پنج خطای پر تکرار که در مورد تلویزیون اندرویدی خود نباید انجام دهید

تیرداد نصرتی پنجشنبه 30 بهمن 1399 - 14:39
پنج خطای پر تکرار که در مورد تلویزیون اندرویدی خود نباید انجام دهید
اگر از مشتریان تلویزیون های اندرویدی شیائومی هستید و تا کنون از خرید خود رضایت داشته اید، حتما مقاله ی حاضر را مطالعه نمایید تا بتوانید بهتر و طولانی تر از تلویزیون خود استفاده نمایید.

.

.

.

.

یک سال از زمان اولین عرضه ی تلویزیون شیائومی Mi TV 4S در سایت www.pb360.ir با گارانتی معتبر داتیس برتر می گذرد. در طول این یک سال همراهی شما عزیزان باعث دلگرمی مجموعه ی فروش و گارانتی شده است. به پشتوانه ی این همراهی و با توجه به بازخورد مثبتی که از منظر کیفیت این تلویزیون از شما سروران به ما رسید، گارانتی داتیس برتر تصمیم گرفت که گارانتی تعمیر تلویزیون Mi TV 4S از به گارانتی تعویض تغییر دهد. با این حال، پیرو سفارش شرکت گارانتی دهنده، واجب دیدم که که خطاهایی پرتکراری که دوستان در حین استفاده ی تلویزیون آن را انجام می دهند را به اطلاع شما عیزیان برسانیم تا بتوانید به مدت طولانی تری از تلویزیون خود استفاده نمایید. در ادامه با ماه همراه باشید.

1- پاک کردن تلویزیون با اسپری و دستمال خیس:

یکی از مشکلاتی که فقط مربوط به تلویزیون های شیائومی نیست و هر تلویزیونی به آن بسیار حساس است، مشکل نفوذ مایع به تلویزیون است. این مشکل هم اکنون تبدیل به یک بحران تبدیل شده است. دلیل آن هم مشخص است و مربوط به شیوع ویروس کرونا است. بعد از خرید و تحویل دستگاه، موارد معدودی گزارش شد که تلویزیون ناگهان خاموش شد، یا چند خط رنگی روی پنل ایجاد شد و یا در مواردی یک هاله روی تصویر در حالت خاموش و روشن وجود دارد. بعد از بررسی های واحد سخت افزار گارانتی داتیس برتر، اثرات ورود مایع (شیشه شوی و الکل صورتی خشک شده) به تلویزیون کاملا مشهود بود. متاسفانه به دلیل کرونا، عزیزان فکر می کنند که باید تلویزیون را مانند سطوح در و دستگیره ضدعفونی نمایند. این باور کاملا اشتباه است و با تاکید می گوییم که به هیچ وجه هیچ نوع مایعی به صورت مستقیم و یا غیر مستقیم نباید به هیچ قسمت تلویزیون برخورد کندخصوصا الکل و مایعاتی که حاوی الکل هستند، نباید به تلویزیون برخورد بکند. حتی اسپری غیر مستقیم الکل روی دستمال و سپس اعمال دستمال به سطح هم مجاز نیست. در صورت جا ماندن اثر انگشت کودکان روی پنل، ابتدا باید تلویزیون را از برق بکشید و سپس با دستمال نخی مانند دستمال تمیزکردن عینک، به صورت خشک و به آرامی می توانید لکه را از بین ببرید.

2- نور زمینه را در 100 قرار ندهید :

تلویزیون Mi TV 4S دارای 470 نیتس روشنایی پنل هست که در نوع خود بالاترین روشنایی پنل است. پس واقعا لازم نیست که نور پنل را در تنظیمات روی 100% قرار بدهید. همان 80% پیش فرض تلویزیون کافی است. با این کاهش جزئی از 100 به 80 درصد می توانید عمر تلویزیون خود را چندین سال افزایش دهید.

3- عدم خروج از برنامه ها قبل از خاموش کردن تلویزیون :

یکی از مواردی که خیلی خیلی رایج است، خاموش کردن تلویزیون در وسط اجرای برنامه ها مانند Live TV است. خصوصا خروج از برنامه ی Live TV قبل از خاموش کردن تلویزیون بسیار مهم است. باید یادآوری کنم که Mi TV 4S یک دستگاه اندرویدی است که تلویزیون هم هست. پس باید به گونه ای از تلویزیون استفاده نمایید که مدارات و بورد های مربوط به گیرنده های دیجیتال داخلی و خارجی دائما درگیر نباشد. وقتی دکمه ی Power روی کنترل را فشار می دهید فقط صفحه ی تلویزیون خاموش می شود (مانند موبایل اندرویدی تان) و اگر در برنامه ی Live TV باشید، مدار آن درگیر باقی می ماند و به مرور عمر آن کاهش می یابد. یکی از دلایل سوختن دستگاه های گیرنده ی دیجیتال قدیمی که زمانی رایج بودند، روشن بودن دائمی آنهاست، چرا که با خاموش کردن تلویزیون، عموما این دستگاه ها را خاموش نمی کنیم و به مرور صدمه می بینند. پس هر گاه خواستید تلویزیون را خاموش کنید، قبل از زدن دکمه ی Power روی کنترل، دکمه ی Home که در کنترل سمت راست دکمه های تغییر صدا هست و شکل یک دایره روی دکمه ی آن هست را فشار دهید تا به منوی ابتدایی منتقل شوید و حالا دکمه ی پاور را فشار دهید.

خروج از برنامه ها قبل از خاموش کردن تلویزیون فایده ی دیگری هم دارد. شاید با مشکل قطع شدن اینترنت به دلیل به هم خوردن تاریخ و ساعت روبرو بوده اید. علت این به هم ریختن، خاموش کردن تلویزیون قبل از خروج از برنامه ها و خصوصا Live TV است. اگر این توصیه ی ما را انجام دهید، دیگر لازم نیست ساعت و تاریخ را مکررا تنظیم کنید.

4- عدم استفاده از مودم برای اتصال دائم تلویزیون به اینترنت :

یکی از قابلیت های تلویزیون هوشمند شیائومی Mi TV 4S که دارای سیستم عامل اندروید تی وی است، پشتیبانی از اینترنت اشیاء است. برای اینکه بتوانید از تمام قابلیت های این تلویزیون استفاده نمایید، باید حتما اتصال دائمی اینترنت داشته باشید. بهترین راه برای اطمینان از اتصال دائم اینترنت، استفاده از یک مودم با کیفیت است. استفاده از Hotspot موبایل راه حلی موقتی است که باید سعی کنید فقط در موارد اضطراری از آن استفاده نمایید.

5- عدم استفاده از محافظ الکتریکی :

این مورد فقط مربوط به تلویزیون های شیائومی نیست و باید برای همه قطعات الکتریکی خانه تان محافظ برق استاندارد و با کیفیت تهیه کنید. فقط در مورد تلویزیون شیائومی باید این نکته را مد نظر داشته باشید که محافظ مخصوص کامپیوتر و قطعات الکترونیکی و نه الکتریکی را تهیه نمایید. لطفا به این مورد توجه کنید که کیفیت برق و ثبات ولتاژ در بیشتر مناطق کشوران خوب نیست. اگر کابل کشی ساختمان و کیفیت سیم ها نیز پایین باشد، همه چیز مزید بر علت می شود که اوضاع به نفع ترانزیستور های داخلی تلویزیون نشود و بورد صدمه ببیند. خوشبختانه تا به حال موردی از صدمه دیدن از این بابت به گارانتی ارجاع داده نشده است. دلیل این امر هم وجود یک مدار قطع کن در برق ورودی تلویزیون است. با این حال، استفاده از محافظ مناسب و با کیفیت تضمینی برای عمر بیشتر تلویزیون شماست.

لطفا به منظور بهره مندی همگی از مطالب مفید مربوط به تلویزیون شیائومی این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید. 

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد