مقایسه 3 تلویزیون 65 اینچی از سری 8 نانوسل ال جی

کیوان حسن نژاد جمعه 29 اردیبهشت 1402 - 23:52
مقایسه 3 تلویزیون 65 اینچی از سری 8 نانوسل ال جی
تلویزیون های هوشمند نانوسل ال جی علاوه بر پنل با کیفیت خارق العاده، سخت افزار و رابط کاربری جذابی دارند که همه ی این ها در کنار ظاهر زیبا و امکانات و تکنولوژی های جدید ال جی گرد هم آمده است تا یک تلویزیون تمام عیار برای شما فراهم کند.

در حدود 10 سال قبل، پیشرفت صنعت ساخت تلویزیون ها در دنیا به نکات ساده ای محدود می شد. کمپانی هایی مثل ال جی، سامسونگ و سونی که از سردمداران تولید تلویزیون، به خصوص در سال های اخیر، هستند هرکدام دست به خلاقیت های گوناگونی زده اند. در این میان تکنولوژی نانوسل (NanoCell) توسط کمپانی ال جی در سال 2017 برای اولین بار رونمایی شد و باعث شد تا شاهد یک جهش بزرگ در کیفیت تصاویر و رنگ ها باشیم. پس از این جهش بزرگ، هرساله در رده های مختلف از تلویزیون های هوشمند ال جی، شاهد حضور نمایندگانی هستیم که بر پايه همان تکنولوژی نانوسل و با بهبود های زیادی تولید می شوند و از نوادگان اولین تلویزیون های نانوسل ال جی محسوب می شوند.

رده بندی تلویزیون های ال جی

تلویزیون های ال جی به سری های مختلفی دسته بندی می شوند؛ همه ی تلویزیون های ال جی در یکی از خانواده های OLED، QNED، NanoCell و LED رده بندی می شوند.تلویزیون های نانوسل جایگاهی بالاتر از LED ها دارند و به نوعی می توان آن ها را تلویزیون هایی بالاتر از میانرده دانست چرا که در بین آنها گزینه هایی با نرخ نوسازی بالا و ویژگی های گیمینگ نیز به چشم می خورد. پس همانطور که متوجه شدید  تلویزیون نانوسل ال جی می تواند مانند یک تلویزیون بالارده عمل کند و در عین حال هزینه ی کمتری به مشتری اعمال کند.

نانوسل ها در کدام رده از تلویزیون های هوشمند ال جی هستند ؟

تلویزیون های نانوسل ال جی در سه رده ی 7، 8 و 9 قرار می گیرند برای مثال تلویزیون LG 75Nano96 یک 75 اینچی مجهز به پنل نانو می باشد که در سری 9 تلویزیون های ال جی قرار گرفته است و یک بالارده ی با امکانات ویژه می باشد. به همین ترتیب سری 8 و 7 با اندکی تغییر و افت در عملکرد، در رده های پایین تری نسبت به سری 9 قرار می گیرند.

تکنولوژی نانوسل به زبان ساده

نانوسل همانطور که از نامش پیداست اشاره به ذرات نانو دارد و درواقع اشاره به تکنولوژی ساخت پنل دارد؛ یک تکنولوژی منحصر به ال جی است که ابداع همین کمپانی می باشد و از روزی که به آن دست یافت تا کنون دستخوش بهبود های بسیاری شده است. به کمک ذرات نانو رنگ های ضعیف دیگر منتشر نمی شوند و به محض اینکه موج نور در بخش های کوچکی از تلوزيون ضعیف تشخیص داده شود با موج نوری بهبود یافته جایگزین می شود تا خروجی، تصویری پر از رنگ های غنی باشد به گونه ای که تولید رنگ های بالای یک میلیارد در نانوسل ها اختلاف قابل توجهی با پنل های تولیدی کمپانی های دیگر دارد. اگر بطور خلاصه بخواهیم بگوییم تلویزیون های هوشمند نانوسل ال جی، عمق و واقعیت رنگ ها را در سطح بسیار بالایی قرار می دهند، کنتراست تصاویر و زاویه دید را بالا نگه می دارند، نویز محتواها را به حداقل می رسانند و در عین حال فریم های سریع را بدون لرزش به نمایش می گذارند.

در سری 8 از تلوزيون های ال جی چندین نماینده از نانوسل ها حضور دارند. ما در ادامه با کمک یک جدول قصد داریم مدل های 65 اینچی از سری های Nano80 ، Nano84 و Nano86 را با يکديگر مقایسه کنیم. با ماه همراه باشید تا شاهد نقاط قوت و ضعف این شاهکار های ال جی در مقابل هم باشید.

همانطور که دیدیم تلویزیون Nano86 یک پله بالاتر از دو گزینه ی مورد مقایسه دیگر قرار می گیرد و برای استفاده گیمینگ گزینه مناسب تری می باشد چرا که به HDMI 2.1 مجهز شده و نرخ نوسازی 120 هرتزی دارد. تلویزیون 65Nano86 از یک تراشه قدرتمند تر نیز نیرو می گیرد که باعث می شود از حیث پردازش تصاویر نیز یک پله بالاتر از Nano80 و Nano84 قرار می گیرد. البته که متناسب با همان بهبود ها باید هزینه بیشتری کنید چرا که قیمت بالاتری ازمدل 65 اینچی Nano80 و Nano84 دارد. در بین دو تلویزیون 65 اینچی Nano80 و Nano84 اما تفاوت زیادی وجود ندارد. در بخش ظاهری نوع پایه تغییر کرده است و در بخش باطنی، پردازنده و سیستم عامل Nano84 مدل 65 اینچی با بهبود هایی همراه شده است که می تواند کفه ی ترازو را به سمت خودش بکشاند.

اگر قصد استفاده ی گیمینگ از تلویزیون دارید Nano86 می تواند انتخاب بی چون و چرای شما باشد اما اگر برای استفاده های روزمره و خانگی به دنبال یک تلویزیون هوشمند 65 اینچی ال جی هستید می توانید یکی از دو مورد Nano84 و Nano80 را بنا به سلیقه مد نظر قرار دهید.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد