکید کرده است که یک تلفن هوشمند با سنسور دوربین 150 مگاپیکسلی برای اولین بار توسط شیائومی در سه ماهه چهارم سال جاری راه اندازی می شود.این سنسور دوربین توسط سامسونگ ساخته می شود . در حال حاضر ، هیچ اطلاعاتی در مورد اینکه کدام مدل گوشی هوشمند شیائومی از این سنسور دوربین با وضوح بالا برخوردار خواهد بود وجود ندارد، اما می توان حدس زد که ممکن است در سری Mi MiX یا Mi CC استفاده شود.

طبق گزارشات ، سنسور دوربین 150 مگاپیکسلی از سامسونگ مرحله تحقیق و توسعه را به پایان رسانده است. این دوربین از همان فناوری Nonacell استفاده می کند که این کمپانی در سنسور ISOCELL Bright HM1 Galaxy S20 Ultra استفاده کرده است.

به دلیل فناوری Nonacell ، سنسور آینده می تواند برای رسیدن به جذب نور بالاتر ، نه پیکسل را در یک ترکیب کند و بنابراین ، عکس های نهایی باید از نظر فنی تعداد پیکسل ها را در حدود 16MP بدست آورند. این گزارش همچنین ادعا می کند که سامسونگ همچنین توسعه سنسور دوربین 250 مگاپیکسلی را آغاز کرده است. اخیراً ، این شرکت فاش کرده است که قصد دارد سنسور دوربین 600 مگاپیکسلی را توسعه دهد. برای در نظر گرفتن این پیشرفت باید بگوییم چشم انسان می تواند با وضوح 500 مگاپیکسلی مطابقت داشته باشد.

با این حال ، جاه طلبی های سامسونگ برای سنسورهای دوربین آینده تنها به وضوح 600MP محدود نمی شود. این شرکت همچنین به دنبال ایجاد سنسورهایی است که می توانند رنگ و سلیقه خود را ثبت کنند. همچنین در نظر دارد سنسورهای دوربین را برای سایر موارد استفاده از جمله وسایل نقلیه خودران، هواپیماهای بدون سرنشین و سایر دستگاههای IoT (اینترنت اشیا) فراهم کند

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد