رقابت بین Mi Box 4K vs Amazon Fire TV Stick 4K

تیرداد نصرتی دوشنبه 29 اردیبهشت 1399 - 16:56
رقابت بین Mi Box 4K vs Amazon Fire TV Stick 4K
مدتی است بازار تلویزیون های هوشمند داغ شده است و این تلویزیون ها مخاطبان زیادی پیدا کرده است اما هنوز تعداد زیادی تلویزیون های معمولی و غیر هوشمند در دنیا تولید می شود

 شرکت های بزرگ این نگرانی را برای ما برطرف کرده اند زیرا با تولید تی وی باکس های مختلف دیگر نیازی نیست حتما تلویزیون شما اسمارت باشد. لازم به ذکر است که از Tv Box ها تنها دارندگان تلویزیون های غیر هوشمند بهره نمی برند تعداد زیادی از کاربرانی که تلویزیون های هوشمند نیز دارند از این جعبه ی جادویی استفاده می کنند معمولاً به این دلیل که برنامه هایی که با تلویزیون هایشان همراه است محدود هستند.

اگر در جستجوی یک تی وی باکس باکیفیت هستید ، احتمالاً نام Mi Box و Fire TV Stick 4K آمازون را شنیده اید. امروز، ما هر دو این محصولات را با هم مقایسه خواهیم کرد و سعی خواهیم کرد تا در تصمیم گیری برای خرید به شما کمک کنیم.

Mi Box 4K Fire TV Stick 4K
Operating System Android TV 9 (Android Pie) Fire OS 6 (Android Nougat)
Smart Assistant Google Assistant Amazon Alexa
Bluetooth Voice Remote Yes Yes
Support for Game Controller Yes Yes
Processor 2.0GHz quad-core processor 1.7GHz quad-core processor
RAM 2GB 2GB
Storage 8GB 8GB
Bluetooth 4.2 5.0
Wi-Fi 2.4GHz and 5GHz 2.4GHz and 5GHz
Ports HDMI 2.0b, Audio Out (3.5mm + SPDIF), USB A 2.0, power jack HDMI Out, MicroUSB for power
4K output Yes Yes
HDR HDR10 HDR10, HDR10+, Dolby Vision, and HLG
Audio Dolby Audio Dolby Atmos
Casting Chromecast Miracast
Smart devices control Yes Yes
Price INR 3499 (~$46) INR 5999 (~$79)

جدول بالا به برجسته سازی تفاوت های بین دو دستگاه کمک می کند. همانطور که مشاهده می کنید ، هر دستگاه نقاط قوت و ضعف خاص خود را دارد. با این وجود ، ما برخی از تفاوت های زیر را توضیح خواهیم داد.

دستیار هوشمند :

هر دو دستگاه دارای یک دستیار هوشمند داخلی هستند. شما دستیار Google را در Mi Box 4K و Alexa در Fire TV Stick 4K دارید. با کمک دستیار هوشمند ، می توانید از دستگاه بخواهید برنامه ها را راه اندازی کند ، یک فیلم خاص پخش کند یا سؤال کند.

اگر همچنین در همین شبکه دستگاه های خانگی هوشمند سازگار دارید ، می توانید با استفاده از این دستگاه ها ، آنها را کنترل کنید. به عنوان مثال ، می توانید چراغ ها را روشن یا خاموش کنید ، فیدهای دوربین را بررسی کنید یا قفل های درب هوشمند را کنترل کنید.

اگر قصد دارید یکی از این دو محصول را انتخاب کنید و از آنها برای کنترل خانه خود استفاده کنید ، سازگاری مهم است. بنابراین اگر دستگاه های خانگی هوشمند شما با Google Home کار می کنند ، بهتر است با Mi Box 4K و برعکس رفتار کنید.

پشتیبانی از راه دور و کنترل از راه دور بلوتوث :

هر دو دستگاه از راه دور دارای وویس کنترل هستند. از راه دور از باتری های AAA استفاده می شود که باید قبل از تعویض مدتی دوام آورد. مزیت استفاده از این کنترل صدای بلوتوثی این است که نیازی نیست آن را به سمت دستگاه هدایت کنید. تا زمانی که در محدوده بلوتوث هستید ، می توانید دستگاه را با دکمه های روی ریموت یا از طریق صدا کنترل کنید.

همچنین ریموت کنترل این محصولات قابلیت اتصال به دو دستگاه به صورت همزمان را دارد.

 

پردازنده و رم :

پردازنده های Mi Box 4K و Fire TV Stick 4K هر دو از هسته های Cortex-A53 استفاده می کنند اما عملکرد محصول آمازون در بخش رم  قدرتمندتر است. بله ، Mi Box 4K رم بیشتری دارد اما از نوع DDR3 کندتر است در حالی که Fire TV Stick 4K از رم DDR4 استفاده می کند. Fire TV Stick 4K همچنین امتیازات Geekbench بالاتری دارد.

در قسمت حافظه داخلی، هر دو دستگاه دارای 8 گیگابایت استوریج هستند که ظرفیت خیلی زیادی برای نصب برنامه های متعدد نیست و فضای نسبتا کمی را در اختیار است. با این حال ، اما مدل می باکس اس شیاومی قادر به اضافه کردن رم نیز می باشد.

Mi Box 4K دارای یک درگاه USB کامل است که به شما امکان می دهد یک درایو یا یک هارد دیسک را به دستگاه وصل کنید. Fire TV Stick دارای درگاه USB نیست و دارای شکاف کارت MicroSD نیست. با این حال ، شما هنوز هم می توانید با استفاده از برخی لوازم جانبی اضافی فضای ذخیره بیشتری اضافه کنید. نیاز اصلی کابل OTG می باشد.

HDR :

هر دو دستگاه از HDR پشتیبانی می کنند اما Fire TV Stick 4K از فرمت های HDR بیشتری از جمله Dolby Vision پشتیبانی می کند. بنابراین اگر تلویزیون دارید که از HDR 10+ و Dolby Vision پشتیبانی می کند و در هنگام تماشای محتوا بهترین کیفیت فیلم را می خواهید ، بهتر است با Fire TV Stick 4K کنار بیایید.

قیمت : 

قیمت برای بسیاری از افراد عامل تعیین کننده است. Mi Box 4K حدودا (46 پوند) قیمت دارد در حالی که Fire TV Stick 4K با قیمت (79 پوند) به فروش می رسد. قیمت پایین تر باعث می شود Mi Box TV 4K فروش بسیار بیشتری نسبت به رقیب خود تی وی باکس آمازون داشته باشد. حتی با برچسب قیمت پایین تر، عملکردهای بهتری را ارائه می دهد.

نتیجه گیری : 

هر دو دستگاه از جریان 4K پشتیبانی می کنند و اگر این تنها خواسته شما باشد ، هر دو مدل برای شما مناسب است. با توجه به عملکرد ، Fire TV Stick 4K دستگاه بهتری است. با این حال، قیمت پایین تر و پشتیبانی آسان برای گسترش ذخیره سازی ، خریداران را به سمت Mi Box 4K سوق می دهد.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد